Veters strikken op school of thuis ?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door kippiekip, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Veters strikken leren op school of door de ouders ?

1. Leren op school, want ...

2. Leren door de ouders, want ....

3. Anders, namelijk ....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik vind dat je het thuis moet leren. Het is op school heel veel werk om al die veters te strikken. Ik probeer het ook wel eens uit te leggen aan kinderen. Ik had een keer een jongen in groep 4 die het nog niet kon. Iedere gymles kwam hij naar mij toe. Iedere keer legde ik het hem uit. Ik zei ook dat hij thuis moest oefenen. Maar hij had verder altijd klittenband schoenen aan en alleen met gym veters. Klittenband is zeker handig, maar op een gegeven moment moeten ze het toch echt leren.
    Als leerkracht heb je echt niet de tijd om iedere leerling te leren strikken. Ik ben zelf invaller, dus nooit echt lang in een groep, dan strik ik gewoon snel de veters zelf en af en toe als er wat meer tijd is dan strik ik en leg ik langzaam uit hoe ik het doe. De ene leerling vindt dat leuk, de ander let totaal niet op en wil gewoon weer snel verder spelen.

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik dacht toch niet dat ik naar de PABO ging om kinderen veters te leren strikken:$:$
    Ik ben onderwijzer en wil kinderen onderwijs geven. Veters strikken hoort bij de opvoeding.

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik geef een strikdiploma mee, wanneer kinderen veters kunnen strikken. Of ze het nou thuis geleerd hebben of met een strikbord, dat maakt geen verschil.
    Ik ben misschien een beetje hard maar je hoeft niet bij mij te komen met de vraag of ik jou kind de veters leer strikken......moet niet gekker worden....

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    vroeger gebeurde het op school in de kleuterklas, maar ik hoorde van een vriendin al dat dat tegenwoordig niet meer zo is, dus ik zal tegen die tijd sven zel het moeten leren, ach niet erg hoor. snap ook wel dat het tegenwoordig niet handig meer is, om het op school te leren. soms vind ik dat er veel verwacht wordt van school hoor, de belangrijkste basis wordt thuis gelegt.

5. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    strikken van veters vind ik echt iets wat vanuit thuis meegegeven kan worden, hoort m.i. bij de opvoeding. Net als jezelf aankleden, knoopje dichtdoen etc.

school kan het wel stimuleren, maar om het leren strikken ook aan te bieden en aan te leren vind ik te ver gaan.

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Rustig maar hoor ... ;)

7. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Maar oke, nu even een andere vraag, hoe zouden jullie reageren als je kind straf zou krijgen op school omdat hij/zij een ongelukje op de wc heeft gehad ?

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Maar dat zou je kunnen aangeven!
    Ik ben zelf ook leerkracht en heb 2 jaar geleden ook kleuters gehad een paar jaar...(nu bovenbouw) Maar ik moet er niet aan denken om 25 kinderen te leren hoe ze veters moeten strikken. Helemaal omdat je vaak thuis de schoenen aan doet! Dus daar moet je het leren!

Kijk, als het je als ouder niet lukt en je oefent veel, dan zou je de hulp van de leerkracht in kunnen roepen, misschien heeft zij een andere manier van aanleren die het kind wel snapt!
    En ik weet ook zeker dat de leerkracht je dan graag zou willen helpen.

Maar sommige ouders vinden het maar mooi makkelijk en proberen het zelf niet aan te leren. Nou, ga dan maar eens gymmen! Pppfff...dat is echt niet te doen!

Strikdiploma's zijn er nog wel. Als een kind komt en zegt dat hij veters kan strikken (thuis of op school geleerd) dan krijgt hij/zij wel altijd een strikdiploma van school als hij/zij het voor heeft gedaan!

9. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veters leren strikken aan een kind doe je toch best met 1 kindje alleen en niet met een groep. En hoelang doet een kind erover om dit aan te leren? Kan al snel een tijdje duren bij kinderen die niet zo handig zijn. Doe die tijd dan eens maal het aantal kinderen in de klas. 25 ofzo... reken dan zelf maar uit hoeveel uren dat in beslag zou nemen. :cool:
    Het is in mijn ogen veel beter om als ouder dit aan je kind te leren. Ouders moeten toch ook nog iets aan hun kind leren, kan niet allemaal door de school overgenomen worden ;)

10. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hhmmm dat zou ik wel vreemd vinden.

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Belachelijk...Dan zou ik echt naar de desbetreffende leerkracht gaan en vragen waar dat voor nodig is...
    Ben niet iemand die snel uit haar slof schiet, dus ik zou het netjes houden, maar ik zal wel aangeven dat ik dat niet gepast vind en dat ik er vanuit ga dat het niet weer gebeurt.

Hoezo? Echt gebeurd?! En bedoel je dan naast de wc geplast oid? Omdat je aangeeft dat het al wel op de wc was!?

12. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreselijk.. wie doet nu zoiets! :( Dat vind ik dus echt niet professioneel!

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Veters strikken leer je thuis en zodra je het kunt laat je dat trots op school zien aan de juf en krijg je ene strikdiploma, zo gng dat hier vroeger al ;)

14. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Amen :D

15. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    ik vind thuis en school... alleen is dat hier toch wel heel lastig... dochter is links en ik rechts.....

16. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    knippen leren ze toch ook op school....

17. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik neig naar thuis maar hoop op school. Mijn zoontje is koppig en wil niets van mij leren, ik probeer het op zoveel manieren, maar hij loopt continu weg. Net als aankleden, dat kon hij tot voor kort niet.
    Van de juf neemt hij alles aan. Door gym kon hij zich binnen een week zelf aan- en uitkleden, door buitenspelen zijn eigen jas aantrekken en dichtmaken en nog veel meer dingen.
    Ik probeer hem te helpen, maar hij is, net als ik, niet zo goed in het aannemen van hulp (ook in spelvorm heeft hij al vrij snel door wat mijn doel is en weigert verder mee te werken).

18. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Taak van de ouders.
    Ik heb het 'vroeger' ook thuis geleerd.
    Op school mocht je het dan nog een keer laten zien en dan kreeg je een diploma.
    Er waren ook wel van die houten schoentjes met veters er door waar je op kon oefenen, maar daar zat de juf dan echt niet bij.
    Vind dit echt een taak van de ouders!

19. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Thuis.
    Juf heeft wel wat beters te doen.

20. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    of het nou om een kleuter gaat of een leerling uit groep 4, het kind zal het echt niet expres doen!
    Ik zou naar de leerkracht gaan en vragen of het klopt dat mijn kind straf heeft gekregen omdat het een ongelukje heeft gehad. De leerkracht kan haar/zijn verhaal doen, en dan zou ik verder reageren.

eerlijk gezegd kan ik mij bijna niet voorstellen dat je een kind straft omdat het een ongelukje heeft gehad.

Deel Deze Pagina