Chinees

Discussie in 'Voeding' gestart door wendy339, 19 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Even een vraagje:
    Vanaf wanneer aten jullie kindjes Chinees etc mee? En dan bedoel ik niet zozeer de bijgerechten maar gewoon de bami/nasi/mihoen vd Chinees.

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat zou ik vanaf een jaar wel geven :)

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Sinds ie een jaar is heeft ie dat al wel gegeten hier, favoriet is de mini loempia :)

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Niet voor iedere dag maar vanaf een jaar mag je dat wel gewoon geven hoor. Hier een pietlut en eigenlijk pas vanaf een jaar of 2 mee-eten met afhaal :)

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    We eten het maar max 1x per maand (meestal maak ik nasi of bami zelf), maar denk dat hij het wel heel lekker vind nml.. En we eten met oma en z'n oom dus lekker mee happen is wel gezelliger. En aangezien meneer heel goed doorheeft dat wat hij krijgt niet is wat op ons bord ligt vermoed ik dat hij beter mee kan eten dan.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Vanaf een jaar liet ik onze dochter alles mee happen.

Met afhaal en frituur als we dan niet thuis waren kreeg ze eerst een potje, en als we wel thuis zijn een "gezonde" hap die ik nog in de vriezer heb. Daarna mag ze mee proeven van wat wij eten.

Nasi/Bami of andere pittige dingen, die ik zelf maak eet ze volledig mee. Al dan niet met extra fruit als toetje omdat ze wat minder binnen krijgt.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

In een potje trapt ie hier niet meer, een gezond restje van de dag ervoor soms wel. Wij gaan straks frituren en mag voor de eerste keer mee frituren, dan krijgt ie kipnuggets of een vietnamees loempiaatje en dan wat tomaatjes en komkommer erbij.
    Hij is ook al mee uit wokken geweest en heeft ie heerlijk zitten smikkelen!

Klinkt misschien alsof dit soort dingen wekelijks voorkomen maar dat is het niet hoor, zeg het er maar even bij :D

8. Delta

Delta Niet meer actief

Leuk toch, na een jaar moet af en toe wel kunnen! Hier nog laaaaang niet hihi..

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Na een jaar moet het inderdaad wel kunnen, zo af en toe. Een paar hapjes proeven van iets is sowieso geen probleem.

Maar het is ook weer niet zo dat ze vanaf een jaar direct alles kunnen eten. Een keer chinees of iets gefrituurd is echt geen probleem, maar als je bijv. altijd zoutloos hebt gekookt zodat je kindje mee kon eten, kan je nu niet opeens weer met zout gaan koken. Meer dat idee. De darmen zijn nog altijd niet rijp en teveel zout is niet gezond.

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Nou hij heeft gesmuld hoor! Kind was dolgelukkig!
    Wel wat worteltjes vooraf gegeven, wilde wel dat hij z'n groente binnen kreeg. Maar de bami was volgens mijn zoon Mmmmmm...

Deel Deze Pagina