Vetpercentage meten dmv weegschaal

Discussie in 'De lounge' gestart door Dappertje Dik, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben wel benieuwd waarom je dat niet gelooft eigenlijk. Heb je je er wel in verdiept hoe het werkt?

Ik heb een weegschaal thuis die ook het vetpercentage meet, maar ik vind het (nog) niet zo interessant hoe hoog mijn vetpercentage is, misschien als ik op gewicht ben ;). Vind het wel leuk om het getal te zien zakken :)

2. Oogjes

Oogjes Actief lid

24 jun 2012
    129
    0
    16
    ook een verschil van 1 mm in gemeten huidplooi maakt een verschil van een paar tienden. er wordt ook wel aangeraden duplo metingen uit te voeren. maar het klopt dat de intra observer reliability hoog is bij huidplooimetingen, mits de persoon geoefend is.
    idxa of dexa is ook niet exact, dit zijn indirecte metingen, waarbij nog steeds aannames worden gedaan.

maar over het algemeen denk ik dat een afwijking van enkele tienden van procenten wel acceptabel is :)

3. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Dankje!
    Deze bio-impedantiemeter wordt uitgevoerd door 1 persoon, hij meet heel veel: gewicht, bmi, vocht, vetvrije massa en dus vetpercentage.
    Wegen idd onder vaste omstandigheden, ik wil het nu 4-wekelijks bijhouden.
    Het apparaat meet via de voeten (voor het onderlichaam) en via de handstaaf (voor het bovenlichaam). Daar komt dan een percentage uit.
    Als je altijd met hetzelfde apparaat en op dezelfde manier meet, krijg je iig wel een eerlijk verschil te zien.

4. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Drijftest!:D

Deel Deze Pagina