De laatste tijd zit ik lichamelijk niet zo lekker in mijn vel, geloof ik. En ik hoop dat jullie tips hebben...... De afgelopen jaren heb ik ontzettend veel antibiotica moeten slikken. Het gevolg : Moeheid. ( Overigens slik ik nu nog een onderhoud kuur van een half jaar. ) Ik ben niet alleen verschrikkelijk moe, maar het verdwijnt ook niet na een goede nachtrust. Het liefst blijf ik in mijn bed, en kom ik er de komende week niet meer uit. Dag in dag uit voel ik mij zo ontzettend moe. Ik hoef maar met mijn hoofd een rugleuning te raken, en ik val in slaap.... Op mijn werk heb ik last van duizelingen. Mijn lippen beginnen te tintelen, de warmte stijgt omhoog, en ik heb het gevoel alsof mijn bloed zich uit mijn hoofd onttrekt. Daarnaast word ik dan misselijk en heb ik het idee flauw te gaan vallen. Dit gebeurt dan meestal net niet omdat ik dan direct een slokje cola neem, en dan verdwijnt het duizelig zijn weer gauw. Maar jeetje, ik ben zo ontzettend bang om een keer echt flauw te vallen. Ok, ik heb de afgelopen tijd veel gewerkt, en een studie afgerond. Maar het is nu juist iets rustiger. Dan zou je toch verbetering moeten merken? Nu moet ik mezelf telkens meeslepen om maar uit bed te komen, om leuke dingen te ondernemen, of om te gaan werken. Terwijl ik juist nu eindelijk de baan heb die ik heel graag wou! Dus daar ligt het niet aan. Thuis wil ik het liefst alleen maar hangen. Of eigenlijk, slapen. Dat gaat natuurlijk niet met kleine kinderen. Maar zo voelt het wel. Ook de sociale contacten hoeven voor mij niet zo. Want ik wil gewoon rust en slapen...... En knuffelen met mijn man? pfffff......ook daar ben ik veel te moe voor. Een paar jaar terug kon ik door blijven gaan. Moeheid? Wat was dat? Ik werkte toen ook, maar kon ook prima het huis bijhouden, uitgaan, en laat opblijven. (Nu ben ik blij als ik 1 ruimte per dag gedaan hebt. ) Wat zou dit kunnen zijn? Of herkent het? Wat kan ik hier aan doen?
Heb je al eens bloed laten prikken? Gewoon even checken op bloedarmoede, evt. vitamine B-gehalte checken. Ik ben zelf geen medicus hoor, maar zo'n basaal testje moet al veel info geven. Verder denk ik zelf snel richting hyperventilatie, maar ik denk dat je sowieso gewoon even met de huisarts moet gaan praten. Antibiotica kan je niet ongestraft blijven nemen en huisartsen zijn daar/zouden daar erg terughoudend in moeten zijn. Mss zijn hier artsen of verpleegkundigen die er iets meer over kunnen zeggen, maar ik zou bloed laten prikken en bespreken of het misschien hyperventilatie kan zijn.
Het lijkt wel of je tegen een burnout aanzit of misschien een depressie? Die duizelingen lijken veel op hyperventilatie, wat vaak een veroorzaakt wordt door spanning. Ook je bed niet uit illen komen klinkt alsof je batterij een beetje leeg is. Kun je nog wel genieten van leuke dingen? Ik zou je bloed ook even laten prikken op b vitamines en hb. Daarnaast is een afspraak bij een psycholoog misschien niet een slecht idee. Dat klinkt dramatisch maar hoeft het niet te zijn. Zij/hij kan je goede handvaten geven om te ontspannen/rust te nemen. Rust nemen op een andere manier dan in bed liggem bedoel ik. Want daar kun je je behoorlijk waardeloos door gaan voelen. Ik herken mezelf een beetje in je verhaal en bij mij heeft het goed geholpen. Succes!
Zo voelt het wel ja, dat mijn batterij bijna leeg is. Genieten probeer ik wel. Maar als we een dagje weg zijn, denk ik weleens " is de dag voorbij? Ik ben moe! " In oktober gaan we een weekje weg. Aan de ene kant wil ik heel graag hoor! Maar aan de andere kant zie ik er tegen op door de moeheid. Net als een vervolg studie. Ik wil graag verder studeren, maar het voelt nu als een grote berg waar ik overheen moet stappen om er überhaupt aan te kunnen beginnen.
Het lijkt meer richting overspannen/burn out te gaan. Juist als je rust hebt 'slaat het toe'. Als je maar druk bent en doorgaat, schijn je er minder last van te hebben, tot je het rustiger krijgt. Misschien toch eens met de huisarts over hebben?
Zeker na veel antibiotica, kan je darmflora op hol slaan en zorgen voor vervelende klachten. Ik moet denken aan een candida infectie. Wat ik zou doen is wel even je bloed laten prikken. Standaard waardes en je b12 en vit. d even mee laten nemen. Daarnaast zou ik zeker ook kijken naar je inspanning vs ontspanning; je bent erg moe en wat rust kan nooit kwaad. Sport je ook? Wandelen bijvoorbeeld? Dat is vermoeiend, maar je krijgt er ook energie van. Sterkte
Klinkt als mijn burn out van 4 jaar geleden... Kind gekregen tijdens studie, moest en zou studie afronden binnen gestelde tijd.. Gevolg was dat ik een jaar na de afronding op mijn gat lag. Met ongeveer dezelfde symptomen als jij. Trek aan de bel bij de huisarts want anders ben je verder van huis af! Oh ja, er zijn ook veel symptomen van je die overeenkomen met hyperventilatie (check maar eens op duizelig, misselijk, tintelende lippen).. En je lichaam geeft meestal op ná de periode dat het spannend was (of een topprestatie heeft moeten leveren) en je dus eigenlijk zou kunnen ontspannen...
Nee ik sport niet meer. Tijdens mijn studie ben ik gestopt ivm alle drukte. Misschien moet ik dat weer eens oppakken!
Je hebt wel heel veel dingen die het kunnen verklaren! de antibiotica, de overbelasting door werk en opleiding. Het is een signaal van je lijf! misschien zit je inderdaad tegen een burn-out of een depressie aan? Ik zou het eens met je huisarts bespreken. Hij kan allicht oriënterend lab doen, maar je verhaal maakt de klachten al best verklaarbaar....
Ik zou eerst alle lichamelijke dingen uitsluiten voor je echt aan een burn out ed gaat denken (tuurlijk kan het en het is ook zeker goed om daar zo nodig naar te kijken, maar: ) Je wilt niet weten wat lichamelijke klachten en vooral ook moeheid met je willen doen... Behalve fysiek kun je je daar ook psychisch heel beroerd van voelen.
Ik had eenzelfde soort klachten en bleek Pfeiffer te hebben. Ik zou dus eerst even je bloed laten testen zodat alle lichamelijke oorzaken uitgesloten kunnen worden.