Hoe doe je dat, schoolkind ophalen en baby?

Discussion in 'Mama en gezin' started by Niveah, May 30, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Hoe doen jullie dat? Voorlopig haalt mijn moeder of man onze oudste van school maar straks wil en moet ik het zelf doen. Soms zie ik beren op de weg, slaapjes, flesjes, mijn dochter vraagt aandacht na school, ik douche haar graag voor het avond eten en moet natuurlijk ook nog koken. Mijn man is normaal gesproken pas rond 18.00 uur thuis. Ik eet met onze dochter het liefst tussen 17.00 uur en 17.30 uur.
    Het is een kwestie van uitproberen en doen. Waarschijnlijk zal de ene keer goed gaan en de andere keer alles totaal in de soep lopen.
    Maar ik zou graag ervaringen willen uitwisselen.

2. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ik heb maar 1 kind, maar als ik die ophaal zie ik wel andere moeders met baby in draagzak, of baby is thuis met een oppas. Mijn dochter doucht 's ochtends en wij eten pas als papa thuis is, veel gezelliger.
    Het schijnt dat oudere kinderen vaak wel willen helpen met verzorging vd baby, dus misschien gaat het straks veel makkelijker allemaal dan je denkt :)

3. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Het gaat gewoon automatisch.
    Hier vanaf dat zoontje 7 dagen is routine weer begonnen.
    7 uur wakker worden. Ontbijten. Alle 3 klaarmaken. Als baby nog sliep slapend in de kinderwagen deken erover en gaan.
    Als hij nog sliep bij thuiskomst. Lekker laten liggen. Snel wat opruimen tussendoor.
    Als papa ochtend dienst heeft blijft dochter over op school. Zodat zoontje gewoon zijn middagslaapje kan doen.
    Bij late dienst is papa thuis tot half 3 dus kan hij ook blijven liggen.
    15 15uur dochter uit dus hup weer mee.

Avondeten rond 18.00uur.
    Douchen 19.30uur 20.00uur in bed.

Het wordt makkelijker en beter begin je er meteen mee zodat baby er ook aan went. Slapen moeten ze overal maar kunnen doen zodat je niet aan huis gekluisterd bent.

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Hier gaan ze altijd mee en zorgde je dat de flesjes zoveel mogelijk vlak voor school erin zaten, zowel met brengen als halen. Ze ging in de wandelwagen en voel daar vaak in slaap. Eenmaal thuis liet ik haar dan liggen. Als ik moest ophalen en ze werd al van tevoren moe, legde ik haar alvast in de wandelwagen te slapen. Dan kon ik zo gaan lopen als het tijd was om te gaan. Nu is ze 6 maanden en proberen we zo uit te komen met flessen en slaapjes buiten de school momenten om. Tot nu toe lukt dat aardig.

5. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Ja het moet vast lukken! Nou had mijn zoon om 12.45 uur gedronken en hij komt soms om de twee uur voor voeding overdag en dan zou hij tegen 15.00 uur weer kunnen komen. Dan is mijn dochter klaar met school. Ik kan voeding mee nemen en op school voeden maar liever niet natuurlijk.
    Het zal passen en meten worden denk ik. Draagzak heb ik en kinderwagen slaapt ie ook in.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Het slapen van de baby zal om de schooltijden heen moeten, zo simpel is dat. Wij wonen op loopafstand, tot 8 maanden in de bak gelegen en dus daar geslapen daarna in bed om de schooltijden heen.

Om 17 uur al eten en daarvoor nog douchen lijkt mij niet echt haalbaar en ook niet zo leuk voor haar, dan is er geen speeltijd meer over. Zeker niet als ze met kindjes afspreekt na school.
    Ik zou rond half 6 eten en dan na het eten douchen om 18 uur. Je man is dan thuis en kan op de baby letten terwijl hij eet en kun jij de oudste douchen. Daarna kan ze naar bed wanneer ze moe is.

Verder is het voor de baby een stuk aanpassen, dat is niet anders wanneer je een 2e of volgend kind bent.
    Als dochter na school wat aandacht wil leg je de baby in een wipper of op een kleed erbij en soms zal die zichzelf even moeten vermaken.

Hier liep dat vanzelf eigenlijk. Komt allemaal goed uiteindelijk.

Biny likes this.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik gaf op vaste tijden eten, dat zorgt voor veel rust en dan zit je niet met de vraag wanneer ze honger zullen hebben. Zorgde qua tijden dus ook dat dat om de schooltijden heen ging.

Biny likes this.
  8. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Dan moet je nog iets geven voor je weggaat....

Ik zou gewoon werken naar vaste tijden... zodat je een voeding kunt geven wanneer het jou uitkomt

9. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hier is er gewoon echt een schema... bepaalde tijd uit bed, bepaalde tijden slapen en bepaalde tijden eten... en precies allemaal net aan tussen de tijden van school door.

Toen ze klein was sliep ze gewoon in de kinderwagen.. de hele dag, zodat ik kon gaan wanneer dat nodig was.

10. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    Als hij goed slaapt in kinderwagen/draagzak stop je m daarin voor het slaapje rond die tijd. voeding kan ook een kleine extra half uurtje voor je dochter ophaalt. Zo probeerde ik het in te passen hier

11. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Alleen als hij echt honger heeft na 1.5/2 uur dan kan ik moeilijk rekken. Maar eerder geven heeft bij hem ook geen zin. Dan wil die echt niet.

Later douchen zou idd kunnen. Al spreekt ze eigenlijk nooit met vriendinnen af na schooltijd. Gebeurd hier niet zoveel eigenlijk.
    En ze komt nog vaak heel erg vies thuis van buiten spelen; ze zit vaak letterlijk onder het zwarte zand van top tot teen Haha vandaar dat ik het fijn vind om dr van te voren te douchen als ze uit school is. Ze vind het fijn om nog even buiten in de tuin te spelen en daarna douchen en dan mag ze van mij met dit weer nog wel weer buiten spelen na het douchen.

Maar idd de slaapjes moet ik wel eromheen gaan plannen. In ieder geval hem mee nemen als ik haar ga ophalen. Brengen doet mijn man altijd. Daar heb ik geluk mee

12. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je hoeft dus maar 1x per dag naar school?

13. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Klopt..

14. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    nu klink ik dan misschien echt als een trut..... maar dan is er toch echt geen enkel probleem...?
    dan zorg je gewoon voor een voeding vooraf en gaan....

15. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,275
    25,746
    113
    Ik probeerde voedingstijden en slaapjes er wel een beetje op af te stemmen, maar mijn zoon was een beetje eigenwijs in dat opzicht en dat lukte dus niet altijd.
    Dan was het een kwestie van een beetje creatief/praktisch zijn. Zo kwam een voedingstijd een enkele keer precies op het moment dat ik op het schoolplein moest staan. Dan ging ik met de auto, flesje mee en in de auto op de parkeerplaats de fles geven.

Slapen kon gewoon in de kinderwagenbak en later heb ik hem wel slapend overgeheveld naar de kinderwagen (de bak was toen al weg) en de zitting plat, riempjes alleen om zijn middel en voetenzak dicht. Hij sliep lekker verder.
    Verder in het begin veel gebruik gemaakt van de draagzak.
    En ik had de mazzel dat mijn jongste dochter al wat ouder was. Wij zijn op een gegeven moment gaan oefenen met zelfstandig naar huiskomen.

16. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Haha nee snap dat je zo denkt hoor. Vooraf voeding kan niet altijd. Als hij een uur geleden heeft gegeten best lastig dan maar ben wel drie kwartier onder weg heen en terug. Ik ga lopend. Maar ik denk miss nu ook wel te moeilijk.

17. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    haha ik denk dat je veeeel te moeilijk denkt... in geval van FV neem je gewoon alles mee voor de zekerheid in t geval van BV ga je gewoon onderweg ff ergens zitten ofzo?

Maar goed, ik moet 4x per dag heen en weer naar school... dus 1x zou voor mij echt een geschenk zijn :p

18. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Ja als ze iets ouder was dan had ik dat ook gedaan. Maar kan dr nu nog niet alleen naar huis laten gaan.

Dat kan ik in zo geval ook doen voeding mee nemen mocht het die dag zo uitkomen dat hij precies bij het haal moment honger krijgt. Al zie ik bijna nooit voedende moeders op school

19. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,468
    3,914
    113
    Female
    Maar dan zou ik dus zo gaan plannen dat hij 45 min. voor schooltijd altijd een voeding krijgt.
    En verder zou ik gewoon lekker 's avonds met man en dochter gaan eten en daarna douchen... Wel zo gezellig om met elkaar te eten vind ik.

20. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Jaaa ik begrijp je !! Jeetje heb je dan nog tijd om überhaupt een boterham te eten zelf en ff te zitten of iets in huis te doen? :eek: Respect voor jou

Share This Page