provoceren met bijvoeding ipv melk, kan dat?

Discussie in 'Voeding' gestart door Brigitte1985, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.019
    213
    63
    Hoi!

Mijn dochter van 8 maanden heeft waarschijnlijk een koemelkallergie. Wij hebben maanden geleden geweigerd dit te testen nadat ze het super deed nadat ze over was op pepti. Daarvoor had ze al 2 merken hypo allergene voeding gehad, omneo en jbpm. Zij zit nu nog steeds aan de pepti n dit gaat erg goed. Ze krijgt bijvoeding en heeft tot nu toe nergens op gereageerd. Ik vind het vervelend dat we zo beperkt worden in wat we haar aan kunnen bieden dus wil ik over een tijdje gaan provoceren.

Maar, nu komt mijn vraag:D............... Kan dat( het provoceren) ook door bijv. iets van yoghurt of een danoontje te geven ofmoet dat met flesvoeding. Als het met flesvoeding gaat moet het dan met standaard of hypoallergeen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kind is allergisch voor koemelk, niet voor kunstvoeding. Dus je kunt inderdaad (heel voorzichtig) ook met andere producten die koemelk bevatten provoceren, daar heb je geen kunstvoeding voor nodig.
    Aangezuurde zuivel, zoals yoghurt en kwark, geeft wat minder kans op een allergische reactie als pure koemelk (die wordt voor deze leeftijd ook nog niet aangeraden), dus daarmee zou je voorzichtig eens kunnen proberen. Let wel op dat je, als je provoceert, je verder geen nieuwe dingen geeft. Anders weet je, mocht je kind reageren, nog niet waar het van komt!

3. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Sluit me aan bij Dirksmama, maar waarom zou je nu al willen provoceren? het duurt meetsal toch wel minimaal tot 1 jaar voordat de allergie verminderd is of weg is. En op dit moment leveren koemlekproducten geen extra bijdrage aan gezondheid of voedingspatroon. Hier ook een kma kindje, maar wij laten hem met rust tot hij 1 jaar is...

4. Brigitte1985

29 nov 2009
    1.019
    213
    63
    je hebt gelijk Maria, mijn vriend en ik hebben het er gisteravond nog ff over gehad en we wachten tot ze 1 is. De dietiste heeft tegen ons gezegd dat je het af en toe uit moet proberen om te zien of de allergie nog bestaat. Daarnaast speelt ook mee dat mensen haar soms wat willen toestoppen en dat ook weleens iets is waar koemelk inzit. Nou zit ik er sowieso bovenop want ze is nog veel te klein maar wat als ik het een keer niet zie..................

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Brigitte, ik zou ook nog even wachten maar zie dat jullie dat al besloten hebben.
    Mijn dochtertje heeft in april 3 dagen een theelepeltje yoghurt gehad maar reageerde hier nog op. Ze was toen 14 maanden.
    Voordeel is hier dat ik de melkproducten eerst rustig kan opbouwen via de bv. Kleine beetjes gaat prima. Soja ben ik nu ook mee bezig en dat krijgt zij over een maandje zelf.

Hier krijgt ze niks van anderen. Ik neem altijd zelf wat mee. Als mensen haar wat willen geven, geven ze maar fruit.
    M'n (schoon)ouders hebben wel rijstewafeltjes en rozijntjes in huis. Oppas weet het ook.
    Het is wel eens gebeurd dat ze buikpijn had en uitslag kreeg maar het blijft soms lastig wat ze precies heeft gehad.
    Laatst had ze al bijna een stukje kaas van de tafel bij m'n schoonouders gepakt.

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik zou ook wachten zoals jullie nu besloten hebben.
    Ik was verplicht om te provoceren al heel vroeg ivm de vergoeding. Het was echt mega zielig (nou heeft Vince hele erge KMA en mag vanaf morgen eindelijk over op Neocate).

Wellicht weten anderen hier meer vanaf, maar koemelkeiwitten zitten die ook in biscuitjes ofzo? Ik zou dan zelf beginnen met dat soort dingetjes te geven. Gaat dat goed, dan idd yoghurt of kwark ofzo en pas als allerlaatste gewone melk.

Maar ik ben nog niet echt heeeeel bekend ermee dus wellicht kunnen anderen mij verbeteren daar waar nodig. ;)

7. Brigitte1985

29 nov 2009
    1.019
    213
    63
    :) Ja koekjes enzo kunnen volgens mij sporen bevatten. Durf ook niet te provoceren, ben bang dat ze er veel last van krijgt. Daarnaast gaat het introduceren van nieuwe dingen zo traag ( 3 dagen per product) en introduceren en provoceren gaan niet samen. We wachten tot ze 1 is en proberen het dat eerst met iets kleins en zo zullen we het opbouwen.

Bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina