Pannen onderzetters en snijplank

Discussie in 'De lounge' gestart door Pinkflower, 2 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Hallo,

Wij hebben een nieuwe keuken met een gezoet composiet blad.
    Ik was even benieuwd welke pannen onderzetters jullie gebruiken op een gezoet composiet blad?
    Of maakt het niet uit?
    Ik las dat de warmte/hitte kringen kan veroorzaken en ik vroeg mij af hoe het zit als je onderzetter verwarmd wordt door een hete pan.

Tevens zoek ik een fijne snijplank. Iemand suggesties?

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Ik gebruik meestal een leeg stuk van de kookplaat om een hete pan op te zetten.

Als snijplanken hebben we een set van Joseph Joseph van 4 planken (met kleurmarkering) in een RVS houder. Die staat op het aanrecht. Daarnaast nog wat losse snij- en broodplanken in de kast.

3. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Bedankt voor je reactie.

Iemand ervaring met TPU snijplanken?

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Pannen zet ik niet op het aanrecht, maar op de koolplaat of op tafel. Snijplanken heb ik gewoon een hele stapel van die witte plastic dingen van Ikea. En een dikke houten broodplank ligt altijd op het aanrecht.

5. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.897
    113
    Vrouw
    Wij zetten ze op zo een dikke houten plank van de Ikea. Dat ligt altijd op het aanrecht.
    Voor op tafel zo van die ronde kurken onderzetters maar ik leg er wel altijd 2 op elkaar.

Qua snijplank vooral geen houten of bamboe, die gaan snel stuk of barsten.
    Wij hebben fijne van sostere grene. Die zijn superdun maar wel stevig, nemen nauwelijks plaats in daardoor

6. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    @artie; is de dikke houten plank van Ikea een snijplank waar je de pannen op zet of een decoratieplank?
    Kurken onderzetters heb ik gisteren gekocht.

@jessi; een broodplank is natuurlijk ook een optie om pannen op te zetten.

7. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.897
    113
    Vrouw
    https://www.ikea.com/be/nl/p/laemplig-snijplank-bamboe-00309829/?utm_source=google&utm_medium=surfaces&utm_campaign=shopping_feed&utm_content=free_google_shopping_clicks_Cooking&gclid=EAIaIQobChMI-Z-q-ZyqggMV2UhBAh0Axgi2EAQYBCABEgJRNPD_BwE

Deze is het en hij ligt met het randje naar beneden over het werkblad (zoals de 2e foto links)

8. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    @artie; dat ziet eruit als een mooie plank.

Deel Deze Pagina