Vetvlekken op net gesausde muur

Discussie in 'De lounge' gestart door ffff, 28 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Heeft iemand de briljante tip? We hebben net de woonkamer laten stucen en gisteren voor de laatste keer gesausd, zet mijn man vanmiddag zijn zojuist ingevette hand op de blauwgrijze muur :x:x:x Je ziet het zelfs in het donker nog, het valt echt enorm op. Nu na 6 uur nog niets van weggetrokken.

We hebben geprobeerd te vegen met een natte doek, maar daarmee kwam al snel een hoop blauwgrijs mee en werd de verf weer vloeibaar (zit er natuurlijk pas net op). Zag op internet ook de tip om met strijkbout en papier eroverheen te gaan, maar met keukenpapier werd het in ieder geval niets beter... Zie er zo tegenop om de hele muur opnieuw te schilderen, zeker omdat de nieuwe vloer nu ook net ligt, maar zo is het ook geen porem. Tips? :(

2. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Wij werken geverfde muren gewoon bij. En dan alleen de plek waar een vlek zit. Zie je na opdrogen niets van. Geen kleurverschil ofzo. Ik zou dus alleen even plaatselijk bijwerken, niet de hele muur opnieuw.

3. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Dankje voor je reactie! We hebben dat eerder wel met wit gedaan en dat ging goed, maar werkt het ook met gekleurde muur? We hadden een kleur laten mengen en die pot is nu op twee druppels na helemaal op. Kan het daarmee proberen, maar mogelijk zouden we dus opnieuw moeten laten mengen, ben ook bang dat dat kleurverschil geeft..

4. Pipperdepip

Pipperdepip Actief lid

10 aug 2014
    152
    0
    0
    Inderdaad gewoon weer overheen gaan, zie je als het goed is niks van terug. Maar ligt wel een beetje aan of het een beetje kwaliteit verf is. Wij hadden eerder kwantum verf in de gang en dat was echt drama! Zelfs nadat we er met een natte doek over waren gegaan, zag je een veeg in de verf.

En een tip: wij hebben nu overal flexa expert. Wat een verademing! Hebben het zelfs achter het gasfornuis, dus elke avond vetspetters, prima weg te vegen! Je ziet er niks meer van. Zit er zelfs met dasty op te spuiten en soms vergeet ik het en haal ik het er de dag erna pas weg.. Dan nog is de muur weer schoon na die tijd.
    Zelfs geen kleurverschil en dit houdt al zeker 6 maanden aan zo. 👍🏻👍🏻

5. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Wij hebben alleen gekleurde muurverf. Het is nog nooit verkeerd gegaan en we hebben het van de zolder tot beneden aan toe in verschillende ruimtes. Niet schrikken als je direct verschil ziet. Als het nog nat is zie je het natuurlijk wel, maar na het drogen niet meer.

6. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Zo heeftmijn zoontje eenknijp fruit na beneden gegooidvan de trap en die ontplofte hele muren beneden onder het fruit nou krijgook niet weg moet ook nieuwe pot halen erover heengaan

7. Ik zag gisteren op tv dat ze een olie vlek uit een shirt kregen met spa rood.
    Misschien eens bubbelwater op je muur proberen?

8. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ok... dan ga ik dat denk ik toch proberen. Wel spannend zeg :| Zit ook precies op een zichtplek, exact dé plek waar je naar kijkt vanaf de bank. Murphy's law heh, dit soort dingen gebeuren niet achter je kast of je gordijn of op plinthoogte ;)

Als er nog andere tips zijn hoor ik het graag, maar dan houd ik deze in ieder geval achter de hand!

9. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Balen hè als je net alles nieuw en fris hebt. Maar het komt wel goed hoor, kan je straks weer naar de muur kijken zonder ergernis.

10. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Echt enorm balen. Ik realiseer me volledig dat er veel ergere dingen in het leven zijn, maar het was nét mooi, ik heb er geen dag van kunnen genieten! Nouja, ik krijg wel een beetje vertrouwen van jouw verhaal :)

11. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Ach, het kan altijd erger. Natuurlijk mag je balen. Toevallig hebben wij ook net onze muur beneden gedaan en deze week is er een nieuwe vloer in gekomen. Ik zou er ook niet blij mee zijn als er nu iets mee zou gebeuren.

12. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Dit dacht ik ook, maar hier is (na een jaar pas dus misschien ligt het daaraaan) de muur bijgewerkt en de verf is lichter opgedroogd dan wat op de muren zit :( het is echt onwijs lelijk nu en ik heb niet genoeg verf voor de hele muur opnieuw dus ik moet nieuwe gaan kopen, helaas. Flexa verf was het en dat ging ook bij mij altijd goed.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wat wij altijd doen in de keuken als er spatvlekken op de muur zitten: (hebben geen tegels in keuken) wat afwasmiddel in een spuitjes doen met water. Erop sprayen, laten intrekken en 5 min later afvegen met een natte doek. Niets meer van te zien.

Deel Deze Pagina