Ik kreeg vanmorgen een email van replace direct dat er een lek in hun beveiliging is geweest en er daarna gegevens geleet zijn. Met een paar links erin en dat je je wachtwoord moest veranderen. nergens op gedrukt en mail verwijderd. Nu lees ik dat er idd een lek is geweest en ze zo hun klanten op de hoogte brengen. Nu heb ik daar voor zover ik weet nooit iets besteld maar haal mij nu allemaal rare dingeb in mijn hoofd dat er op mijn naam besteld kan worden. Mijn email stond wel in de email. Maar dan achter nl nog een 1. Zijn er meer die deze email hebben gehad. Ben altijd beetje voorzichtig met dit soort dingen.
Ik heb die mail ook gehad vandaag. Maar ik heb er paar maanden geleden ook echt besteld via het desbetreffende e-mail adres.
De mail klopt http://tweakers.net/nieuws/110751/webwinkels-replacedirect-en-zustersite-twindis-melden-datalek.html Op hun eigen site staat het ook en telnr in de mail klopt. ReplaceDirect.nl
Dit soort mails is terechte voorzichtigheid nooit overbodig. Om hier veilig mee om te gaan: 1. klik nooit op de links die ze meesturen in de mail 2. als je iets moet wijzigen oid ga dan zelf naar de betreffende site toe. Toets de sitenaam zelf compleet in met .nl ofzo en log daar zelf in. Zo kunnen ze nooit op die manier met je gegevens er vandoor gaan. Meteen je gegevens veranderen bij een lek en het liefst alle andere wachtwoorden ook als deze dezelfde waren als die gelekt is.
En zelfs dat is link, want als de site zelf gehackt is, is het nog nieit veilig. En dat zie je niet van buitenaf.
Ik zou er niet intrappen hoor.. ookal krijg een ander dezelfde mail wil dat nog niets zeggen.. Ook 1000 mensen kregen dezelfde mail van kpn of van ing.. of van wat dan ook..