Vevelende reacties bij zwangerschap 3e kindje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Happymam, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

    Within Niet meer actief

    Pfff wat een botte reacties kunnen sommige mensen geven zeg!! Elk leven is een wonder, of het nou de eerste, tweede of zesde is!

    Ik wil zelf ook graag een groot gezin, maar dat gaat er lichamelijk niet inzitten. Omdat ik nog niet zwanger ben, kan ik er niet over meepraten maar heb wel bij iemand anders meegemaakt waarbij mijn mond open viel.

    Sharon den Adel (within temptation) is nu in verwachting van de derde en uitgerekend op 5 mei. Helaas moest daardoor de europese tour, die eigenlijk nu plaats zou vinden, verplaatst worden naar het einde van het jaar. Uiteraard was de zwangerschap niet gepland, maar het kindje is ontzettend welkom!
    Heel veel felicitaties natuurlijk van de fans.. maar ook opmerkingen van "Hebben ze nog nooit van condooms gehoord?" of "Er bestaat ook anticonceptie" en nog meer van dat soort opmerkingen.. Ik kon er zo kwaad om worden!! Dat moet toch pijn doen als je dat leest als zwangere zijnde?
     
  2. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    joh hebben wij de zelfde schoonouders?
    die van mij zeiden "o ben je weer zwanger?" "nou leuk"
    en niets meer ik ben 19 weken zwanger en ze vragen er niet na.
    ik had met 16 weken een echo super leuke foto's die mee genomen en weetje er werd na gekeken en ze werden weg gelegd geen woord!!

    ik kan er ook heel slecht tegen! maar bij fynn deden ze dit ook al!

    pas toen fynn een maand of 2 was hebben ze hem voor het eerst vast gehad voor max 3 min.

    ik vertel ze ook niets meer geen echo foto's etc helemaal niets
     
  3. MMarinka

    MMarinka Actief lid

    17 feb 2011
    308
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leiden
    Tuurlijk ieder zijn mening over het aantal kinderen dat je wilt maar je hoeft niet iemand te kwetsen met je opmeringen en dit is bij vele van jullie wel gebeurd!!

    Te slecht!! Ik ben zel ook een groot voorstander van de opmerkingen "Ach berijd je maar voor ik wil graag 25 kinderen!!" of iets in die trant. Mijn collega wilde graag nog een kindje dat word dan nr 4 het einig wat wij zeiden hoe cool!! Echt leuk!! enz enz.

    Ja zelf zou ik niet kiezen voor 3 of 4 kinderen ik denk dat ik dat niet kan maar dat is voor mij geen reden om andere mensen te kwetsen!!

    Groetjes,

    Marinka!
     
  4. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Hier ook hoor.. ik had al 2 zoons.
    Oh deze keer zeker voor een meisje?
    Tsja 2 jongens is ook niet leuk he? (huh, hoezo niet?, we wilden gewoon nog graag een kindje)
    Hebben jullie geen hobbies ofzo?
    En nu we weten dat het een meisje gaat worden: Oh dan ben je nu eindelijk klaar toch? (we willen dolgraag nog meer kinderen, maar medisch gezien zit het er waarschijnlijk niet meer in)

    Heb je al een afspraak voor een knippie bij je man is ook een veel gestelde vraag...


    Ohja, mijn schoonouders: Nou lekker dan, dat past niet in onze auto :|
     
  5. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ja das ook echt belangrijk:(
     
  6. belliebel

    belliebel VIP lid

    11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Oh zo herkenbaar!

    Dinand was nog net geen 9 maanden toen we er achter kwamen dat er al een zusje aan zou komen. Niet gepland, maar wel zeer welkom. Omdat ik kort daarvoor in een depressie beland ben stonden mensen er raar van te kijken toen ik vertelde dat ik zwanger ben. Kennelijk denken mensen, ze zit in een depressie en zal wel helemaal geen behoefte hebben aan seks. Die opmerking vond ik al erg raar.

    Maar de opmerkingen die ik kreeg toen eenmaal iedereen het wist:
    -Jeetje, dat kan jij nooit aan straks! (ivm de depressie)
    -WAATTT, ben je ALWEER zwanger. (dat was nog de minst erge)
    - Jeetje, wat zijn jullie voor een tokkies. (dit vond ik een opmerking waarvan ik zoiets had van: Hallloooo wij zijn er blij mee, kun je niet een beetje een normaal antwoord geven)
    - Ik vind dit echt zielig voor Dinand! Die moet straks met 1,5 jaar zijn moeder al delen met een broertje of zusje! (ook zoiets!)

    Nouja, je leert er mee omgaan. De eerste opmerkingen wist ik echt niet wat ik ermee moest en begon spontaan te twijfelen aan de zwangerschap. Maar na de eerste echo wist ik opeens wat ik moest doen. Het ene oor in, en het andere oor weer uit.

    Nu ben ik overigens al 23 weken en zit iedereen te vissen naar het geslacht omdat ze het superleuk voor ons vinden dat er toch wel zo snel nog een klein ukje bij komt. Ze trekken wel bij!

    Ook qua kaartjes en cadeautjes is het hier een stuk minder. Heb wel geteld 1 kaartje gekregen deze zwangerschap. Heb wel kleertjes van mijn ouders gehad en van mijn schoonouders. Maar voor de rest niets. Ik zal nu ook vast wel een stuk minder kaartjes krijgen bij de geboorte, maar ach, dat zit mijn eigen geluk niet in de weg!
     
  7. belliebel

    belliebel VIP lid

    11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Whaha ohja, de leukste opmerking kwam van me vader. Ik was na de bevalling niet aan de pil begonnen. We gebruikte het condoom. Ook niet altijd fijn, maar zeker aan het begin en einde van mijn cyclus bleef dat ding lekker in het kastje liggen.

    Toen we mijn ouders vertelde dat ze weer opa en oma zouden worden zei mijn vader: Whaha, gefeliciteeerd! Heeft paul een vork mee naar bed genomen.

    Nouja ik had het toen niet meer hoor. Je kon me opvegen.

    Wat ik op een gegeven moment ook zei omdat het niet gepland was en de mensen vroegen of het gepland was, ik er ja op zei. Alsof ze dan wel opeens een stuk blijer voor je zijn.
     
  8. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ja schijnbaar wel ja :( Ze halen ze nog wel eens op voor een dagje of evt een weekendje, maar dat kan nu dus niet meer ;) Of wel... en je zet 1 stoeltje op de voorstoel en schoonma zonder stoeltje achterin? Maarja... laat maar waaien denk ik dan.
     
  9. Daantje1

    Daantje1 Fanatiek lid

    19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Echt onaardig dat ze niks zeiden zeg van de echo foto;s..dan voel je je echt ongemakkelijk, tenminste dat had ik heel erg toen er helemaal geen reactie (geen leuke, geen felicitatie) kwam van schoonouders...vind het gewoon niet leuk voor ons derde kindje.
    echt erg he...ik heb niet veel met schoonouders (ze zijn dus gescheiden) maar doen wel gewoon normaal..
    maar vooral schoonmoeder en haar man hebben niet eens gezegd dat ze het leuk vonden ofzo..alleen maar zo'n bevestigingszinnetje (schoonmoeder dan, haar man heeft er nog niks over gezegd, die was er toen niet bij maar heeft ook naderhand helemaal niks gezegd) oh, ben je weer in verwachting ja?
    schoonvader heeft ook niet gefeliciteerd en gezegd dat hij het leuk vind maar zegt er nu soms iets van (maar dan eigenlijk naar aanleiding van mijn man die erover begint)

    Ook al heb ik niks met schoonouders vind het stiekem toch best rot..het voelt gewoon rot omdta ik het niet leuk en eerlijk vind voor dit kindje in mijn buik...Voor ons is dit kindje gewoon net zo welkom en vind het weer net zo bijzonder en mooi als de andere...het is wel gepland bij ons maar als het niet gepland zou zijn is het ook weer net zo mooi en bijzonder..

    Heb het er ook met mijn man over gehad en die zegt: valt wel mee..maar dat zegt ie altijd als het over zijn fam gaat..
    maar ik kan aan hem merken dat hij het eigenlijk ook wel vindt..

    Mijn man is ook niet zo van het veel bezig zijn met deze zwangerschap,ook best jammer...Als ik bijv zeg dat ik het voel (de kleine) dan reageert ie niet mety Oh wat leuk of wat dan ook maar zegt niks...ook als ik zeg dat mn buik zo snel groeit zegt ie niks..
    soms wil ie wel mee luisteren gelukkig naar de baby (angelsounds) en hij gaat ook iedere afspraak mee naar de vk dus dat is wel fijn. Ook is hij steeds nieuwsgierig als we een echo krijgen en is benieuwd of het een jongen of meisje gaat worden.
    Ik weet wel dat hij de zwangerschap altijd erg spannend vindt en bang is dat er iets niet goed gaat en dat hij daarom soms niks zegt (zegt hij ook zelf).
    maar ik weet dat we er met zn allen blij mee zijn, het is onze keus.

    Dus ik ga schoonfam maar lekker negeren hoor, en de eerste die het straks te horen gaan krijgen zijn mijn ouders en niet die van manlief..(bij de tweede had hij snel zijn eigen fam eerst opgebeld, had ik liever niet gewild maar ik was helemaal in een roes van blijdschap en was super moe van de bevalling.

    Te jammer dat sommigen mensen zo doen maar ik laat ze maar lekker..dan hoeven ze straks ook niet als eersten aan de deur te staan.
     
  10. kiekeboe

    kiekeboe Actief lid

    21 aug 2008
    108
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Wij hebben een tweeling, twee meiden!! Mensen op straat zijn heel nieuwsgierig, vooral toen ze nog heel klein waren. Je krijgt dat ook vaak opmerkingen, zoals, ben je gelijk klaar... Sorry hoor, maar wie ben jij om dat te bepalen?? Ik zeg dan ook tegen mijn man, en probeer dat soms zo hard te zeggen, dat degene het van die opmerking het ook hoort, we mogen niet meer zwanger worden van die mensen!!
    Wij zijn nu in verwachting van nummer 3 (volgens mij geen tweeling) en ik ben heel benieuwd hoe de reacties zijn van alle mensen!! Familieleden weten dat we er nog wel 1 willen, dus die zullen wel niet zo verbaasd zijn. We zijn nu 6 weken in verwachting, dus het blijft nog even geheim!!!
    Ben benieuwd naar al de reacties!!!!
     
  11. Within

    Within Niet meer actief

    Leuk!! Mijn moeder kreeg dat ook al te horen hoor, 22 jaar geleden. "Oh nu ben je meteen klaar" maar 3 jaar later werd toch echt mijn broertje geboren ;)
     
  12. sasjuh

    sasjuh Fanatiek lid

    8 jun 2010
    2.558
    0
    0
    operator
    In mijn vel
    Nah ja zeg, wat een domme reacties!
    De tante van mijn vriend is in oktober bevallen van de vierde een prachtige meid :D
    En hartstikke welkom in de familie, heb de zwangerschap van haar derde niet meegemaakt maar toe ik hoorde dat ze zwanger was van de vierde heb ik meteen een leuke tutteldoek gekocht :D, ik vind het namelijk altijd mooi als een vrouw zwanger is, zeker als het gewenst is, het is toch elke keer weer een wondertje.
    Dat wij er maar 2 willen is ons ding, iedereen is anders, en als jullie graag 3 kinderen willen is dat toch aan jullie?
    Dat die mensen even lekker niet zeuren en kijken naar hun eigen, hebben ze het al druk genoeg.
     
  13. YellowButterfly

    YellowButterfly Niet meer actief

    Hier ook al bij een tweede, bijna geen enthousiaste reacties en weinig interesse, maar lekker belangrijk! Wij zijn heel blij en daar gaat het om!
     

Deel Deze Pagina