Door foutieve informatie vanuit het College Voor Zorgverzekeringen heeft VGZ eigen risico berekend bij vrouwen die een bevalling op medische indicatie hebben gehad. Er zijn vele medewerkers vanuit VGZ mee bezig geweest. Uit eindelijk is gebleken dat CVZ foutief heeft gecommuniceerd. VGZ hersteld deze fout bij de verzekerden. Een eventuele nacontrole bij de gyn, bloedonderzoek e.d. valt wel onder het eigen risico.
Nou voor degene die zeggen dat het eigen risico wel geldt voor nacontrole bij gyn ze hebben het uitgezocht en dat is dus niet zo)(bij Menzis in ieder geval) ik heb de rekening niet hoeven te betalen.. Dus mocht je een rekening krijgen: ga eerst uitzoeken waarvoor het is voordat je betaald! De nacontrole bij de gyn wordt wel volledig vergoed!
VGZ had mij een eigen risico rekening gestuurd voor mijn 20-weken echo. Terwijl dit gewoon onder mijn verzeker valt (gezin en zeker pakket). Gebeld en was een foutje. Gebeuren kennelijk wel veel foutjes mee. Ben benieuwd hoeveel mensen gewoon betalen want vaak is het zo slecht gespecificeerd dat je ook niet precies weet wat het was.