Hoi meiden, Ik belde net eens naar het VGZ om te vragen of een cryo tp wel echt onder de ICSI valt waarin die 'gemaakt' is of dat ze dat als volledige poging rekenen en die vrouw aan de telefoon vertelde mij dat ze een cryo tp als een volledige behandeling zien! Ik schrok hier echt van! Want dat zou dus betekenen dat we de afgelopen cryo tp en de cryo's die we nog in de vriezer hebben zelf zouden moeten betalen en dat hierbij het medische traject voor ons ophoudt omdat we alle pogingen gebruikt zouden hebben! Iemand ook verzekert bij VGZ en hier ervaring mee toevallig? Hoop toch dat die vrouw ernaast zit en dat we nog een volledige ICSI tegoed hebben hoor! Groetjes, Sandra
Volgens mij is het zo dat het wettelijk bepaald is dat de cryo's wel bij de voorgaande behandeling horen. Dit is per 1 januari 2007 veranderd. VGZ mag in dat opzicht dan niet hun eigen regels hanteren! Anders moet je eens op de site van Freya kijken, daar staat ook wel info op over zulk soort zaken.
cryos vallen idd onder de vorige behandeling waar ze uit komen ik zou het echt nog eens goed navragen alleen de ellende is vaak als je 3 keer belt en 3 keer krijg je een ander dan is het ook 3 keer een ander antwoord succes meid, maar ik zou het idd ook tegek vinden als ze er een hele poging voor nemen
Ze horen gewoon bij de poging waar ze geoogst zijn hoor. De mensen die je aan de telefoon krijgt weten vaak helemaal niet waar ze het over hebben, heb ik inmiddels ook al gemerkt...
Ik had idd ook al wel het idee dat ze echt geen idee had waar ze over sprak, daarna kreeg ik een andere vrouw aan de telefoon want die zou er meer verstand van hebben, niet dus..... Nu snap ik ook waarom er op 6 februari als laatste wat gedeclareerd is, dat is de laatste controle van de eerste zwangerschap geweest. Daarna hebben we een ICSI poging en een cryo gehad en die zijn dus nog niet gedeclareerd, omdat dat dus pas gedeclareerd wordt als alle cryo's op zijn! Ben helemaal opgelucht!
Het is inderdaad gewoonte om eerst alle cryo's op te maken, voordat je weer aan een nieuwe IVF/ICSI-behandeling begint. In ons ziekenhuis is dat standaard. Ik zou me niet te druk maken om je verzekering, de heren/dames van klantencontact weten meestal amper waar je het over hebt. Dit is een wettelijk bepaalde regel, dus mochten ze het wel als een hele behandeling rekenen, dan kun je er altijd tegen in beroep gaan. Maar het komt vast goed! Heel veel succes met alles!