Wie heeft er ervaring met eiceldonatie? zowel donor als ontvanger. Een vriendin van me wil graag donor worden, maar zou er graag wat ins en outs van weten. gr.Joeja
Hoi Joeja, Ik ga dit topic verplaatsen naar de vruchtbaarheidsbehandelingen. Daar zijn een aantal meiden aanwezig die met behulp van eiceldonatie een traject ingaan. Groetjes Elvira
Hi Joeja, Ik loop zelf bij Geertgen (fert kliniek) die werkt op basis van wederkerigheid. Je geeft wat en je krijgt wat. Nu zijn mijn eitjes te oud maar normaal gesproken zou ik eiceldonatie gedaan hebben en ontvang ik daarvoor zaad. Voor een man is donatie iets makkelijker dan bij een vrouw. Er wordt met hormonen zoals bij IVF een eicelproductie opgewekt en die worden met een punctie weggenomen. Bij deze kliniek weet ik dat de donor zijn/haar eigen wensen ingewilligd worden. Bijvoorbeeld kun je aangeven of je eicellen alleen naar hetero stellen/homostellen of alleenstaanden gaat. Ook de hoeveelheid donaties is aan te geven over aantal verschillende personen. Maar een gesprek bij een kliniek als Geertgen zal veel meer informatie opleveren. Succes!
Ik denk ook dat je vriendin eerst "moet" beslissen naar wel ziekenhuis ze gaat (bijv.) omdat volgens mij de in's en out's per ziekenhuis anders zijn. Verder vind ik het echt super dat ze dit overweegt! Ondanks mijn eigen IVF zou ik het ook zeker overwegen voor mensen in mijn naaste omgeving. Het voordeel is dat ik weet waar ik aan begin (door onze eigen ervaringen). Lichamelijk kan het best zwaar zijn, geestelijk valt mee denk ik....omdat haar kinderwens er niet van afhankelijk is! Heel veel succes voor haar!
hoi joeja, ik begin eind aug. met ivf d.m.v eiceldonatie. doet jou vriendin dat voor een bekende vriendin of wil ze het aan een onbekend persoon doneren? mijn vriendin die eicellen aan mij af gaat staat, is vanaf het eerste intake gesprek erbij, haar zal dus alles uitgelegd gaan worden. het heeft zeker wel risico op haar eigen vuchtbaarheid, als er tijdens de punctie een bloeding ontstaat kan ze een ontsteking krijgen waardoor ze zelf onvruchtbaar wordt, daarom is het van belang dat de donor zelf al 2 kinderen heeft en zelf geen kinderwens meer heeft. ook moeten wij naar een maatschappelijk werkster, om door te spreken of we er allamaal goed over na gedacht hebben, ook beide partners worden hierbij betrokken. de kans op onvruchtbaarheid is maar heel klein, maar het kan dus wel. ik heb ook een eigen topic daar houd ik alles bij kijk maar eens (lisa's ivf met eiceldonatie) ook kun je via google veel hierover vinden. ik vind het trouwens heel erg moedig en dankbaar dat er vrouwen zijn die eiceldonatie willen doen. zonder eicellen van iemand anders heb ik geen kans om zwanger te worden. laat je vriendin zich iig goed voorlichten.
Hallo allemaal, Ik ben de vriendin van Joeja waar het om gaat. Ik ben me in het onderwerp aan het verdiepen, omdat ik dit serieus wil overwegen. Ik ga sowieso komende week meer informatie vragen aan mijn huisarts. Wellicht dat deze mij door kan sturen naar het ziekenhuis voor nog meer info. T enige bezwaar voor mij op het moment is de kans op onvruchtbaarheid. Daar wil ik vooral informatie over gaan inzamelen. Ik ben nog jong en al wil ik zelf absoluut geen kinderen, stel je voor ik wordt op een ochtend wakker, mijn hersens in de war, en ik wil een kind. Tjsa... daarvoor wil ik eerst zelf inschatten hoezeer het risico er is en het dan voor mezelf afwegen. Ik zou niet willen doneren voor iemand binnen mijn vriendenkring of familie. Dat zou mij te dichtbij zijn. Dan kun je denk ik moeilijk afstand nemen van het kind. Mij lijkt het makkelijker om aan vreemden te doneren. Het maakt dan niet zo'n deel uit van je dagelijks leven. Bedankt voor de adviezen in ieder geval. Ik zal ze zeker meenemen in de overweging. Groetjes Mieke