als we ergens naar toe gaan zijn er bepaalde dingen in mijn tas voor mijn zoontje(een broek/een onderbroek/water/een doos met kleurpotloden-gum-puntenslijper/klein kleurboekje/klein vouwpapieren/lolly/pleisters)zodat hij, wanneer hij rustig moet zitten dat wel ook doet en zich bezig houdt. vertel hier wat jij allemaal bij je hebt voor je kinderen in je grote mama-tas? Ik vind het leuk te weten wat wij mama's overal met ons mee dragen. ik herinner me van mijn kindertijd dat de tas van mijn moeder enorm interessant was en zij van alles tevoorschijn kon halen van die tas! altijd precies wat er nodig was!
Nou, voor mijn oudste eigenlijk weinig... Er zit meestal wel een pen en een blaadje in, dus dan vermaakt ze zich al snel. Als we echt een dag weg gaan neem ik idd een etui met stiften mee, en liefst zo'n doeboekje met puzzeltjes en zo. En een boek! Verder zijn het mijn eigen dingen waar zij zich ook mee red (fles water, telefoon, snoepje).
Als we met z'n allen weggaan: autosleutels, twee flessen water tegen de dorst, 5 of 6 autootjes om mee te spelen, mijn mobiele telefoon met extra lader voor spelletjes, luier en extra kleding voor mijn dochter, snacks voor tussendoor, pennen om mee te tekenen, een notitieblokje om tekeningen in te maken, een speen.
Broek en shirtje, nooit nodig gehad. Luiers en doekjes. Wat autootjes en een uitzuigding voor eventuele insectensteken (heb een wespenfobie) En het id armbandje en drinken
Potloodjes, pleisters, kinderparacetamol, na-de-beetcreme, flesje zonnebrand en van die mini vochtige doekjes voor de handen.
o leuk! nog meer? ik zag dat een vriendin inderdaad autotjes en robot figuurtjes in haar tas had. mijn zoon spelt niet zo met dingentjes. en mijn telefoon geef ik hem niet. maar je kunt zelfs een film kijken op de telefoon natuurlijk. hahahaha.
gisteren zaten we in een restaurant en hij is dezer dagen gek op origami. hij maakte voor de bediening papieren bootjes met zelfgetekende vouwpapieren. en zij wilden met hem een boten wedstrijd doen. zeer kindvriendelijke restaurant was dat!
Standaard zakdoekjes en een paar pleisters. Dingen als drinken en pen en papier alleen als we langere tijd in de auto zitten.
Bij ons hangt het af van waar we heen gaan. Even boodschappen doen dan neem ik niks mee. Gaan we winkelen of naar de speeltuin/kinderboerderij dan gaan er luiers, doekjes, drinken/koek en schone kleding mee (en e.v dingen als muts/zomerhoedje). Echt een dag weg dan zorg ik ook dat ik wat speelgoed mee heb voor in de auto of op 'saaie' momenten. Dan gaat er ook, buiten de standaard-tas, wat meer drinken en eten mee, een extra jas of trui, andere schoenen, zonnebrand. Maar ook dingen als paracetamol en pleisters gaan dan in de tas. Dat ga ik echt niet ten alle tijden mee slepen Een tas voor mezelf heb ik overigens niet, mijn sleutels en telefoon mik ik in de tas van de kinderen. Geld en/of pinpas zit altijd in m'n broekzak en overige pasjes of spullen neem ik nooit mee voor mezelf. Ik en tassen zijn niet zo'n goede combo
Doekjes voor vieze gezichten. Een paar autootjes voor de jongste. Wat lekkers en de oudste neemt eigenlijk overal knikkers en een voetbal mee naar toe.