Goede tips voor DÉ zh tas?

Discussion in 'Zwangerschap' started by stephanie24, Jul 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stephanie24

stephanie24 VIP lid

Jul 22, 2008
    5,375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ja hoor, daar zijn we weer!
    Ik heb de tas bijna gepakt, maar ben bang dat ik vanalles vergeet in te pakken.
    Misschien hebben jullie nog goede tips of ideeën?
    Ik begin maar vast, misschien heeft iemand er iets aan.

Ik heb iig:
    - lipbalsem
    - leesvoer + puzzelboekje
    - kleren baby incl. mutsje, badcape ed
    - kleren mezelf
    - nieuwe onderboreken
    - schoon shirt manlief
    - sokken voor de koude voeten ondanks 30 graden
    - toiletspullen
    - rennies
    - papieren gemeentehuis
    - sultana's, kauwgom, pepermunt

Aanvulling?

2. manny82

manny82 Bekend lid

Sep 11, 2007
    531
    0
    0
    fototoestel, telefoon, camera ook erg handig.

de gemeente papieren hebben wij niet mee genomen bij ons kan het niet meer in het zkh en heeft manlie het een dag later bij het gemeente huis gedaan. Konden we ze ook niet kwijtraken.

3. stephanie24

stephanie24 VIP lid

Jul 22, 2008
    5,375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Die dingen gebruiken we nu nog, maar wel een goed idee om het even op te schrijven en het papiertje op de tas te leggen. (zie je dat gelijk als je 'm wil pakken.
    Ze zijn wel opgeladen en oplader van de telefoon zit al in de tas.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik kan niet zonder mijn oordopjes en slaapmasker, :D Dus die ontbreken bij mij niet. Ik heb nacht in het ziekenhuis moeten blijven ( in verband met de tijd het was te laat om naar huis te gaan) en ik sliep bij nog 2 vrouwen en hun pasgeboren baby's op de kamer. Nou dan zijn oordoppen erg welkom.

Verder pantoffels en een munt voor de rolstoel. ( niet overal nodig)

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Zou 2 setjes kleren meenemen voor je kindje, en in elk geval 2 mutsjes. Verder idd telefoon (even checken of iedereen die je wil bellen erin staat) en camera.

6. Seth

Seth Niet meer actief

ik pak standaard wat "drinken" in.....

Dit omdat ik eerste bevalling ben bevallen in ziekenhuis medische werd.... en dus een nachtje moest blijven....

Was om 16.08 bevallen... 1 kopje thee gehad..... en toen ik later melde dat ik ontzettende dorst had, kreeg ik te horen:
    om 20.00 uur komen we langs met de kar.....
    Is vriendlief wel snel naar beneden gerend naar de winkel...

had vorige keer vanalles bij .... extran, druivensuiker...
    maarja om 08.20 uur in het ziekenhuis, 08.46 uur bevallen... en volgens mij om 10.30 uur weer thuis... :D

7. Seth

Seth Niet meer actief

oja... je zwangerschapskaart niet vergeten....!!

8. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Flesje water... Je krijgt natuurlijk daar wel drinken, maar soms is een flesje water wel handig. Zeker met zo'n sportdop, lekker in je mond en spuiten maar, voor als je zelf even geen kracht hebt.

Reep chocolade of rolletje drop

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

de maxi cosi :D

10. stephanie24

stephanie24 VIP lid

Jul 22, 2008
    5,375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hahaha cosi staat al klaar hoor!

Maar dat flesje drinken vind ik wel een goeie.:)

11. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik zou ook zorgen voor voldoende eten voor je man/vriend. Vaak krijg je als 'patiënt' wel te eten maar de partner niet. En als het even duurt en er is geen fatsoenlijke winkel in het zkh of het is midden in de nacht dan is het best fijn als hij ook wat binnen kan krijgen voor de energie.
    Wij hadden wat repen Snickers, sultana's en extra drinken meegenomen voor hem. Maar goed ook, want het werd nachtwerk.

Het schijnt trouwens dat dat één van de hoofdredenen is waarom mannen flauw vallen bij de bevalling van hun vrouw. Niet omdat ze er niet goed tegen kunnen maar gewoon omdat ze niet voldoende eten hebben gehad gedurende de bevalling...

12. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Ik moest en zou snelle jelle's (ontbijtkoek) in de tas hebben.
    Dat had ik namelijk hier op zp gelezen, dat mannen toch wel honger hebben zo naast het bed.
    Manlief dacht dat het wel los zou lopen, ik zou toch gewoon thuis bevallen...

Nou meneertje had in het vruchtwater gepoept, dus ziekenhuis en of de aanstaande papa blij was met die repen koek :D Zelf heb ik op een dextro gesabbeld, meer voor de vieze droge puf-mond haha.

En misschien een rare tip: Doe je sieraden van te voren af (ringen armbandjes enz)
    Ik kon het niet meer op mijn lichaam hebben, maar was wel bang dat ik ze in de chaos kwijt zou raken.

13. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Goed topic!

Wij moeten een 2euro-munt meenemen voor de rolstoel. Anders moet je naar boven kruipen ;) (Ze zitten in ons ziekenhuis vast, zoals winkelwagentjes. Als je dus een verkeer muntje hebt of geen muntgeld, kun je ze niet pakken.)

14. dolfijntjes

Jan 21, 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Telefoonnummer van de kraamzorg. Na mijn bevalling ben ik 1 nachtje gebleven in het zkh. Volgende ochtend hebben we een uurtje voordat we mochten vertrekken de kraamzorg gebeld en toen we 10 minuten thuis waren waren zij er ook. Handig. En wij hadden een laptop bij ons waar films en televisieseries opstonden. Heb nl. in totaal 3 dagen gedaan over mijn ingeleide bevalling en zeker 's avonds als manlief naar huis ging vond ik het lekker om even elders te zijn met mijn gedachten.

15. stephanie24

stephanie24 VIP lid

Jul 22, 2008
    5,375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Supertips meiden!

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Ik had ook een ochtendjas bij me, om niet in mn onderbroek over de gang te hoeven, als ik het bad uitkwam. Die sla je snel om en je hoeft je niet tijdens de weeen (of in mijn geval : na de bevalling :p)helemaal aan te kleden.

17. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Voor je man ...
    Deo en een extra t shirt ... t was op de verloskamer bij ons
    namelijk waanzinnig warm !! ...

18. moonchild

moonchild Fanatiek lid

Oct 28, 2009
    1,798
    1,292
    113
    Wat een handig topic!:)
    Zijn er nog meer tips?

19. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    up! nog meer tips?

20. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    mmm ff denken....

Idd 2 euro muntstuk voor de rolstoel
    Badjas
    extra nachtjapon of Big-shirt voor jezelf!!!
    Zorg dat je goed gegeten hebt, want als je ver in je weeen zit (7 cm) mag je niks meer eten (overgeven)
    Dat was hier ook het geval, manlief en mijn moeder zaten aan de warme maaltijd in het zkh en ik lag daar met honger haha

Iets waar je man zich mee kan vermaken, de mijne had de nintendo DS bij zich omdat hij toch niks kon doen en omdat het natuurlijk lang kan duren
    en extra drinken idd
    je zkh papieren
    Verder weet ik het even niet meer

Share This Page