2e hands

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ikkeook, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Hallo allemaal

Ik ben nog niet zwanger maar wij hebben intussen al bijna alles bij elkaar
    En dan op het matrasje na
    Alles van marktplaats
    Maar krijg veel negatieve reacties van vies bah nee gadverdamme
    Koop jij ook 2e hands?
    Ik ben van mening dat er al zo veel in omloop is we hebben nu alles voor €450

2. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Wij gaan toevallig aanstaande zondag naar een 2e hands kinderkamertje kijken en een kinderwagen.. ik vind dat het zeker niet slechter is dan een nieuwe kinderkamer/wagen.. als het goed is schoongemaakt ..

3. Wensje2013

Wensje2013 Actief lid

21 okt 2012
    190
    0
    0
    Breda
    Helemaal mee eens! Wij hebben kamertje en kinderwagen ook via Marktplaats gevonden. Ziet er super netjes uit. Matrasje wil ik wel graag nieuw hebben.
    Ik ben van mening dat het zonde is om veel geld uit te geven als het niet nodig is. Los van of je het wel of niet te besteden hebt, ik zet t dan liever apart zodat ons kindje later kan studeren zonder zich zorgen te hoeven maken over de kosten.
    Ik zeg, gewoon lekker tweedehands kopen en je niks aantrekken van wat anderen vinden!

4. Humava

Humava Niet meer actief

Onze kinderwagen en maxi cosi heb ik 2e hands gekocht op de koninginnedag markt. Het bedje en de commode wel nieuw gekocht vond ik toch een fijner idee.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij hebben het ledikantje en nog een aantal andere zaken zoals de maxi cosi en de wandelwagen etc. ook tweedehands gekocht; enkel het matrasje en het aankleedkussen hebben we nieuw gekocht - niet omdat het via marktplaats niet goed is of iets dergelijks, maar wij vonden het persoonlijk een frisser idee.

6. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hier ook heel veel tweedehands hoor. Idd alleen het matrasje wel nieuw gekocht. Waarom zou je duizend euro uitgeven aan een nieuwe babykamer terwijl je voor 150 een hele mooie degelijke kunt kopen die je ook nog eens helemaal naar je eigen smaak kunt pimpen?

7. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Matrasje hoeft echt niet extreem duur te zijn, dus die zou ik gewoon nieuw aanschaffen

8. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Waarom heb je trouwens alles al bij elkaar nog voor je zwanger bent?

9. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Tweedehands is niets mis mee.
    Je bent er vroeg bij haha. Snap wel hoor dat je iets wil kopen, ik wou soms ook al wat kopen voor ik zwanger was, en heb me wel georienteerd.
    Maar toch jammer dat je als je straks zwanger bent niets meer kunt kopen. Dat is toch juist superleuk als je echt kunt kopen als je zwanger bent. :D
    En wie weet duurt het nog 2 jaar (dat gun ik je niet natuurlijk), en vind je tegen die tijd wel iets heel anders mooi.

10. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Een kamertje hadden wij bijna tweedehands gekocht. Dat vind ik nog wel oke, maar verder hou ik er helemaal niet van. Van een bekende geen probleem. Box vind ik ook niet zo erg.

Je bent wel erg vroeg met dingen kopen. Had er als ik jullie was toch even mee gewacht. Straks duurt het inderdaad wat langer en wordt je iedere keer geconfronteerd met de spulletjes.

11. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Nou omdat het nogal wat tijd en voor mij stres opleverd heb het liever staan dat ik straks rustig zwanger kan zijn
    Tja de 1 vind het niet slim maar voor mij brengt t rust
    En heb er wel rekening mee gehouden dat de kans bestaat dat ik niet snel zwanger raak of dergelijke

12. Lymmetje

Lymmetje Actief lid

16 okt 2012
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een ledikantje, box, commode (hemnes ladekast) en vele kleertjes 2e hands.
    Waarom zou je veel betalen tenslotte. Vooral als het om kleertjes gaat want ten eerste weet je nooit of ze maatje 56 wel passen en ik heb geen zin om een hoop geld uit te geven aan iets wat hij misschien niet eens past. En ze zijn er sowieso zo uitgegroeid.
    Ook het wipstoeltje is 2e hands.
    De kinderwagen heb ik van mijn vader cadeau gekregen dus die is wel helemaal nieuw.
    Autostoeltje mocht ik erbij uitzoeken, maar die zou ik wel nieuw kopen. Veiligheid voor alles tenslotte en 2e hands weet je nooit zeker hoe goed alles nog is.

13. Derbi

Derbi Niet meer actief

meubeltjes tweedehands, klamboes van woezel en pip tweedehands, badje en standaard tweedehands, lakentjes tweehands eigenlijk praktisch alles. Alleen autostoeltjes en matrasjes + aankleedkussen gaan we nieuw aanschaffen ivm veiligheid en hygiene.

14. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Als je weet hoe zuinig ik bijvoorbeeld met mn spulletjes omga.. 2e hands is echt prima!! Ik vind alleen de kleertjes er wat verwassen uitzien vaak maar ook daar zit mooi spul tussen!
    Ik moet wel beamen dat het ook leuk is om met buikje te gaan shoppen.. Helemaal als je verlof hebt want toen verveelde ik me dood!

15. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    ik vind 2dehands ook prima, maar dingen zoals een matrasje koop ik uiteraard ook nieuw. vind dat niet hygienisch.

en veiligheid boven alles. Ik zou natuurlijk nooit een 2dehands maxi cosi of andere autostoel kopen.

maar verder, hier ook veel 2dehands hoor. En het leuke vind ik ook nog eens, dat wanneer je erop uitgekeken bent en het zelf weer verkoopt op mp, je vaak bijna hetzelfde ervoor weer krijgt.

16. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Wij hebben het kamertje, de box, de wandelwagen, maxi cosi en draagdoek via marktplaats.

Badje hebben we ook 2e hands maar die kwam van vrienden.

Matrasje hebben we nieuw gekocht.

17. Lady7

Lady7 Niet meer actief

als je het maar schoonmaakt toch :)
    heb ik trouwens met me nieuwe spullen ook gedaan :)

18. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    ik koop zoveel mogelijk 2e hands zolang het niet van stof gemaakt is waarmee de baby in contact komt (tenzij er NIEUW bij staat).
    Dus geen kleertjes, wipstoel, matrasje, kinderwagen van marktplaats
    Maar wel kamertje, box, muziekmobiel, maxicosi, draagdoek, sterilisator enz.
    Ook dingen die met voeding in aanraking komen moet je gewoon nieuw halen anders loop je risico op besmetting, dus borstkolf en flessen enz.
    De rest is echt niet vies van marktplaats hoor ;)

19. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Doe meeste 2e hands, lenen, krijgen, MP. matrasje, lakens enzo niet. Verder kun je vrijwel alles wassen of schoonmaken, dus is toch niet vies dan?? Ik vind spullen, materiele dingen niet de moeite om al te veel aan uit te geven, liever studie, sport, muziekles idd straks.

20. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier bijna alles gekregen of 2de hands.
    MUV kinderwagen en matras.
    En een aantal andere zaken (maar die heb ik zelfgemaakt, dus dat telt niet helemaal denk ik)

Deel Deze Pagina