vgz vergoed orthodontist bij zoon niet.

Discussie in 'De lounge' gestart door lioness74, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Gelukkig dat je het nog kon om zetten.

Ik heb dsw aanvullend verzekerd plus iets van de gemeente Delft er bij.

Ik krijg het vergoed tot 2000 euro daarna tot 75 procent.

Anders had ik je de tip gegeven wacht nog een jaar als ze moeilijk hadden gedaan.

Hier gaat de beugel z.n 3000 euro kosten en ik ben eerlijk als ik het zelf had moeten betalen dan had ik het niet kunnen doen. Of in heel veel termijnen afbetalen.

En nee de beugel is hier niet overbodig hij heeft nu een blokjesbeugel boven en vorige week onder.
    Daarna nog buitenboord en zo? In elk geval vorig jaar werd er gezegd dat we minimaal 3 jaar zoet zijn.

Eerst wilde hij hem niet en nu is hij trots dat hij het toch gedaan heeft.

Gelukkig kon je het nog om zetten. En anders een jaar had ik gewacht. met een verzekering die het wel vergoed had.

2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.150
    1.838
    113
    Nou lekker is dat dan dat ze dat nu pas zeggen.
    Maar is het zo ernstig dan dat hij groeistornissen in zijn kaak krijgt?
    want dat word wel vergoed kijk maar eens op hun site er onder stond wel dit...
    Orthodontie
    U hebt alleen recht op orthodontie als u een zeer ernstige ontwikkelings- of groeistoornis van de mond of het gebit hebt waarbij een behandeling in teamverband nodig is.

Dus zal een kijken of het dusdanig erg is dat hij het echt nodig heeft om goed te kunnen praten etc.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam

Super, toch nog snel opgelost dus :D

4. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Gelukkig wel. Ben echt gebroken nu.
    Klinkt idioot, maar ik heb er alles aan gedaan om die VGZ helemaal te betalen, en ging er vanuit dat ik het goed geregeld had, alles netjes betaald, zodat hij zsm aan die beugel kon beginnen.
    Kreeg ik dit vanmorgen dus te horen, en sloeg ik op tilt.
    Kon echt niet meer helder denken. Beetje onverwerkte frustratie/wanhoop denk.
    Maar gelukkig heb ik zp nog, mèt goede tips!

5. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Fijn dat het opgelost is! En je bent absoluut geen slechte moeder.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Fijn dat het opgelost is!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Goed nieuws!

8. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik jou iets doms zie schrijven.
    Kom op zeg, je weet wel beter.
    Dus omdat je geen paar duizend euro klaar hebt liggen ben je een slechte moeder :( .
    Er zijn meer mensen die het niet hebben, dan die het wel hebben liggen.

Blij dat het is opgelost, op naar een mooi beugelbekkie :D

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Fijn dat je een oplossing hebt, maar wat ik me wel afvraag, ik dacht gelezen te hebben bij vgz dat kinderen gratis meeverzekerd zijn met de ouders, gebaseerd op de beste verzekerde ouder. Nooit geweten, ook nergens gelezen, dat ze de tandverzekering voor je kind dan af mogen wijzen!

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik wil de pret niet drukken maar heb je nu ook zekerheid dat je die beugel ook vergoed krijgt en niet aan een wachttijd vast zit?
    Meestal kan je wel naar een duurder pakket maar word het alsnog niet vergoed. Het was immers al bekend dat hij een beugel moest en je hebt ze daarvoor nog ingelicht.

11. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Nee hoor, zit geen wachttijd op! Ik werk bij de verzekeraar zonder winstoogmerk en de zorgverzekeringen worden uitgevoerd door vgz. Wij hebben dan ook bijna dezelfde pakketten, vandaar dat ik het wist :)

@ts: fijn dat ik je kon helpen!

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Bij het tand Beter en Best geldt een tandheelkundige selectie. Ortho vanaf 8 jaar behoort ook tot de selectie. Wanneer je had opgegeven dat hij geen beugel zou moeten, terwijl je dit wel zou weten, dan worden de kosten alsnog niet vergoed of je kunt terug betalen, als er een controle plaats vindt. Denk niet dat je dat risico moet nemen.

Je kunt er voor kiezen om jouw aanvullende verzekering om te zetten naar het gezinpakket. Hier geldt geen selectie, omdat het een totaalpakket is. De vergoeding is 80% tot 2500,- dan moet je alsnog een deel zelf betalen, maar zo heb je wel nog recht op een groot deel vergoeding. Tot 31 januari kun je nog wijzigingen doorgeven.

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Lees je reactie nu pas. Super dat het geregeld is en inderdaad VGZ kent geen wachttijd bij vergoedingen.

14. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Supergoed nieuws TS! Fijn dat je hier de gouden tip hebt gevonden. Top!

Deel Deze Pagina