me schoonzusje adopteren..

Discussion in 'Adoptie en pleegzorg' started by samantha1985, Jul 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hoi

ik en me vriend verwachten over 5 weken zelf een kindje.
    maar nu blijk dat me half schoonzusje van nog geen jaar oud misschien word geaddopteerd door de ouders van de moeder..
    de echte vader staat machteloos en als de opa en oma van de kleine haar in handen heeft mag niemand van de vaders kant haar meer zien....

nu wil ik haar ook wel hebben want is tog familie en daar doe je alles voor heb ik geleerd....
    maar ik ben 24 jaar me vriend 25 verwachten zelf een kindje over 5 weken wonen niet samen nog bij onze ouders.
    volgens de gemeente hebben we dit jaar nog een eengezinswoning.
    we hebben allebij vast werk en kennen goed met kinderen over weg en kinderen zijn niet bij ons weg te slaan...
    ik heb geen strafblad me vriend wel.

maken we dan kans om onze kleine halfzusje in onze handen te krijgen..
    of zullen we ook machtenloos staan..
    ik heb nooit zoiets meegemaak of meegekregen en heb helemaal geen verstand van adopties...:(

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Ik zou het gewoon proberen. 'Nee' heb je, 'ja' kun je krijgen toch?

3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

dag waar...
    proberen doe ik tog wel daar niet van...
    maar is niet leuk dat je dan alles op alles gegeven heb en haar nog aan je neus voorbij ziet gaan om zo maar te zeggen..

4. NA2252

NA2252 Niet meer actief

Zonder vaste woning, ook al heb je er wel uitzicht op, en een partner met een strafblad gaat het erg moeilijk worden vrees ik. Adopteren kan pas wanneer je een jaar het kind als pleegkind hebt.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dit bericht klopt niet, want grootouders kunnen niet hun kleinkind adopteren.

6. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    als het je half sch-zusje is.. en ik begrijp van de dochter van je sch-vader? waarom heeft hij het kind niet? denk dat hij er eerder recht op heeft dan groot-ouders. en dan nog kunnen hun hem niet zonder reden het contact ontzeggen.

7. hartewens

hartewens Fanatiek lid

Jul 11, 2007
    1,082
    0
    0
    Eerlijk gezegd... kansloos!
    Ten eerste moet je een bka nummer hebben en de viacursus hebben gevolgd en vervolgens gescreend worden door de kinderbescherming. Pas als je beginseltoestemming hebt kun je adopteren. Bij een nederlands kindje ben je eerst een jaar pleegouder en dan kun je evt adopteren. Een strafblad is absoluut niet gunstig, volgens mij kun je met een strafblad niet adopteren, maar dat weet ik niet zeker. Je moet wel een huis hebben natuurlijk.
    OP dit moment ziet het er dus kansloos uit.
    Nog wel een tip, als je het gaat aanvragen, laat je brief controleren door iemand die de schrijffouten uit je brief haalt. Je schrijftaal komt nou niet echt goed over.
    Meer info over adoptie:
    www.adoptie.nl
    En nog wat info gevonden over adoptie nederlands kind
    Adoptie van een kind uit Nederland

8. RoSa2009

RoSa2009 Bekend lid

Jul 21, 2010
    841
    0
    0
    QA/QC Assistent in de Petro chemie
    Rotterdam-Zuid
    en wat is er dan met de moeder van je half schoonzusje???

want daar lees ik niet over in het verhaal.

Strafblad, geen woning, is allemaal niet in je voordeel.

En waarom zou de vader niet voor zijn kind kunnen zorgen, kinderen worden echt niet zomaar bij opa en oma geplaatst, misschien tijdelijk als de ouders het even niet aankunnen ofzo maar Adoptie is heel ander verhaal.

Sterkte ermee

9. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    sterkte, linkt heftig

verdr kna je ik je niet helpn want heb er geen kijk op

10. brusje

brusje Fanatiek lid

Dec 26, 2008
    2,625
    241
    63
    bij familie banden ligt adoptie anders, dus geen via cursus ed.
    maar je bent kansloos, aangezien de moeder van je half schoonzusje zelf de verzorgende ouders heeft uitgezocht, of de jeugdzorg. Waarschijnlijk daat het in eerste instantie om een pleegouder iets, althans dat denk ik.
    Stel dat jij het kindje zou willen en dat zou willen aanvechten, de biologische moeder heeft volledige voogdij, waardoor zij daar zeggenschap over heeft.

Share This Page