via cursus aug/sept

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Herma, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    denk wel dat het naar voren geschoven wordt. ligt natuurlijk ook een beetje aan de regio, hier in het zuiden zijn er traditioneel altijd minder aanvragers dan in de randstad.

2. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Ik heb nog een vraagje, mischien weet jij het Miepie. Tot hoe lang mag je eigenlijk doorgaan met vruchtbaarheidsbehandelingen. Tot de raadsgesprekken? Maak ik op aan jouw eerdere antwoord. Maar wat als je gewoon doorgaat met ivf. Moet je dan echt een keuze maken? Of kun je het ook verzwijgen. ik weet niet of ik dat kan of wil hoor.

Groetjes Herma

3. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    hoi herma,

bij start van het gezinsonderzoek is het "wenselijk" dat de medische mallemolen is afgerond. ze vragen veelal door op hoe je dat traject hebt ervaren/verwerkt e.d. Natuurlijk kun je het verzwijgen ze gaan echt niet in het ziekenhuis na of je ook echt wel gestopt bent (ze checken veel maar dat gebeurt nog niet;)) vraag is of je het wilt en kunt verzwijgen, ik denk dat een raadsonderzoeker hier zo doorheen prikt eerlijk gezegd.

voorbeeldje: ze wilde bij ons kennismaken met onze biozoon, ging heel natuurlijk beetje kletsen over van alles en nog wat en na een uurtje is ukkie opgehaald door m'n ouders zodat we rustig verder konden praten. in het gezinsrapport stond precies vermeld wat we met hem gedaan hadden, hoe onze interactie met hem was, hoe hij gekleed was, wat hij had gegeten enz enz. wij hebben beide echt niet in de gaten gehad dat ze zo precies aan het observeren was.

4. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Mama1977; bijzonder inderdaad hoe gedetailleerd ze blijkbaar hebben gekeken. Maar goed dat je je dat van tevoren niet zo gerealiseerd had.

Onze via is inmiddels gepland voor aug 11-okt 11; al weer 3 maanden later (!) dan op de vorige planning. Wat ben ik blij dat we ons al hebben ingeschreven; dit gaat een lange weg worden!

Xxx Hypo

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hypo, balen dat je nu toch weer langer moet wachten...

Herma, lees je vraag nu pas en zie dat ie ook al beantwoord is ;). Bij ons in de cursus is het echt gebracht als "je móet uitbehandeld zijn/zelf gestopt zijn" voor je het gezinsonderzoek krijgt. Ook toen we hierover belden met de RvK kregen we hetzelfde te horen. Net als mama1977 denk ik inderdaad dat ze er zo doorheen prikken als dat niet zo is. Wij hebben het dus opgeschort, we kunnen binnen 2 jaar (of inmiddels 19 maanden) alles nog weer oppakken.

Ik ben trouwens wel zwanger aan de VIA begonnen. Mag eigenlijk ook niet, maar testte toen net 4 dagen ofzo voor de eerste bijeenkomst positief na een cryoTP. Ik heb het toen gemeld, en omdat het nog zo pril was mocht ik wel gewoon starten, maar moest stoppen als we een eerste goede echo hadden gehad. Die hebben we helaas nooit gehad.... en was toen wel erg blij dat we toch de cursus zijn gaan doen.

6. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Miepie, begin je dan weer waar je bent gestopt?

7. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ja, we kunnen zelf op elk moment contact opnemen met de RvK en worden dan zsm ingepland voor het gezinsonderzoek, als het goed is in het daarop volgende kwartaal. Alles staat dus gewoon on hold, de cursus blijft 2 jaar "geldig".

Toen we ons aanmeldden dachten we wel binnen het jaar wachttijd te weten of het zou lukken met ICSI, maar dat is nu een meerjarenplan geworden, haha. Maar ik vind het wel heel fijn al te weten wat ons te wachten staat als we inderdaad over gaan op adoptie - en ergens zou ik het ook wel moeilijk vinden het adoptieverhaal los te laten als het toch zou lukken via ICSI...

8. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Ja dat lijkt me ook heel moeilijk. Heel veel succes met je icsi poging.

Groetjes Herma

9. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi meiden,

wij staan nu sinds oktober ingeschreven wij hebben nu de rekening in huis. De VIA staat gepland voor november-januari, dus ook voor ons is et dik een jaar. Dat ik voor ons wel fijn, aangezien mijn man in de herfst minder tijd kan vrijmaken. IK ben ook blij dat ik ingeschreven sta, ook al zijn we nu bezig met IVF nr2. In het gesprek waarin de diagnose werd voorgelegd, hoordn we gelijk dat het en moeizame weg zou worden. Voorbereiden op teleurstelling op teleurstelling, onze verwachtingen bijstellen, als je IVF wilt, moet het binnen 2 jaar, maar eigenlijk zei de arts: ove 10 jaar wil ik niet dat je spijt hebt dat je er niet alles aan hebt gedaan... of te wel schrijf je maar in voor adoptie. Dat hebben dus daarom ook direct gedaan. Ik ben benieuwd. Nu IVF2 er zo naadje uit ziet, denk ik weer dar adoptie eerder is weggelegd voorons, dan een eigen kindje. Morgen FM2, ik hoop op goed nieuws, maar ik vrees dat het bij een follikel blijft. MIsschien een escape UI en dan nog 2-3x IVF erachteraan, misschien nog eiceldonatie? We geven de moed nog niet op.

Wat te doen? dit traject kan nog jaren duren... Dus wel de cursus nu al doen, of toch nog wat uitstel vragen? Ik neig zelf naar nu doen.

Help!

Marjah

Sorry Herma, dus weer iemand die niet in aug/sep van start gaat...

10. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Marjah, heel veel succes morgen bij de fm meting. Hopelijk zijn er nog n paar bijgekomen. En anders een wonder met escape iui. Maar ik zou gewoon die cursus doen hoor. Die mag je gewoon doen als je met behandelingen nog bezig bent. Tussen de behandelingen zit ook weer n paar maanden. ( tenminste bij mij) Na de cursus ben je ook weer een stuk wijzer over adoptie en heb je dat al gehad. Daarna kan je het altijd nog op 'hold' zetten.

Ik heb vandaag het rooster en handboek binnen gekregen. Wij starten eind augustus. De dagen vallen precies op mijn vrije dag doordeweeks. Wij zijn in Eindhoven ingedeeld.

Succes allemaal

11. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ik ben het helemaal met Herma eens Marjah; gewoon doen hoor! Dan heb je dat maar weer gedaan en kan je ook een goede beslissing maken straks of je er mee door wil gaan.
    Veel succes met je IVF!
    Xxx Hypo

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    bedankt meiden, eigenlijk was dit ook de bedoeling, maar soms, in ene, krijg je een kriebel. Maar het is fijn om het weer even van anderen te horen.

De betalingstermijn is 2 juli, dus dat wordt onze uiterste betaaldatum, want mocht ik daarvoor een mooi posi-testje hebben, dan stellen we het wsc nog even uit :).

Succes meiden, met al jullie gedoe om een gezinnetje te stichten.

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Maar goed.... het is alweer een tijdje geleden!

Gaat er nog iemand voor de november-januari groep???
    Zou ook gezellig zijn om alvast wat op voor te kleppen:D

Marjah

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Nou breekt mijn klomp...
    Heb ik op 2 juli overgemaakt, en op 2 juli moest het binnen zijn, krijg ik te horen dat ik te laat ben en dat ik in een volgende groep mag starten :$. Wat een onzin! Ik ga maandag bellen, want de brief was ook nou niet echt aardig te noemen.

Marjah

15. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Dat komt omdat het altijd even duurt voordat het is bijgeschreven. Dus als je 2 juli overmaakt dan is het niet 2 juli binnen. Wat vervelend zeg! Hopelijk maken ze toch nog een uitzondering. Succes!

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    door het testje wat we op 1 juli mochten doen heb ik de betaling al weken van te voren op 2 juli gezet. Het lijkt me logisch als je de geplande datum in vult, dat het geld dan ook die dag aanwezig is bij de "tegenpartij". Anders moeten ze dat bij de rabobank duidelijker vemelden, waarom kun je anders van te voren palnnen wanneer je wilt betalen? Sorry, begrijp 'm wel, maar dan nog...

Had gisteren de mevrouw van de adoptiestichting aan de lijn en zij verteld dat alles op BKA nr gaat. Misschien is dat nu ook wel het probleem, maar zeg dat dan.
    Ze zou iig wel doorgeven dat ik de brief als redelijk aanvallend heb beschouwd.

Ach ja...

17. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    He wat vervelend Marjah! Hopelijk mag je toch nog een ronde eerder. Succes!

Groetjes Herma

Deel Deze Pagina