16 mnd-brullen en niet stoppen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liesbet77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hallo
    mijn dochter kan vaak helemaal hysterisch worden, ze begint te brullen en stopt dus echt niét van zichzelf, alleen als we haar oppakken (en dan nog). even laten uitrazen heeft hier dus geen effect.
    ze heeft ook nogal verlatingsangst dat zich toespitst op mij, als ik er niet ben oma, of in de opvang de onthaalmama's.
    thuis valt het mee, ze moet weten waar ik ben en dan is ze tevreden en gaat volop op ontdekking uit en is ze een echte kapoen, het is alleen een drama als ik bvb naar boven ga.
    nu is ze van deze week in een mini-crèche , voordien ging ze bij een onthaalmama die maar vier kindjes had maar die stopt ermee. µ
    ze heeft niets anders gedaan dan brullen de twee dagen dat ze er geweest is , heeft maar even gespeeld. ze wisten daar nog niet eens dat ze bvb kan kruipen, klimmen, alleen eten zo van slag is ze blijkbaar. de verzorgster mag de deur niet gaan open doen voor andere ouders, geen fles gaan omspoelen of ze is helemaal buiten zichzelf.
    ze zeiden dat ze dit nog nooit zo erg hebben meegemaakt...
    wat moet ik hier nu mee?

2. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Pff, dat klinkt idd wel heftig idd. Ik heb dat zelf nooit zo meegemaakt. Mijn dochter is ook errug pittig en heeft een tijdje last gehad van verlatingsangst, maar niet zo erg als jou kindje. Ik denk dat het een fase is. Gaat waarschijnlijk vanzelf wel weer over, maar ik snap dat het lastig en vervelend is! Sterkte ermee!

3. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Pff, wat een moeilijke situatie. Kan me goed voorstellen dat je niet weet wat je hiermee aanmoet.
    Ik weet het eerlijk gezegd ook niet.
    Mijn zoontje is nu ook 16 maanden. Hij is ook het liefst de hele dag bij mij in de buurt, maar ook ik moet wel eens even weg. Bij papa is geen probleem en hij vindt het prima als een van de opa's komt oppassen, maar bij iemand anders is het op dit moment ook drama.
    Ik merk wel dat het beter gaat met oppassen als hij hier thuis is met opa ipv naar opa toe.
    Misschien is dat een idee oppas aan huis. Dan is ze in haar eigen omgeving met haar eigen speelgoed en hoeft ze alleen aan de oppas te wennen ipv ook nog een vreemde omgeving.

4. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hoi

een oppas aan huis dat ken ik niet op vaste basis hoor, het is voor 2.5 dag per week.
    ik ken alleen een babysit... je bedoelt een soort nanny?
    als we die al zouden vinden, ik zeg als, dan is dat waarshijnlijk erg duur ...

plus dan leert ze niet omgaan met andere kindjes.
    Thuis is het een schatje hoor en bij oma en opa ook en eigenlijk kunnen we haar ook overal mee naartoe nemen zonder problemen, en in een (binnen) speeltuin vindt ze het super.
    alleen de nieuwe crèche is een ramp tot nu toe, en dan geeft haar karakter problemen.

als ze thuis zo'n driftbui krijgt kan ik haar wel kalmeren door bvb wat te laten drinken , op te pakken... maar dan geef ik dus wel toe aan haar grillen ... ik moet wel op den duur want ze gaat echt helemaal over de rooie.

maar er zijn dus geen andere kindjes met van die hevige buien?
    huil/ driftbuien en verlatingsangst hebben alle kindjes wel maar die van ons heeft dus een enorm uithoudingsvermogen ...

Deel Deze Pagina