ervaring gezocht met dun bsv en cyste op eierstok

Discussion in 'Zwanger worden' started by babiessss, Nov 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babiessss

babiessss Lid

Nov 2, 2011
    8
    0
    0
    Hallo,

Ik ben vandaag aan het googlen geslagen om wat informatie te vinden over de combinatie dun baarmoederslijmvlies (wat toevallig deze maand zo is, verleden hierin is niet bekend) en met een grote cyste op eierstok die verwijderd moet worden. En ik kan vrijwel niets vinden :(

Dus ik hoop hier wat meer te vinden. Vooral ervaringen en tips waar op te letten. Wij hopen op een gezond 2e kindje! Hiervoor zijn wij onder behandeling....

Bedankt.

2. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Ik had een grote cyste aan mijn eierstok. Toen ze hem al gedeeltelijk leeg hadden gezogen, was hij nog 6,5 x 3,5 x 3,5 cm. Het bleek een wondergezwel. Dat houdt in dat er van alles in is aangetroffen. Van schildklierweefsel tot spierweefsel en talgklieren e.d. Ik ben 15 september geopereerd en vond het best heftig. kon helaas niet de zelfde dag naar huis, dus ben een nachtje gebleven (samen met twee andere vrouwen met een cyste die ook niet naar huis konden). na een nachtje blijven voelde ik me een stuk beter en kon ik naar huis. pijn viel mij reuze mee, alleen bleef ik nog al lang erg zwak (heb chronische vermoeidheid, wat er misschien mee te maken kan hebben). Ik heb alleen 3 sneetjes ipv 2, want ze hebben direct mijn eileiders doorgespoten om te kijken of ze doorgankelijk waren. Gelukkig zag dat er goed uit. Ik had alleen geen dun baarmoederslijmvlies volgens mij, dus geen idee of het ermee te maken heeft. Maar ik hoop dat de artsen jullie snel kunnen helpen dat jullie snel een 2e kindje kunnen verwachten. Veel succes iig.

3. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Ik had ook een cyste op mijn linker eierstok, maar die is gelukkig vanzelf na een paar maanden geslonken, van ruim 4 bij 4 naar 1 bij 0,5 cm. De arts gaat er van uit dat mijn lichaam de rest ook zelf opruimt. En ook mijn bsv is dun doordat ik van mezelf maar af en toe een ei heb :( Ik krijg nu clomid om een eisprong op te wekken en te zien of het slijmvlies meegroeit. Wat er verder aan te doen ik weet ik eigenlijk niet, daar ben ik ook wel benieuwd naar

4. babiessss

babiessss Lid

Nov 2, 2011
    8
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Of het dunne BSV ermee te maken heeft weet ik zelf ook niet, was toeval dat ik dat ontdekte bij de echo. De echo waar ook uit bleek dat de cyste dus niet vanzelf weg gaat 6,5x4,5 en nu een maand aan de pil in de hoop dat dat helpt. Heel raar als je een kinderwens hebt.

Ga er eigenlijk al vanuit dat het op een operatie uitdraait. Ben wel erg benieuwd hoelang na de operatie je weer voor een kindje mag gaan en of je evengoed ide MMM blijft. Of dat ze er vanuit gaan dat de cyste een zwangerschap in de weg stond....

En dan nog, wat als hij eruit moet, dan nog maar 1 eierstok.. ik weet het een kindje kan dan net zo goed, maar toch!

Hoe snel gaan ze eigenlijk over op een medische methode bij een ongewenste zwangerschap? Onze eerste was meteen raak en misschien wel daardoor snap ik hier dus helemaal niets van.

Heb wel ineens een MEGA bewondering voor mensen die graag een kindje willen en er alles voor over hebben!

Nou ik draaf door. Ik hoop op nog wat reacties op verschillende bovenstaande vragen!:D

Share This Page