Hoi meiden ik hoop dat ik van jullie wat tips kan krijgen: Ik heb erg last van hooikoorts ik ben allergisch voor alle graspollen. Dit is van mei t/m september. Normaal krijg ik pillen en die werken erg goed. Alleen nu ik zwanger ben mag ik die pillen niet meer slikken. Nu heb ik van de HA een lullige neusspray en oogdruppels gekregen (die totaal niet werken). En maandag mag ik een neusspray halen voor mensen die chronisch verkouden zijn. Dit zou me slijm nog wat verlichten. Ook vertelde de VK dat hoogstwaarschijnlijk ik door dat ik zwanger ben minder last zou hebben van me hooikoorts. Nou het lijkt bij mij wel 10x erger, er door dat ik geen goede pillen kan slikken, en ik denk ook de hormonen voel ik me nog ellendiger. Alles jeukt, kriebelt, snottert...enz Zijn er meer meiden die hier ook last van hebben, en tips hebben. Ik was me gezicht al regelmatig met een koude was handje. Maar alle tips zijn welkom.
Ja ik herken het! Ik ben op advies van de allergoloog een tijd geleden overgestapt op medicatie die ik tijdens de zwangerschap gebruiken mag: Cetrizine tabletten en beclometason neusspray. Beiden 1 x daags! Succes! Ps: ik ben dan ook erg allergisch (ook voor fruit en noten) en het is voor mij met kleine foefjes niet leefbaar (jeukende ogen, oren, loopneus, jeuk in de keel etc etc) Heb nu alleen door de neusspray mijn neusslijmvlies vol korstjes zitten
Een beetje vaseline voor je neusgaten doen, op die manier blijven de micro pollen daar aan plakken ipv dat ze je neus In gaan..
Honing van een imker bij jou uit de buurt. Die tip kreeg ik ooit en was een gouden tip! Hier overigens door de zwangerschap minder last dan anders, heerlijk!
mogen die echt? dan zal ik die ook eens vragen...voel me ook belabberd de laatste tijd door de hooikoorts! en ik zal iets van neusspray met beclomethason? daar ga ik ook naar vragen!
Ik reageer flink op pollen, bomen, huisstofmijt, honden, katten en verschillende fruit/groente/noten (paraberksyndroom kwam er eens uit na een allergietest). Getsie, als ik dit zo lees: bah, niks aan! Kwam ook in de knoop met medicatie en heb van de ha lomudal voorgeschreven gekregen in de vorm van pufjes ('s morgens en 's avonds, bij heftige reactie mag ik in de middag ook nog 1). Frustrerend toen ik las dat het pas na 3 a 4 weken zou gaan werken, maar daarna werkte het ook echt! Geen genies, getraan en gesnif meer! Helaas ben ik 'm de laatste week vaak vergeten (stom!), waardoor het er nu weer doorheen komt. Volgens de ha wordt dit al jaren door zwangeren gebruikt zonder gevaar voor baby..
Ik slik clemastine. Best een zwaar middel, maar anders ook niet te doen. Dit mag ook tijdens de zwangerschap.
Krijg je deze medicijnen alleen via de HA? Wat stom want ik krijg alleenmaar te horen nee mevrouw er is echt niks anders. Terwijl ik me echt beroerd er door voel.
Ik heb een aantal weken geleden de huisarts gebeld en die zei ook dat ik niets mocht hebben tijdens mijn zwangerschap voor de hooikoorts. Na weken ellende heb ik afgelopen maandag weer gebeld en nu heb ik een spray gekregen: beclometason. Kan absoluut geen kwaad tijdens de zwangerschap, gewoon aandringen! Hooikoorts wordt vaak onderschat...
Ik moet nog bellen. Vorige keer kreeg ik niks behalve een lullige neusspray. Nu gewoon beroerd van alle pollen. Het is heel extreem dit jaar.
Volgens mijn apotheker mag cetirizine gewoon, maar of het dan ook langdurig gebruikt mag worden weet ik niet. Vervelend dat je er zoveel last van hebt.
Het is nog niet normaal dat dokters zeggen er is niks, en dat er dan toch wat is, je bent zwanger dan zullen ze toch wel hun best doen om iets te bedenken. Niks tegen dokters maar soms zijn ze zo vermoeiend waarom aandringen kan toch ook gelijk goed! Ga gewoon morgen weer mijn dokter bellen en even jullie medicatie op noemen even kijken wat ze dan te zeggen hebben
Mag ik het even voor 'mijn soort' opnemen? Er wordt erg terughoudend gedaan met medicatie in zwangerschap omdat de lange termijn effecten vaak nog niet bekend zijn. Verder word er vooral getest op muizen en die zijn toch anders dan mensen. Ik begrijp echt dat het héél naar is, maar, als je het bekijkt vanuit je huisarts zou hè de terughoudendheid ook (een beetje) moeten begrijpen.
Dat snap ik, maar waarom is de ene dokter dan wel bereid deze medicijnen voor te schrijven? Ik ben heel dankbaar voor dokters begrijp me niet verkeerd. En snap dat zij een gigantische verantwoordelijkheid hebben als het om medicatie gaat. Maar vaak moet je er echt door heen zitten willen ze je wat goeds geven.
voor elk trimester heb je een ander antihistaminicum dat je mag gebruiken tijdens de zwangerschap.. Als je even langs de apotheker gaat kan deze je zo vertellen welke je wel en welke je nu niet mag gebruiken.. Wat de een in 1e trimester wel mag gebruiken, mag een ander niet in het 3e trimester gebruiken
Ik heb ook enorme last van mijn hooikoorts. De verloskundige zei meteen dat ik er niks voor mocht nemen. Toen de dokter gebeld en ook hij zei dat hij mij er niks voor kon geven. Heb een super goede zwangerschap alleen die hooikoorts maakt me enorm beroerd..