moet een gastouder een aparte slaapkamer hebben met bedjes voor de opvangkids, of mag dat ook bijv. in een ouderslaapkamer neergezet worden of in een andere ruimte die overdag rustig is en ongebruikt (en uiteraard bedoel ik dan een schone ruimte die goed geventileerd kan worden etc)?
nou moeten denk ik niet want op een kinderdagverblijf slapen ze ook niet altijd apart.. maar handig is het wel.. want ze hebben vaak niet dezelfde slaaptijden en sommige kindjes slapen heel erg licht..
ik bedoel niet zozeer of ieder kindje een eigen kamertje moet hebben, maar of je specifiek een slaapkamer vrij moet hebben ervoor
Voor zover ik weet niet. Zolang er maar een goede ruimte is om te slapen. Ik werk zelf sinds kort als gastouder, ik heb zelf een zoontje van 1 jaar en mijn gastkindje is 3 maanden. Mijn zoontje slaapt gewoon in zijn eigen kamer, het bedje voor het gastkindje zet ik op in onze eigen slaapkamer. Dit is naar mijn idee een prima kamer, koel, rustig en eventueel ook te verduisteren. Ik zou het ook wat overdreven vinden als het wel zou moeten. Hij is hier maar 2 dagen in de week, als ik daar dan helemaal een kamer voor vrij meot maken....
mijn dcohter slaapt bij de gastouder in een campingbedje op de kamer van hun dochter en het gaat prima. denk ook een beetje dat het aan de ouders ligt of die het accepteren als het anders gebeurd
Ik ben ook gastouder. Mijn bureau wil alleen dat het een plaatsje is waar ze rustig kunnen slapen. Of dat nou onze slaapkamer is of een ander kamertje dat maakt niet uit.