Hallo, Wie weet nog een goed (huis)middeltje tegen luieruitslag. De huid van mijn dochter haar billen kunnen de hoeveelheid ontlasting vanwege doorkomende kiesjes niet meer aan en de boel ligt gewoon open. Gevolg: een huilend, kronkelend, trillend, onwillig kindje op het aankleedkussen en ouders die de poeperd bijna niet meer durven schoon te maken. We maken het voorzichtig schoon met parfumvrije doekjes, washandje met water en deppen t na met een nat watje en daarna droog met een hydrofiel. Het is hele korrelige poep die bijna niet van de huid af wil. We smeerden er bepanthen op en sinds vanochtend poeder ik maizena op de billen (op internet gelezen). Wie heeft nog een andere tip? Vanochtend heb ik haar een tijdje zonder luier laten lopen, maar omdat ze veel poept en het nogal tocht in huis (koude vloer) kan ik haar niet constant zo laten lopen. Ik lees het graag!
Och arm ding. Zielig he, dat ze daar zo'n last van hebben. Bij Harley hielp het echt heel erg om geen billendoekjes te gebruiken, ook geen parfumvrije. Heel zachtjes met een lauw washandje doekje de ontlasting verwijderen, daarna eventjes een wat koelere er tegenaan houden om de brand er wat uit te laten trekken. Met een droge doek droogdeppen. Ik gebruikte ook geen sudocreme meer, maar wel maizena. Dat doe je alvast heel erg goed. Als je haar eventjes zonder luier rond laat lopen, misschien eventjes een pyjamabroekje aan? Dan zie je ook meteen of ze geplast heeft en zit ze niet direct op de koude vloer. Beterschap met je kleintje. Heel erg naar om ze zo overstuur van de pijn te zien.
Calendulan crème van vsm! Na 1 dag smeren was alles weer genezen. Geen billendoekjes gebruiken maar natte wattenschijfjes of gewoon afspoelen onder de douche.
inderdaad, maïzena werkt hier ook fantastisch. Niet te zuinig ermee zijn (als dat kan), dan is het zo weer weg.
Ik heb laatst de zinkolie van dr.Swaab ondekt. Wat een wonderspul! Had ik dat 18 maand geleden maar geweten. Met een dag was alles dicht. Maizena poeder werkte hier ook goed, dat hield de huid mooi droog.
Maizena helpt erg goed. Billen niet met doekjes schoonmaken maar met een washandje, drogen en dan veel maizena strooien.
je kan ipv washandje ook watjes in een bakje met wat water en babyolie/vit e olie te doen en dan het water er weer uit laten lopen dus dat alleen de watjes nat zijn van water en olie. Als je die gebruikt,daarmee wil die plakpoep er wat beter af. maizena en indd luchten. badderen zonder wasgel! alleen water en dan zacht weer droogdeppen.
Billetjes afspoelen onder de handwarme kraan / douche en voorzichtig droog deppen met een hydrofiel doek (het liefst zo veel mogelijk aan de lucht laten drogen). Geen billendoekjes gebruiken en niet wrijven! Wat bij ons wonderen verrichte was de billenspray van Multilind. Het is eventjes koud op de billen, maar je hoeft niet meer te wrijven, wat minder pijnlijk is. Om uitslag te voorkomen gebruiken wij s'nachts zinkzalf. En Maïzena heb ik ook al vaak gehoord, maar zelf nog nooit uitgeprobeerd.
Hier een zoon met een darmafwijking waardoor hij altijd dunne(re) ontlasting heeft! Hierdoor heeft hij bijna altijd rode of open billen...!! We hebben een kast vol met spulletjes maar wat hier echt het beste werkt is schoonmaken met alleen droge gaasjes of natmaken met water/olie, daarna de open plekjes met maïzena inpoederen en daaroverheen groene klei smeren. (online te koop) De klei geeft een extra laag die hard wordt waardoor de ontlasting niet bij de billen kan komen!! Succes met je meisje! Hopelijk is het snel weer over!
Stijfgeklopt eiwit. Echt heel lang kloppen, en dat zachtjes op de huid deppen. Ik mik daarna ook altijd een beetje in de luier.
Hallo dames, Allemaal bedankt voor de reactie. Vanmiddag zinkolie van dr. Swaab gekocht en er voor het slapen gaan opgesmeerd. Ben erg benieuwd hoe het er morgen uitziet. De tip om met olie de ontlasting eraf te halen is super. Lukt ook prima met olijfolie. Gelukkig zijn de poepsessies met de helft gereduceerd vandaag, dat helpt ook. Morgen weer een dag. Bij uiterste nood ga ik de groene klei of geklopt eiwit proberen, maar de maïzena is al een beetje een geklieder (ben ook wat een onhandig type ).
OOh zielig hé! Mijn zoontje zijn huid was stuk tussen zijn billen toen hij 1 week was, echt tot bloedens aan toe. Ik heb wat af gekwakkeld met hem, tot dat ik zelf ging dokteren en met hulp hier op het forum. Schoonmaken van de billen en daar tussen deed ik met watjes en dermocare olie. Dokter Swaab zinkolie op en tussen de billen. Als hij erg moe was en in slaap viel dan legde ik hem bloot op een kraammatje en deed vette gaasjes van Uthermölen tussen zijn billetjes en daarop nog maizena.Na een paar dagen was het bloeg weg en zag het er al veel rustiger uit, en na anderhalve week zag het er weer normaal uit.
Maizena! Werkt hier perfect en gaat nu standaard op de billetjes omdat zoonlief elke luier een poepluier produceert...
Maïzena helpt hier goed maar nr 1 is toch echt met de billen bloot! leg allemaal moltons in de box en laat maar gaan
Wij hebben standaard een schoon pepervaatje gevuld met Maïzena staan. En ik moet zeggen, wij gebruiken de maïzena ook voor gewoon dagelijks gebruik afgewisseld met zinkzalf. Na het schoonmaken met billendoekjes deppen wij de billen altijd eerst droog met een spuugdoekje en dan de Maïzena erop, werkt echt super!! En in de periode van luieruitslag wel even wat vaker verschonen...maar met de Maïzena kan het met 2 dagen over zijn.
Als mijn zoontje heel veel last heeft dan poets ik zijn billen niet, maar zet ik hem na een flinke poepluier even met zijn billen in het water, daarna goed droogdeppen en insmeren met zinkzalf. Dat werkt hier tegenwoordig beter dan bepanthem (waar ik bij de oudste bij zweerde, maar op aanraden van huisarts overgestapt).