Wat volgt na gemiste eisprong & gemiste menstruatie het eerst?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jillan, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jillan

Jillan Lid

21 okt 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je een eisprong hebt overgeslagen en twee weken later ook niet ongesteld bent geworden, wat volgt er daarna dan eerst weer?

Ga je eerst bloeden en begint dan opnieuw je cyclus...

...of moet er dan eerst een eisprong plaatsvinden?

4 januari moest ik ongesteld worden maar dit is nooit gekomen omdat er geen ovulatie heeft plaatsgevonden. Nu, 12 dagen na mijn NOD en dus 21 dagen na de dag dat ik normaliter zou hebben moeten ovuleren, heb ik een bloeding.

Is dit een verlate menstruatie, een ovulatiebloeding of gewoon een "nieuwe start" ?

2. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Sorry, ik kan je niet helpen! Succes!

3. Jillan

Jillan Lid

21 okt 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand, verder? :(

Ik ben nu namelijk ook het overzicht kwijt op mijn cyclus en weet ook niet meer wanneer ik weer met ovulatietesten kan beginnen.

4. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik zou denken een verlate menstruatie (dus je eisprong was 2 weken geleden). Dus over 2 weken moet je weer gaan testen voor een ovulatie. Succes!

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    je bloeding kan (in zijn algemeenheid) pas komen na een eisprong. Het is nml de uitdrijving van je onbevruchte eitje.. schoonmaken van de bm.
    Je zult dus eerst een eisprong moeten hebben en later je menstruatie.

Ik denk dus dat je bloeding je menstruatie is geweest en je over een aantal dagen/weken weer zou kunnen ovuleren.

(volgens mij had jij een tijd geleden ook al gedonder met je cyclus.. ik hoop voor je dat er snel duidelijkheid en regelmaat in komt meis!)

6. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Je kan ook een bloeding krijgen zonder eisprong.. kijk naar de vrouwen met pco (was er ook zo een) wel een bloeding geen eisprong. Die bloeding krijg je doordat je bmslijm word afgestoten, dus wrs is dat bij jou opgebouwd, en word dat nu afgestoten dmv een bloeding!
    Dus met andere woorden dit is gewoon je menstruatie, en dus een nieuwe cyclus

7. Jillan

Jillan Lid

21 okt 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Nanette: dat kan kloppen, ja ....;)

@ Patje: ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik heb ook PCO dus het is niet zo gek. Die bloeding is een overtuigende menstruatie geworden met alle herkenbare eigenschappen. Het bloeden heeft ook 7 dagen geduurd.

Dan weet ik nu dat mijn cyclus gewoon opnieuw begonnen is, "gereset" als het ware. Wel klote.....kost weer tijd maar goed: ik ga maar weer op zoek naar mijn eitje en dan gaan we weer verder met waar we gebleven waren. :)

Bedankt voor de reakties!

8. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Ik hoop dat mijn pakketje nog op tijd aankomt! ;)
    Ik was Ryfo en heb mijn naam veranderd.

9. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar er zit toch wel een groot verschil tussen een bloeding of mentruatie.
    Bij bloeding denk ik meer aan helder rood wat zo voorbij is, en mentruatie krampen, veel stolsels en 5 of 7 dagen lang.

10. Quinty79

Quinty79 Actief lid

4 nov 2010
    207
    0
    0
    Je kan gewoon een bloeding krijgen zonder eisprong. Alleen komt de bloeding dan later. Mijn gynaecoloog zei dat als je een lange cyclus hebt je meestal geen eisprong hebt gehad. Maar je lichaam schoont de boel wel weer op.

Deel Deze Pagina