Hallo dames, Vorige week heb ik het al een x gehad en van de week op controle geweest maar ben ik het vergeten te zeggen, stom maarja nu vannacht had ik het dus weer. Ik ben 21 weken zwanger dus het kindje zit nog niet zo hoog, maar de pijn is echt bovenin mn buik net onder mn borsten en zo'n druk ofzo staat er dan op, alsof er een baksteen op mn maag ligt. Een heel zwaar, benauwend gevoel, weet niet echt of het krampen zijn. Weet niet goed hoe ik het moet beschrijven. En ook een druk tussen mn borsten, benauwdheid (bij mn hart?) Vannacht heeft het echt een uur geduurd voordat het weg trok, het deed echt zo'n pijn en van die benauwdheid raakte ik echt in paniek. Lopen, zitten, liggen het maakte allemaal niks uit. Ik wilde de vk niet midden in de nacht ervoor wakker bellen aangezien ik zeker wist dat het kindje nog niet op die hoogte zit. Uiteindelijk na 3 kwartier heeft mn vriend een kop thee gezet en daarna zakte het wat weg maar toen waren we bijna een uur verder Heeft iemand dit weleens gehad of weet iemand wat dit kan zijn? Ik hoefde overigens niet naar de wc ofzo dus denk niet dat het mn darmen zijn? Misschien longen ofzo, was van de week wel ook wat kortademig Hoop dat iemand het bekend voor komt?
Hier heb ik er ook last van. Het is heel normaal en hoort erbij. Bij mij gaat het ook gepaard met hartkloppingen terwijl ik gewoon op bed lig. Heb nu ook een aanval. Ontzettend irritant en pijnlijk.
Ja mn vriend had het idd opgezocht en had het ook over hartkloppingen, die had ik (nog) niet. Het is echt een heel benauwd gevoel he? Zo'n druk die er dan opstaat ofzo? Geef mij maar gewoon hoofdpijn ofzo, want dit is zo machteloos pfff (haha en ja ik weet het, dit is nog niks bij de bevalling ) Maar wat zegt jouw vk ervan? En hoe vaak heb je er last van en wat helpt er dan tegen? Bij mij duurde het vannacht echt een uur, duurt het bij jou soms ook zo lang?
Het schijnt te maken hebben met dat je extra bloed moet pompen. Hierdoor moet je vaker adem halen (benauwdheid, hijgen), krijg je een druk en hartkloppingen. Mijn vk zegt rustig aan doen, glaasje water evt paracetamol en letten op je ademhaling. Geen paniek zaaien. Het kan absoluut geen kwaad, het hoort erbij.
Die pijnlijke druk (op m'n borst) had ik ook en volgens mijn vk had dit te maken met maagzuur. Ondanks dat ik het niet in mijn keel/mond proefde. Nu neem ik een Renni als die plek weer zo pijnlijk wordt, en dat helpt! Ik ben 33 weken inmiddels en ook benauwd, maar dat zal komen omdat het nogal vol is van binnen Hopen dat de beeb snel indaalt. Sterkte!
Thnx voor jullie reacties en fijn dat t jullie ook bekend voorkomt. Naja fijn is een verkeerd woord haha Ben iig blij dat ik de VK niet uit bed gebeld heb en t er dus bij hoort haha