Wat is belangrijker? Innerlijk of uiterlijk?

Discussion in 'De lounge' started by Mompelientje, May 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Heb ik mijn man leren kennen via internet. Na half jaar lang chatten kregen we een date. En hij zag er niet uit! Hij ruikte funky, zweette heel veel, lang haar, onzekere uitstraling. Een afknapper!

Tweede date heb ik hem wat tips gegeven hoe hij het moet aanpakken. Lekker luchtje, goed douchen en scrubben, naar de kapper, baard en snor eraf en kleding maken de man.

Hij zag er heel klassiek en mooi uit. Dus uiterlijk maak dus wel uit.

Maar nu, doet hij niets... :( Hij is weer terug naar de oude. Hij is nog steeds lief en leuk en grappig (innerlijk) maar ik ben ook op zijn uiterlijk gevallen... Hij zegt dat het allemaal niet zoveel uitmaakt omdat we ouder worden! Zucht.

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

dat is toch het eerste wat je ziet... dus denk dat het toch ook wel belangrijk is.

ik vind het wel belangrijk in ieder geval.. dat mijn man er netjes uit ziet zich netjes doucht scheert aankleed etc etc

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Innerlijk vind ik het allerbelangrijkste, je kan er nog zo mooi uit zien qua uiterlijk en een lekkere kop hebben maar als je een karakter hebt waar ik niet mee kan leven tja jammer dan maar dan gaat het niet.

Tuurlijk speelt uiterlijk ook een rol maar ik vind het niet belangrijkste

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Zeker weten is het uiterlijk! Je gaat toch op iemand af hoe hij eruit ziet en later kijk je pas naar het innerlijk...

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind uiterlijk niet zo belangrijk, maar een man moet wel verzorgd zijn.
    Ik vind het echt ronduit smerig als een man zich niet goed verzorgd (zweten, vet haar, daar denk ik dan aan) en zou daar echt ontzetten op afknappen :)

6. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik vind innerlijk belangrijk maar uiterlijk ook, :lees verzorging enzo!
    En dat je vriend terug valt in het oude, tja niet lullig bedoeld, je kunt mensen niet veranderen hij moet het voor zichzelf doen.
    Ik zie er leuk uit omdat ik dat zelf prettig vind en niet omdat mijn vriend dat zo leuk vind.

Mischien kun je het er even met hem over hebben.

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Het telt beiden mee. Een gigantische lekker kerel met een klotekarakter hoef ik niet. Maar iemand die ontzettend aardig is, maar waar ik me fysiek helemaal niet tot aangetrokken voel...dat zal 'm voor mij ook niet worden.

Heb ik even geluk met mijn aardige vent mét goede looks :D.

8. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Innerlijk is belangrijker dan het uiterlijk maar ja het oog wil ook wat, en je eerste indruk gaat toch meestal uit over het uiterlijk. En ook als je ouder word wil je lijkt mij dan er toch verzorgt en aantrekkelijk uitzien voor je partner dus in jou geval zou ik er wat van zeggen tegen je man. Succes!

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Beide

Uiteindelijk natuurlijk het innerlijk maar je moet elkaar wel aantrekkelijk vinden.

Als ik 30 kilo zwaarder ben vindt mijn man me wel mooi maar met minder kilo's wel mooier.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn man alleen maar mooier wordt met de jaren. Volgens mij hebben veel mannen dat. Ik helaas niet. Maar goed.

TS, ik zou wat je nu hier schrijft toch wel met hem bespreken want als je hem niet aantrekkelijk vindt kun je natuurlijk wel problemen krijgen ( seks, knuffelen et cetera..)

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

DoOr het uiterlijk aantrekkelijk te vinden ga je sjansen en flirten

En eerlijk is eerlijk het oog wil ook wat

Maar uit eindelijk is innerlijk super belangrijk
    een knappe man losse handjes heb je niets aan
    Dan liever 1 die wat Minder knap is en echt je maatje is

Gelukkig heb ik beide een knappe vent en hij is ook nog eens de
    Liefste

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee idd beetje oppervlakkig als het om uiterlijk zou gaan dat dat het belangrijkste is

12. Bri

Bri Niet meer actief

Uiterlijk is waarom iemand je aantrekt, innerlijk is waarom je bij hem blijft....
    (en als iemand ineens zijn uiterlijk laat verslonzen, kan dat een reden zijn voor een goed gesprek)

Maar als ik TS goed lees, denk ik toch dat ze iemand heeft proberen te maken die hij niet is. Hij is een funky-ruikende, zwetende harige kerel, geen getrimde jonge god... Accepteren of doorlopen, denk ik dan.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ik ga niet voor een onverzorgd,vies iemand en ook niet voor iemand die mijn type niet is.
    Uiterlijk is heel belangrijk in het geval van liefde op het 1e gezicht.
    Je kunt natuurlijk ook vallen voor iemand die je al jaren kent, en dan speelt innerlijk weer een veel grotere rol.

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Op zich best raar om tips te geven op een 2e date... Had ik dat bij vriend gedaan, was ie met gierende banden weg gereden :D en hij heeft ook lang haar, ruikt soms ietwat vreemd, en mooie kleren kunnen hem niet boeien.. Vind t juist wel sexy, alles bij elkaar! Hij is zoals ie is, en dat is een ontzettend lief persoon. En dat is alles wat ik nodig heb.. Innerlijk gaat wat mij betreft dus echt voor!

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

juist en ja als z'n jongen zich echt niet prettig bij voel gaat hij gewoon weer terug naar het oud. de nerd met baard en aftandse hippy kleding

je kan een uiterlijk veranderen maar niet de persoon

16. Does81

Does81 Bekend lid

Mar 26, 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ik denk alletwee wel. Iemand kan er fantastisch uitzien, maar als hij zo saai is als wat dan ben je zo uitgekeken lijkt me. Maar als hij er niet uitziet etc :)...dan kan ik me voorstellen dat het moeilijker is om jezelf aangetrokken te voelen tot die persoon. Mijn man schoor vroeger zijn eigen haar...omdat het goedkoop was...door mij loopt hij nu jaren bij de kapper en ziet er echt zoveel beter uit. :)
    Dus ik denk persoonlijk dat alletwee wel een rol spelen. :)

17. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Het oog wil ook wat...máár dat heeft bij mij weer meer te maken met sexuele aantrekkingskracht.
    Als mijn man zichzelf zou laten verslonzen dan zou ons sexleven ook verslonzen.

iemand hoeft niet knap te zijn, maar wel verzorgd. En natuurlijk een onweerstaanbare blik in de ogen!

ik zou met je man gaan praten. Misschien kun je voorstellen dat ie zich op bepaalde momenten doucht/scheert etc?

mijn mama stuurt mijn papa om de dag in de douche...als ie zijn zin kreeg douchte ie 1x in de maand haha

18. Dana

Dana Niet meer actief

Innerlijk is het belangrijkste maar ik voelde ook wel meteen een aantrekkingskracht bij mijn man, zijn uitstraling is heel guitig en daar val ik op maar dat is ook wel iets wat samengaat met zijn persoonlijkheid (goed gevoel voor humor) dus ik denk dat een goede balans tussen beiden belangrijk is.

19. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik vind het fijn dat mijn man er verzorgd en fris bij loopt. Wij hebben allebei wel is een off dagje maar uiterlijk speelt zeker erg mee! Als mijn man goed gekleed is kan ik echt mijn ogen uit kijken en ook visa versa. *zwijmel*

Innerlijk staat zeker ook op de eerste plaats erbij. het houd elkaar in balans!

20. mroos

mroos Niet meer actief

Het innerlijk is uiteindelijk het belangrijkst, maar daar kan ik pas naar kijken als het uiterlijk me aantrekt.
    Als mijn man zich dagelijks niet goed zou verzorgen dan zou ik me daar zo aan ergeren dat ik me niet meer op het innerlijk zou kunnen focussen.
    Ik vind sex een belangrijk onderdeel(één van de) van de relatie, en dat zou ik echt niet kunnen hebben als ik mijn man niet aantrekkelijk vond en hij zou stinken bijvoorbeeld.

Maar wat iemand eerder ook al noemde; mijn man wordt met de jaren alleen maar knapper, dus ik ken het probleem niet, haha.

Share This Page