Voor of achterop de fiets?

Discussie in 'Verzorging' gestart door femkes, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Met 18 maanden achterop de fiets is te jong

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ons mannetje is wat aan de lange kant. Afgelopen donderdag mat hij 85,5cm bij het de 18 maanden controle bij het cb. Dat is niet schokkend of zo, maar daardoor twijfel ik nu een beetje over het fietsstoeltje. Hij zit nu voorop de fiets in en bobike zitje. De voetsteunen staan op de onderste stand en hij ziet er gewoon een beetje opgevrot uit. We zijn even langs de fietswinkel gereden en zij geven aan dat hij qua grootte inderdaad wel naar achteren zou mogen, maar gaven ook toe dat hij daarvoor ook wel wat jong is. De meeste kinderen zijn tussen de 2 en 3 jaar.

Ik twijfel heel erg. Ik vind hem nog erg jong en vind het een beetje eng om geen zicht op hem te hebben. Daarnaast praat hij niet heel duidelijk en roept wel om de haverklap oh jee. Ik ben bang dat ik daar wat zenuwachtig van zou worden. Op vakantie op Kos zat hij trouwens wel achterop, maar daar fietsten we constant met zijn twee-en, dus kon de ander hem gewoon in de gaten houden.

Wat vinden jullie? Nog een half jaar uitstellen of in ieder geval tot hij wat duidelijker praat of toch serieus kijken naar een achterstoeltje.

2. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter ging ook met 18 maanden achterop de fiets. Ik kreeg haar gewoon niet meer in het stoeltje getild vanwege het hoge stuur van de omafiets.
    Maar als je je er niet goed bij voelt en het lukt nog, dan kan je nog even wachten, voorop is ook veel gezelliger.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

volgens mij is achter pas vanaf 15 kilo toch??

4. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn zoontje was met 17 mnd 89 cm en 14 kilo, (is nu 18 mnd) gister even met hem gefiets en past bijna niet meer in het voorzitje, en heb toen gelijk een achterzitje erop laten zetten bij de fietsen maker, maar moet eerlijk zeggen dat dat nog niet echt een succes is, hij zit best ruim erinj zeg maar , en hij vond t zelf ook niet leuk ammaar mama roepen en mopperen!
    T idee voorop vind ik zelf nog prettiger!!!
    Maar goed heb nog een kleine, en van de zomer moet die voorop dus dan moet mn andere zoontje alsnog achterop de fiets hoor!

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Mijn jongste is 22 maanden, ca 86 cm en 12 kilo, en zit nog voorop. Oudste zit nl. achterop. Als de oudste er niet bij is, mag hij wel eens achterin, dat vindt hij erg leuk, maar ik vind het nog niet zo fijn. Het stoeltje is wel erg ruim voor hem en zijn voeten halen de voetensteun niet (alles staat natuurlijk ook afgesteld op de oudste). Zolang het nog enigszins past zou ik hem voorin laten.

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn jongste zoon ging met 1 jaar al over naar de achterstoeltje,
    maar dat moest ook wel want die woog ruim 15 kilo en was al 87,2 cm op 12 maanden.

Ik vond het wel eng eigenlijk en had hem liever voorop,maar helaas mocht dat niet meer vanwege het af kunnen breken van het stoeltje,die gaan namelijk maar tot 15 kilo.

Nu is hij 3 jaar en 5 maanden en is 1m16 lang en eigenlijk al te groot voor de bobike maxi+.
    Ook met gewicht zit hij al aan het maximaal gewicht van het stoeltje.

Maar een ander stoeltje durf ik eigenlijk nog niet omdat die vanaf 5 jaar zijn en kinderen al beter evenwicht hebben en zich beter vast kunnen houden,
    nou is zijn lengte wel voor ruim 5 jaar maar zijn evenwicht natuurlijk nog niet.

Als ik nog een kleintje krijgt wil ik die zo lang mogelijk voorop houden en hopen dat die niet zo snel 15 kilo weegt :)
    Voorop is toch veel prettiger en kan je je kleintje goed in de gaten houden.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ons jochie ging met 2,5 over. Toen was hij bijna 15 kilo. Dus hij moest ook wel over.

Ik vind 18 maanden ook wel jong. Al hangt het een beetje af van hoe stevig zo'n kleintje is.

8. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje was met 18 maanden 89 cm, maar heb hem nog gewoon een tijdje in het voorzitje gefrot hoor. Ik vond dat toch fijner en hij leek geen last te hebben dat het stoeltje te krap zou zijn.

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.300
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje is nu 25 maanden en deze week heb ik hem voor eerst achterop gehad en dat ging prima. Daarvoor gewoon voorop gehad, inderdaad wel een krachtinspanning om je zoontje op te tillen om in het voorzitje te krijgen. Wij zitten nu ook samen lekker te zingen op de fiets.

10. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Mijn zoontje zit al vanaf 16 maanden achterop..
    Ze mogen vanaf 9 kilo achterop. Dit heb ik van de bobike site: (bobike maxi +)

van 9 maanden tot 6 jaar
    9 tot 22 kg

Deel Deze Pagina