Vannacht in bed had ik opeens jeuk aan me arm. Dacht zal wel een muggenbeet zijn oid. Nu keek ik vanmorgen op me arm en zie ik opeens deze rode vlek (zie foto) Nu ben ik de laatste paar weken in bosrijk gebied geweest, en moet bekennen bekijk me lichaam niet zo vaak dus weet niet hoelang het er al zit. Wat denken jullie wat die rode vlek is? zal het van een teek kunnen komen? of gewoon een onschuldige muggenbult? Als het van een teek is, wat kan ik het beste doen dan? Heeft overigens niet een beest gezeten voor zover ik weet. Weet niet of een teek ook alleen kan bijten en er dan vandoor gaat. Kortom wie heeft er tips oid? View attachment 261869
Een teek graaft zich in je huid en zuigt zich vol. Dan had je een bult moeten zien ontstaan of als je er vroeg bij was een 'vuiltje' die zich niet zomaar laat verwijderen (heb ik een keer gehad de teek was nog bezig met innestelen) Misschien is het van een mug geweest, maar je zegt zelf dat je veel in bosrijk gebied bent geweest. Dus kunnen veel beestjes zijn of mischien zelfs wel een of andere plant. Even in de gaten houden. Heb je geen zalf tegen insectenbeten?
Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, maar als ik jou was en ik zou dus 31 weken zwanger zijn, zou ik toch wel ff hap bellen.....
Helaas krijg ik ook van die plekken als ik gebeten wordt door een mug... Een tekenbeet heeft meestal een duidelijke rode punt in het midden en daarom heen een rode kring. Maar als je het niet vertrouwd (ook ivm zwangerschap) even de HAP bellen. Dit kan ook voor advies!
Muggen. Ik krijg zelf ook altijd zulke bulten, bah! Kruisje zetten en azijn erop en dan goed uitwrijven (wordt het gif een beetje verdeeld). Daarna Nestosyl zalf erop.