Eind augustus zijn wij terug gekomen van vakantie en sinds die tijd hebben wij last van pissebedden in huis. We vinden er zo'n 6 per dag, voornamelijk op zolder maar ook op de bovenverdieping komen we ze tegen. We wonen hier nu ruim 3 jaar en dit nog niet eerder gehad. Hoe komen we hieraan, of nog beter: hoe komen we er vanaf? Iemand ervaring/tips?
Pissenbedden houden van koel, vocht en donker. Heb je lekkage ergens gehad? Ik denk dat de verwarming aanzetten straks al gaat helpen.
Ik ken ze alleen maar in de kelder (en buiten). Maar goed ventileren en verwarmen zou ze al wat moeten afschrikken, ze houden van koele vochtige plekken. En je kan ze vangen door een bloempot op de kop te zetten en daar wat bladeren en/of hooi indoen, liefst een beetje vochtig. Verder zijn ze niet schadelijk voor mensen, zijn juist schone dieren die rottend restafval opruimen
Nee geen lekkage, het enige wat anders is, dat is een nieuwe cv ketel. Verder hebben wij altijd alle ramen open en de gordijnen ook. Zelfs op de vliering zit een raam (zonder raambekleding) die bijna altijd op een kier staat. Weet verder niet wat ik nog meer kan doen, behalve ze vangen. Misschien toch maar even geduld hebben tot we mogen stoken.
Wij hebben ze ook gehad en bij ons was het toch echt een vochtprobleem. Nu is dat opgelost en geen pissebed meer gezien. Ik vind ze ook zo viezig
Wij hebben ze ieder jaar rond deze tijd, dagelijks vinden we 2-5 stuk. Meestal voor een paar weekjes oid, tot we beginnen met stoken. Wij luchten heel veel maar we wonen in een oud huis. S nachts is het eigenlijk te koud maar overdag nog te warm om te stoken. Het huis is overdag daarom iets vochtiger.
Je mag mijn oudste wel even lenen die vangt ze allemaal, zet ze in bakjes en geeft ze eten en een naam Denk beetje tijd van het jaar. Hier oom soort vliegjes/motjes binnen. Komen via de brievenbus in de nacht. Straks met stoken zijn ze weer weg.
Waar zat het probleem precies en wat heb je er aan gedaan? De kruipruimte kan nog wel eens vochtig zijn, maar de pissebedden zitten juist boven en niet beneden.
Wij hebben een oud huis (1934) en bleek de houten vloer / vloerbalken verrot door een lek van onze erker waarbij regenwater naar binnen liep. Inmiddels al heel lang geen pissebed meer gezien