Ik vond die deurbel alleen handig als de pakket bezorger langs kwam en wij niet thuis waren. Die schrokken zich elke keer rot als ze opeens een stem hoorde maar niemand zagen. Wij hadden de Ring, dat werkte prima. De app had ik snel verwijderd van mijn telefoon ik werd gek van het feit dat ik de deurbel hoorde en ook nog eens een bericht op mijn telefoon kreeg.
Wij hebben geen ring of iets, maar een camera hangen. Mijn man is een enorme gadget-freak én nerd dus heeft het zo ingesteld dat als iemand een voet op ons perceel zet, ik daar een melding van krijg. Ook als er iemand aanbelt, popup op mn telefoon met fotootje. Kan niet terugpraten ofzo. Zo kan ik wel precies zien wie er langs komt, wie er is geweest, of als ik geen zin heb om open te maken; wie er voor de deur staat. Ook heeft mijn man een camera in de achtertuin gehangen. Helemaal achter in de tuin en die richt op ons huis en de poort. Hier krijgen we snachts ook meldingen van als er iemand is. Ikzelf ben er niet zo van... Maar bij mijn man is vroeger ingebroken terwijl hij op zolder zat te gamen als puber zijnde en alleen thuis was. Plus dat een aantal weken geleden hier huizen gemarkeerd werden met stoepkrijt door 'verdachte' personen. Toen heeft ie direct weer nieuwe camera's besteld en opgehangen (die uit ons oude huis waren niet meer helemaal lekker, dus toen maar nieuwe ). En moet zeggen; geeft wel een veilig gevoel.
Heeft niks met gevaarlijk te maken maar met een stukje preventie en veiligheid. Deurbelcameras nemen beweging op. Stel er wordt ingebroken in een auto voor je deur, of er rennen een paar gasten langs die even daarvoor een inbraak of mishandeling hebben gepleegd. Dan heb jij de beelden. Dat helpt ook de politie. Dat kan ik elke stad gebeuren, waar dan ook. Dat hoeft niet perse een gevaarlijke stad te zijn. Ook het aanwezig zijn van een camera schrikt eventuele inbrekers af. En daarbij is het handig dat als je er niet bent en er belt iemand aan je toch diegene kan spreken.
Hier in de nieuwbouwwijk heeft nagenoeg iedereen een Ring. Je weet gewoon dat in iedere nieuwbouwwijk ongenodigde gasten komen rondkijken (immers, nieuwe huizen betekend veelal nieuwe spullen) Bovendien is het een redelijk hoge prijsklasse woningen waarbij ook de nodige mooi auto's geparkeerd staan. Algemene camerás in de wijk mag niet ivm AVG. Toch hebben we met alle buren nu de Ring deurbellen zo ingesteld dat het straatbeeld te volgen is en overloopt van de ene op de andere camera. Op deze wijze hebben we al eens met elkaar een auto inbraak kunnen oplossen, de diefstal op een tuinset en een inbraak in een schuur
Deze had ik ook al een keer eerder gezien, maar ik vroeg me af of het geheugenkaartje er dan niet uitgehaald kan worden door iemand anders dan jullie?