Video interactie consultatiebureau

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilse84, 8 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Heb je geprobeerd om haar op de buik te laten slapen? Misschien eng in het begin maar hier bij 4 kinderen erg goede ervaring mee.

Ook met de osteopaat trouwens :) wat zei hij/zij?

2. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Die hydrofiele doek en muziek ga ik ook even proberen. Vanochtend is het gelukt om haar liggend aan te leggen maar helaas... Was een eenmalige iets. Ontspannen probeer ik ook, zing liedjes voor haar praat veel fluister tegen haar. Ze vindt het geweldig en heeft nog nooit zoveel gelachen. Loop door de kamer echt al veel geprobeerd..

Slapen blijft onrustig. Ook in de nacht als ze naast me ligt blijft ze maaien met haar armen. Zelfs als ze nog slaapt.. Dacht er over om wellicht het inbakeren nog eens te proberen, maar gisteren en vandaag rolde ze op haar zij. Geen idee of het per ongeluk is geweest of dat de dit nu echt kan. Mijn man en ik zijn niet zo motorisch onderlegd en mijn dochter is ook een laatbloeier geweest met haar Grove motoriek.

Vanmiddag om 5 uur heb ik de afspraak. Ik laat julie weten hoe het was.
    Fijn dat jullie zo met me meedenken!

3. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ewan het Droomschaap al geprobeerd? :) Die gebruiken wij na bijna 17 maanden nog steeds iedere dag en nacht.

Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ja die ligt hier al in bed!

5. Mjmw

Mjmw Actief lid

5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    Sorry ik kon niet meer wachten. Hoe gaat t nu met jullie?

6. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Beetje van hetzelfde nog. Had gehoopt dat de osteopaat me per direct een vrolijk kind wat uit de borst drinkt mee kon geven, met kant en klare gebruiksaanwijzing maar helaas werkt het niet zo. Haha

Er waren wat dingen. Haar nekje was gespannen en bovenin haar buikje was ze wat gespannen. We komen nog een keertje terug en gaat de ze nog een keer behandelen. Maar tot nu toe helaas nog geen resultaten....

7. Mjmw

Mjmw Actief lid

5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    He jammer ik had jure graag dezelfde ervaring als ons gegund. Maar het kan soms ook even duren na een behandeling voordat het beter gaat hoor. Zet m op en ik hoop dat ze gauw weer lekker bij je gaat drinken en lekker slapen.

8. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Misschien een laatste tip wat je nog kunt proberen.
    Ik neem aan dat je nu op verzoek voedt en ze dus ook op wisselende tijden gaat slapen?
    Niet alle kindjes doen het hier goed op...
    Zou je kunnen proberen om op iets meer gezette tijden haar op bed te kunnen leggen?
    Ik weet dat het een grote opgave is voor een baby van 10 weekjes hoor, maar het is het proberen waard.
    Probeer eens een paar dagen te kijken hoevaak ze op een dag slaapt en rond weke tijden ongeveer (schrijf hef desnoods op)
    Probeer daarna een weekje haar op gezette tijden te laten slapen en dat hoeft niet perse in bedje...op jou kan ook.
    Je moet haar natuurlijk niet met honger wegleggen, dus hier zul je iets omheen moeten puzzelen qua bv.
    Is er na een weekje verbetering dan zou je haar, als je dat perse wilt, in haar bedje proberen te leggen op de tijden die je dan hanteert als slaaptijden.

Vero0504 vindt dit leuk.
  9. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Dank je voor de tip. Doe nu alles eigenlijk op verzoek en in een ritme. Omdat ze Maa rkort tussen de voedingen wakker is (45 min) voed ik haar meteen als ze wakker wordt.

Ik ga idd eens opschrijven welke tijden ze drinkt en slaapt.

Heb tips gevraagd op de fb groep van vraag een lactatiekundige. Ondanks dat ik er al een heb gesproken adviseren zij om zo snel mogelijk een lactatiekundige te consulteren. Af en toe wil ze de fles ook niet en spuugt ze die uit...

10. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Dat zou ik idd ook adviseren nu. Want het is eigenlijk niet normaal om voedingen te weigeren al komt het wel voor. Mischien heeft ze nog andere tips.
    Edit. Zijn er signalen dat ze misschien een allergie heeft? Aangezien de verkramping bij het buikje?

11. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Behandeling osteopaat heeft inderdaad nog 1-2 weken nodig om aan te slaan. Dat was hier wel zo.
    Ik voedde ook op verzoek, maar had wel een ritme erin. Slapen eten spelen slapen eten spelen.
    Maar net slapen in eigen bedje, zat ik er dus ook wel lang naast, hand op buik en over haar armen heen zodat ze niet zou maaien.
    Na hoelang wakker gaat ze weer slapen?

12. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ja ik voed ook altijd als ze wakker is. Dan knuffelen spelen en zelf spelen. Maar de laatste dagen is het nu helemaal anders.

Ben vanmiddag met haar in bad geweest. Daar heeft ze even gedronken. Daarna in bed ook, liggend. Dus was helemaal blij totdat ze vanavond weet de borst weigerde en daarna ook de fles en tot nu toe helemaal niets gedronken heeft. Al ruim zes uur. En nu drinkt ze uit de fles 60 cc. En weer niet willen verder drinken. Zal ze wel vannacht gaan inhalen haha.

Vijf a tien minuten na de voeding is ze erg onrustig. Ik denk darmkrampen. Maar iig niets wat op een allergie lijkt, denk ik.

Verder is ze super slaperig maar misschien heeft dat te maken doordat ze gisteren echt weinig had geslapen en wellicht door de behandeling.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heeft ze geen reflux? Google anders even op de symptomen. Hier ging ze uiteindelijk ook weigeren. Kon haar dan vaak nog wel lopend voeden.

14. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Heb er even op gegoogled en ze heeft al een aantal symptomen. Ze slikt veel heeft vaak de hik en hoest soms terwijl ze niet verkouden is.

Met het borstweigeren gaat het echt de goede kant op. Gisteren zelfs alle voedingen. Vandaag werd ik ingewerkt en heeft ze dus de fles gekregen. Nu heeft ze opeens weer moeite met de fles. Ze spuugt hem uit. Daarna heeft ze wat uit de fles en wat uit de borst gedronken. We hebben haar even op de weegschaal gelegd en ze is de afgelopen twee en een halve week ook maar 200 gram gegroeid.

Over het slapen: toch ondanks dat ik er angst voor heb, heb ik haar op haar buik laten slapen. Ze sliep dus als een roos.. Meer dan drie uur getukt... Dus... :)

Blijdorp vindt dit leuk.
  15. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

@Ilse84 hie gaat het nu? Gaat het drinken weer goed?

Ilse84 vindt dit leuk.
  16. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hier gaat het wel oké. Slapen op de buik slaapt ze iets langer. Maar dan is ze ook nog onrustig. Vandaag ging ze heel hard huilen in haar slaap. Zo sneu...

Drinken gaat steeds beter. Zo blij mee. :)
    Vooral in de middag weigert ze en dan zit er veel tijd tussen de voedingen. Ze weigert dan ook de fles. Er gebeurt dus veel in dan kleine lichaampje van haar. Ik ben ook even langs het cb geweest om te wegen. Ze is weinig aangekomen de afgelopen periode en is naar het onderliggende lijntje gegroeid (who curve)
    Morgen nog een keer naar de osteopaat. Hoop dat dat haar het laatste zetje in de goede richting geeft...

Deel Deze Pagina