Dames. Jullie kunnen me vast een eindje op weg helpen. Zoals de titel al aangeeft, we lopen een beetje vast in het zoeken naar ideeën wat we kunnen verkopen in een kraampje. - koffie, thee, ranja, warme chocolademelk, speculaas, snert (of andere soep), broodje (rook)worst............... - van die bouwtekeningen om een schoentje te knutselen (weggeven uiteraard) - eventueel schminken, maar dat is nog niet zeker of dat haalbaar is. - tekenwedstrijd (de mooiste tekening wint). Maar dan? Wat zouden jullie nu leuk vinden, vooral voor de kinderen uiteraard.. Het is tijdens de intocht, dus muziek is automatisch geregeld. Het gaat puur om dingen die verkocht kunnen worden in een kraam.. Alvast bedankt!
poffertjes, oliebollen, warme chocomelk (met slagroom), koffie, thee, speculaasbrokken. Misschien een grabbelton erbij met kleine kadootjes ofzo?
Koffie en thee etc hebben we al inderdaad. Grabbelton leek ons ook wel leuk, maar er word 800-1000 man verwacht op het plein, dus dat zouden veel cadeautjes moeten worden. Maar misschien dat we wel iets anders kunnen bedenken met cadeautjes
Zakjes strooigoed (pepernoten, schuimpjes, mini chocoladeletters...) voor de kinderen die zijn overgeslagen (of bang waren voor) door Zwarte Piet
Het was vorig jaar heel koud dus die warme drank is een heel goed idee! 800-1000 mensen? misschien is het belangrijker om meer dan een kraam te hebben. Belangrijker nog dan een uitgebreid assortiment. Mijn idee is een verlanglijstje om in te kleuren
Het aantal kraampjes is nog niet het probleem. Het is afhankelijk van wat we willen gaan doen. We maken een lijst met opties e aan de hand daarvan kijken we hoeveel kraampjes er nodig zijn. We hoeven ze niet te huren, dus dat is geen probleem gelukkig..
ik mis nog de taai taai - en taai is ook leuk om te versieren - maar daar is het waarschijnlijk dan weer te druk voor...
Ballonnen oplaten is hier altijd een succes. En ook leuk voor de verkoop strooizakjes waar kinderen hun pepernoten in kunnen doen, pietenmutjes
Prulletjes voor de intocht of sowieso voor Sinterklaas zoals: Vilten mijters of dikkartonnen mijters Vilten buttons met piet hoofdje Tasjes met sintthema erop met strooisel Raamhangers van vilt of karton Vilten of stoffen slingers met sint thema Noem maar een paar dingen. Dit zag ik vorig jaar bij ons op een marktje en daar zaten zulke leuke dingen tussen. En het verkocht onwijs goed.
Van wat ik begreep wel inderdaad. Gelukkig hoef ik alleen dit gedeelte te regelen, daar zit al genoeg tijd in haha. Ik heb vanmorgen een hele lijst op de mail gezet. Als ik straks thuis ben zal ik deze aanvulling erbij doen.