Ik las net dat mensen met overgewicht ook risicogroepen zijn. Weet iemand of die dan ook een oproep krijgen??
geen idee meid. maar ik heb hetidee dat ze die dingen aan de straatstenen niet kwijt kunnen en dus de "gekste risicogroepen" worden bedacht! hoe weet de overheid nou dat ik overgewicht heb????
tja ik weet niet hoor. zou kunnen. ach joh zal allemaal wel loslopen. denk dat ze iedere keer wel wat verzinnen. dan dit dan dat. dalijk zijn het mensen met rood haar, of boven de 1.80. en overgewicht is natuurlijk altijd een risico. niet alleen met griep.
Ja vind dat ook wel iets raars hoor! Mn man is al TIJDEN niet bij de huisarts geweest,en loopt nu ook met heel veel over gewicht,hoe weet de overheid dan dat hij ook een risico is? Nee niet alles geloven dus
In het buitenland hebben ze een heel ander beleid qua prikken. Sommige landen prikken iedereen (dacht zweden), anderen bepaalde groepen. In nederland dus de oudjes en bij bepaalde ziektes. En misschien kleine kinderen (wordt medio november bekend). Gezonde mensen kunnen doorsnee gezien de griep wel aan. En dan gaan de risico groepen dus voor qua entingen. Maar misschien dat sommige mensen overgewicht hebben met bepaalde achtergronden (ziektes), of dat ze al een slechte weerstand hebben. Maar een gezonde zware lijkt me hier geen oproep te krijgen.. En dan nog blijft het je eigen keuze!!!
Ja overgewicht is toch ook een risico? Dus zal het wel vallen onder de mensen met een ziekte. Net als een hartaandoening. Maar ik denk dat je daarvoor zelf actie moet ondernemen.
ik heb ook overgewicht, maar hoe moeten ze weten dat ik dat heb? En als het een ''normale'' griep is... waarom moeten we dan een inenting krijgen?
Mijn moeder heeft ook nogal wat overgewicht. Loopt ook veel bij huisarts ivm. nog andere problemen en ze heeft collitis ulcerosa(chronische darmziekte) een krijgt nooit een oproep voor een griepprik en ook niet voor de m-griep. Dus tja geen idee of ze alsnog wordt opgeroepen.