Videohometraining

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lientje, 1 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Heeft iemand hier ervaring met videohometraining via het CB (dit wordt gedaan bij lastige peuters/opvoedproblemen/negatief gedrag)?
    De wijkverpleegkundige heeft het aan ons voorgesteld, ivm het voortdurend negatief aandacht vragen van ons dochtertje. Ik twijfel erg of we eraan moeten beginnen.
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ken wel iemand die het heeft gedaan. Dus weet de details niet precies. Wat ik wel weet:

    Binnen het gezin is een zoontje met (lichte?)gedragsproblemen. Door de videobeelden terug te zien, zagen ze dat er inderdaad dingen fout gingen.
    Zoals bij ruzie van 2 kinderen, dit jochie aanpakken, maar het andere kind helemaal geen aandacht geven. Nu geven ze het "slachtoffer" positieve aandacht, en daardoor lokt het jochie niet zoveel meer uit.
    Ook de manier van straffen bleek niet effectief. Als ouders zagen ze dingen op de video pas echt duidelijk, en konden daardoor andere methodes gebruiken. Die beter bij hun kind paste..

    Ik geloof dat ze 2 rondes gedaan hebben, een paar maanden uiteen. Maar voor hen was het echt een aanrader..
     

Deel Deze Pagina