alleen buiten. raar?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamzie, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ons zoontje is 2 jaar en bijna 4 maanden.
    Nu hebben we voorbuiten onze tuin laten bestrate en een hek eromheen en een extra beveiligd slot erop dus hij kan het hekje niet open krijgen.

Nu is hij een echt buitenkind :)
    Het liefst is ie de hele dag voor buiten aan het spelen en kijken naar de auto's en fietsen en mensen met honden en kinderen die langs ons huis komen.
    Maar om nou de hele dag bij hem te zitten buiten kan echt niet.

Dus ik laat hem vaak alleeen spelen voor in de tuin. Kan hem gewoon in de gaten houden natuurlijk we hebben een groot raam.
    Ondertussen doe ik het huishouden.

Mijn man vind het niks dat ik hem alleen buiten laat spelen. Hij vind dat ik de kleine de hele tijd in het oog moet houden als ie buiten is.
    dus niet in de keuken staan afwassen ofzo als ie buiten is want dan moet ie maar naar binnen.

Wat vinden jullie. Is het raar om mijn zoontje alleen buiten te laten spelen?

trouwens onze buren zitten bijna de hele dag ook buiten. Dus die houden ook wel een beetje een oogje in het zeil.

2. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik vind dat als hij echt niet weg kan dat hij best buiten kan spelen in zijn eentje. Zoals je zelf al aangeeft hou je m toch wel in de gaten?

Ik zou willen dat mijn zoontje wat meer alleen buiten wil spelen..maar goed bij de oppas mag hij niet alleen naar buiten omdat zij een vijver hebben...dus dat weet hij en doet hij dat thuis dus ook niet hahaha de slimmerik!

3. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Is het hek voor hoog?
    Kinderen zijn namelijk erg creatief...en als het hekje niet al te hoog is heb je best is kans dat hij is een poging gaat wagen om er over heen te klimmen.
    Begrijp dat hij graag naar mensen en auto's wil kijken...maar zou me meer zorgen maken om het feit dat het 'm een keer gaat vervelen en hij denkt dat hij wat dichter bij wil kijken.

Persoonlijk zou ik me kind voor ook niet zo buiten laten spelen.
    Heb je achter geen tuin?
    Ik zou me zo druk maken dat er is een keer een gek langs loopt en zo me kind uit de voortuin weg plukt.

Ik wil je absoluut niet bang maken hoor....maar ben me wel bewust van de gevaren die buiten loeren.
    Helaas leven we in zo'n tijd dat we daar wel mee bezig mee moeten zijn.

Maar goed...zoals ik al zei...dat is persoonlijk ;)

4. marjan77

marjan77 Bekend lid

wij laten onze dochter van 22 maanden rustig alleen buiten spelen. we hebben prima omheining, kan niets gebeuren. als er wel iets is dan hoor ik haar wel.

5. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen

Dat is ook het eerste wat mij te binnen schoot.
    Best wel erg dat we al zo moeten denken :(

6. Brechtjemvj

27 jan 2009
    74
    0
    0
    Dat is ook het eerste waar ik me druk om maak... Als het al in winkels gebeurt waar je bij staat, waarom zou het dan niet uit je eigen voortuin kunnen?

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Nou ja ik woon in een klein dorp dus dat zal niet echt gebeuren hiero....
    Maar ik dacht dat het om de achtertuin ging...niet goed gelezen. Ik zou mijn kind niet voor in de tuin laten spelen mits het echt een hoog hek is....sorry dacht dat het om een achtertuin ging met een schutting!

8. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Tja, ik moet ook zeggen dat het liever niet iets is waar ik over na wil denken.
    Mijn dochter van 7 speelt ook buiten.
    En die heeft een veel groter gebied....zo speelt ze ontzettend vaak "uit het zicht".
    Alleen is zij op een leeftijd dat ik haar kan uitleggen over de gevaren buiten.
    Ze is al op een leeftijd dat ze dat ook kan begrijpen.
    Nog maak ik me vaak druk hoor.
    Kelsey kan zo een uur weg blijven...of langer zelfs...ik ga dan ook vaak naar buiten om even te kijken of ze nog steeds is waar ze zei dat ze zou zijn.
    Ze ziet mij dan niet...maar dat hoeft ook niet ;)

Een kind van 2 kan je nog niet de echte gevaren uitleggen...iig laten begrijpen kan nog niet.
    En de wereld waar we vandaag in leven...*zucht* het is ook belachelijk dat we zo al moeten denken...maar dat is wel de realiteit van nu.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier ook een fanatieke buitenspeler...
    maar ze mag voor spelen als we er bij zijn..
    en anders heeft ze achter een zandbak en glijbaan waar ze het mee zal moeten doen :)

buurkindjes staan hier regelmatig aan de deur of ze buiten komt spelen.. erg leuk
    maar wij blijven er wel altijd bij dus.

en of hij in je voortuin kan spelen... tja dat ligt denk ik ook aan waar e woont.. in een dorp zou ik dat minder eng vinden dan midden in de stad hier bijvoorbeeld.

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    we wonen in een dorp. Echt zo'n ons kent ons dorpje :)

Nu zal Erik nooit naar mensen toe lopen. Als iemand maar naar hem wijst als ik er niet bij ben dan zet ie zijn lucht-alarm aan hihihi.
    Meeste tijd speelt ie ook echt aan het huis onder het raam zeg maar. Daar staat zijn zandbak en huisje.
    En ik zit meestal wel buiten bij hem en anders ben ik binnen waarbij ik toch naar buiten kan kijken.
    Maar soms ook even niet. Als ik ff iets in de keuken moet doen ofzo. Maar ik hoor hem echt de hele tijd babbelen.

de buren wonen practisch buiten en hebben een hond die aanslaat als er iemand voorbij komt.

Ben ik dan echt zo naief dat ik denk dat ie wel veilig is voor? :(

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja jij kent jouw dorp beter dan dat wij dat doen :)
    maar ik denk dat manlief hier het ook geen goed idee zou vinden
    en dat ik zou denken "ach... het valt wel mee"

maarja.. de realiteit is dat ik hartje rotterdam woon.. dus dat anne gewoon niet alleen voor mag spelen.
    al beloven de buurkindjes 100x dat ze wel op dr zullen passen :)

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik vind het raar in de voortuin! in de achtertuin ok maar de voortuin?? ben je niet bang dat iemand je kind meeneemt net als jj of je buren even niet kijken? mijn dochter is evenoud maar die houd van klimmen en klimt overal op, doet jou zoon dat niet? straks klimt hij over het hek heen en vliegt hij de straat op of klimt hij ergens op en valt.

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik doe het achter buiten nog niet eens. Hij kan echt geen kant op, maar ik durf het niet hoor. Ik loop alleen naar binnen om drinken te pakken of naar de wc te gaan ofzo.

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Misschien ben ik er juist wel te moeilijk in. Maar wij hebben ook een hoog klimtoestel, dus tjaa..

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn zoontje is ietsje ouder en wij wonen in een klein dorp, ook zo'n ons kent ons dorp. Maar mijn zoon speelt nooit in de voortuin. Kan ook niet, ik heb er planten in en er zit geen hek omheen. Hij speelt in de achtertuin, en die kan helemaal afgesloten worden. Nu zou ik willen dat hij alleen wil buitenspelen, maar hij durft niet meer sinds hij zich rot geschrokken is van laagvliegende straaljagers, maar dat is een ander verhaal... De oudere kindjes spelen hier gewoon op straat. Het is een rustige buurt met weinig auto's, dus dat kan wel. Maar dat zal voor mij wel slikken zijn als hij ook zo ver is.

Maar om op jouw vraag terug te komen, ik vind het niet raar. Ik heb de indruk dat je in net zo'n dorp als mij woont en als mijn voortuin geschikt was en hij niet zou kunnen ontsnappen zou ik het wel doen. Ik kan hem vanuit huis goed in de gaten houden, en jij zegt dat jij dat ook kunt, dus waarom niet?

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    mijn zoon klimt dus echt nergens op! dat geluk heb ik ;)
    Hij is 84 cm groot en het hek is 80 cm hoog.

Het is ook niet dat ik hem uren uit het zicht heb hoor!
    Hooguit om het vlees in de pan te leggen, de aardappels op te zetten en wat te strijken.
    Het langste is 10 minuten dat ik hem niet zag. Maar ik HOORDE hem wel. Als ie aan het spelen is dan 'praat' ie constant tegen zijn speelgoed.
    Als ie maar een seconde stil is dan ga ik al kijken.

Enfin, ik zie iig dat de meningen verdeeld zijn. Ikzelf vind het hier veilig genoeg om hem voor buiten te laten spelen alleen. Mijn man niet en daarom vroeg ik het me af wat als 'normaal' word gezien ;)
    Blijk ik dus best abnormaal te zijn in dit..
    En dan te bedenken dat iedereen in mijn omgeving vind dat ik de kleine te veel verwen en hem teveel aan me laat hangen hihihi

17. Female

Female Niet meer actief

Bij ons gaat het precies hetzelfde ;)

18. Writer

Writer Niet meer actief

zelfs in kleine knuse dorpjes kunnen nare dingen gebeuren hoor , dus zeg nooit nooit , want ik heb ook nare verhalen gehoord over mensen die in gezellige dorpje wonen

ik vertrouw niemand 100% zelfs een te gezellig buurman kan voor verrassingen zorgen:$

nee ik zou nooit mij kind van 2 allen buiten laten spelen , mij zoontje speelt hier op balkon,we hebben geen tuin , zelfs dan blijf ik kijken of geen nare beesjes op hem afkomen ,wespen ofzo ;)oh hij geen dingen in zijn mond stopt die niet kan

je zegt even aardappel in pan gooien , of wat strijken, maar het gaat niet om hoeveel tijd je weg bent ,als je 10 minuten of half uur weg bent , kan van alles gebeuren ,hoeft natuurlijk niet , wil je niet meteen bang maken maar ik zou het nooit doen

mij dochter is 6 en als ze naar buiten moet dan moest ze toch hele stuk verder van huis om ergens in speeltuin te spelen ,dan zie ik haar niet meer , daarom mag ze ook niet allen , ik ga zelf bijna elke dag naar speeltuin met kids , dan lopen ook af en toe nare figuurtjes rond dan stelt me niet gerust om ze allen te laten

mij man is juist heel makkelijk , zijn moeder liet hun allen thuis voor paar uurtjes , ze waren met broertjes onder 7 jaar :( het is nooit iets gebeurd gelukkig maar ik wil de risico nooit nemen bah ,maar goed daar gaat het niet om ,maar daarom is mij man heel makkelijk hij vind dat kids gerust allen naar buiten kunnen

19. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik vind het prima kunnen hoor.. wij hebben een grote oprit naast het huis met een hek ervoor en dan speelt ze ook vaak genoeg even alleen buiten.. de voordeur zit dan schuin tegenover onze woonkamer en die staan beide gewoon open dus ze kan in en uit lopen en daarnaast is onze hond er ook bij en die reageert op elke poep en scheet dat langs loopt haha

20. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik zou alleen bang zijn dat èèn of andere gek mn kind over het hek plukt en hem meeneemt.

Deel Deze Pagina