hallo dames Mijn stoomstrijkijzer zit onder de bruine aanslag en is daardoor nu onbruikbaar geworden. Ik was al aan het kijken voor een nieuwe, maar dacht misschien heeft iemand hier een tip hoe je dat kan schoonmaken. Dus,is er iemand die toevallig weet hoe je dat schoon kan krijgen?
Bij Blokker kun je hier een soort stift voor kopen. Ziet er uit als een print stift. Dan ziet hij er weer als nieuw uit! Scheelt je een paar eurootjes!
Met kaarsvet! Aan zetten, warm laten worden (stoomfunctie uit) met een waxinelichtje over het vlak gaan en op ene schone droge doek telkens schoonvegen.
Hallo,ik doe de strijkijzer aan en dan spuit ik er ovenreiniger of dasty op.Je ziet t zwart eraf smelten en dan nog even op een oude handdoek strijken met stoom zodat die goed schoon wordt.ik doe dit elke keer als die vies is.
Ik liep laatst tegen hetzelfde aan! Wij hebben het strijkijzer een nacht met de onderkant in een laagje schoonmaak azijn gezet. Het meeste kon ik er daarna zo afvegen, en het laatste restje voorzichtig geschraapt. Ik wilde eigenlijk ook een nieuwe kopen, maar hij doet het niet weer top! Als je er een met stoom functie hebt, wel eerst even goed doorspuiten. De azijn maakt ook in de gaatjes veel kalk los .
Ik heb zo'n stitt en die werkt prima! Daarnaast wil ik je adviseren om alleen naar gedemineraliseerd water of strijkwater te gebruiken. Dat zorgt dat er geen kalk in je toestel komt