Vuurwerkramp Enschede 20 jaar geleden

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 13 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    13 mei 2000, de vuurwerkramp in Enschede. Het is bij mij zo'n datum waarvan ik altijd zal blijven onthouden wat ik op die dag aan het doen was. Woonde zelf op 40 km afstand van Enschede, maar ik hoor nog zo alle sirenes die richting de stad gingen, de enorme rookpluimen, de beelden die op die dag en de dagen er na volgden...

Bij het zien van de beelden verbaas ik me dat er 'maar' zo weinig dodelijke slachtoffers zijn gevallen.

En dat nooit precies duidelijk is geworden wat er die dag is misgegaan... Zou dat ooit nog duidelijk worden?

Terugblik vuurwerkramp Enschede - https://nos.nl/l/2333706

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik las gisteren een intervieuw met 3 zussen die hun vader zijn verloren bij de ramp. Er is nooit enig DNA spoort van die man terug gevonden en er zijn nog jaren roddels daardoor over die vader zijn geweest echt triest. Ik herinner het me ook nog heel goed. Ik was varen met mijn ouders en familie die dag en de dag erna vertrok ik met school op werkweek naar Londen. Daar was het ook groot nieuws dat gastgezin had het nergens anders over met ons.

(Off topic, ik heb dat ook met de brand in Volendam op oudjaarsnacht, die vergeet ik ook nooit meer en denk elk jaar weer eraan waar ik was op dat moment dat ik het nieuws te horen kreeg).

3. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik was nog te jong om echt te begrijpen wat er gebeurde. Ik was 6. Maar ik weet nog goed dat wij die dag aan het zwemmen waren in een zwembad een paar plaatsjes verderop. En dat we de knallen gewoon konden horen.
    Volgens mij heb ik er door mijn leeftijd verder weinig aandacht aan besteed. Maar omdat ik er niet zo ver vandaan woonde, hebben vrienden en kennissen het echt van dichtbij meegemaakt. Dat zijn echt heftige verhalen wel.

4. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ja 20 jaar alweer. Ik zat nog op de basisschool en dat maakte wel indruk.

De vliegramp in Tripoli ook alweer 10 jaar geleden...

5. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.203
    1.056
    113
    Vrouw
    Jemig 20 jaar geleden alweer. Vreselijk. Ik heb dat stuk met die zussen ook gelezen, heftig hoor.

6. GossipGirlxoxo

Korter geleden maar daar staat mij niets van bij, het zegt me ook niets.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.154
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb in mijn jeugd in Losser gewoond, dorpje tegen Enschede aan. Mijn moeder heeft in haar jeugd ook tegen Enschede aan gewoond en als jong volwassene ook weer. (Luchtmacht familie). Het is dus wel een stad waar wij 'iets' mee hebben. Tijdens de ramp woonden we er niet. Maar toch. We zaten aan de tv vastgekleefd. Wat een gruwelijke ramp.

(Destijds) koning Beatrix heeft toen zo'n indruk op me gemaakt.

8. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Zijn 70 Nederlanders bij overleden. Er was toen 1 NL jongetje die het overleefde, was nog een hele rel omdat de Telegraaf contact met hem had gezocht. Ik denk dat veel mensen het vergeten zijn omdat MH17 een paar jaar later kwam.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

Gaat nu wel een lampje branden inderdaad.

Deel Deze Pagina