DALLAS - Een Amerikaan heeft ruim 27 jaar gevangen gezeten voor een moord die hij niet heeft gepleegd. DNA-onderzoek heeft dat uitgewezen. De man, de 55-jarige James Lee Woodard, kwam dinsdag vrij. Hij was in 1981 in Texas tot levenslang veroordeeld voor de moord op zijn vriendin. In Texas zijn nu 31 veroordeelden vrijgekomen nadat hun onschuld aan de hand van DNA-onderzoek was vastgesteld. Woodard zat van hen het langst vast. Daar wordt je niet echt vrolijk van he, ik denk dat als ik het was gek geworden was,jullie?
Jezus echt niet normaal! Je hele leven is gewoon weg....27 jaar.... ik ben zelf 27 jaar. Dat is echt erg!
Gelukkig dat hij de kans heeft gekregen zijn onschuld te bewijzen met DNA, maar ja, daar krijg je je verloren jaren niet mee terug. Wat moet dat vreselijk zijn zeg. Daarom ben ik ook tegen de doodstraf, een fout kun je niet terugdraaien...
heel erg! ik ben niet eens 27 jaar dus ik kan me niet eens voorstellen hoe lang hij heeft moeten zitten. na 27 jaar is alles anders als je vrij komt, je leven is verpest en ik denk dat het voor hem heel moeilijk zal zijn om weer 'overnieuw' te beginnen. en het verwerken van zijn vriendin dat vermoord is.
jeetje zeg... pff ik zou ook helemaal gek zijn geworden als ik zolang vast gehouden werd terwijl ik niks gedaan heb zeg...
Afschuwelijk zeg, zo'n man kan toch nooit meer aarden in de maatschappij? Ik geloof best dat er veel onschuldigen in de dodencel zitten in sommige (zuidelijke) staten van Amerika. Er zijn daar veel zwarte mensen die geen geld hebben voor een advocaat, dan tref je het niet in Texas, louisiana, Mississippi of Alabama waar het grootste deel van de blanke bevolking zo racistisch als de pest is.
Het is echt zo erg...stel je voor hoe zal hij een baan kunnen vinden...? Hij heeft een onwijze gat in zijn cv(totaal niet grappig bedoeld) Mensen gaan hem toch als "schuldige"zien. Dit is zo erg...ik voel echt zo met hem mee,dat dit nog kan zeg...pfff
Ik neem aan dat die man niet ook nog eens hoeft te werken, de staat is hem op zijn minst verschuldigd de rest van zijn leven in riante luxe door te brengen.