Vier flessen met 8 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lori, 5 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine is 8,5 maand en krijgt nog vier flessen per dag. Nu zag ik op de verpakking (Nutrilon) dat ze vanaf 8 maanden drie flessen mogen hebben. Is het een probleem als hij wat langer vier flessen krijgt? Niet alle flessen gaan ook op trouwens, dus het compenseert elkaar ook weer.

2. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Hier een zoontje van vandaag precies 9 maanden. Hij drinkt ook nog 4 flessen. Eerst gaf ik borstvoeding op verzoek, nu flesvoeding op verzoek. Het CB zat ook wat te pushen om van 4 naar 3 flessen te gaan maar hier geen duidelijke fles die kan vervallen. Ik voed nog steeds op verzoek dus als mijn zoontje aangeeft te willen drinken 4 keer per dag dan drinkt hij dus vier keer. Net wat je zegt; de ene keer gaat de fles niet volledig op.
    Vind het ook geen verkeerd ritme zo; bij de boterham in de ochtend een (kleine) fles, tussen de middag idem, later in de middag een volledige fles, en voor het slapen gaan nog een kleine fles. Met het toetje erbij krijgt hij op deze manier toch genoeg zuivel binnen!

Ik zou zeggen; volg je gevoel en je kindje....

3. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    hier ook een kindje van 9 maanden en nog 4 flessen. ze is nog niet zo vlot met een broodje (alleen nog een korst) en groentehapje is ook maar klein. dus ze heeft het nog nodig. het zal vanzelf verschuiven denk ik als ze wat meer naast de fles gaat eten.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hangt er van af hoe groot de flessen zijn.
    Vier flessen van 120/4 of eentje van 150/5 erbij kan, maar met 180/6 moet je uitkijken, ze gaan dan zo vol zitten met melk dat ze ander eten laten staan. Teveel kv belemmert ook de opname van oedingssoffen uit ander een, waardoor de groei kan stagneren.

Deel Deze Pagina