Krijgt ze wel genoeg voeding binnen??

Discussion in 'Flesvoeding' started by Natasja2604, May 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Natasja2604

May 18, 2012
    20
    0
    0
    Psychiatrisch Verpleegkundige
    Limburg
    #1 Natasja2604, May 18, 2012
    Last edited: May 18, 2012
    Hallo,

Ik zal me eerst aan jullie voorstellen. Mijn naam is Natasja en 11 weken geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter genaamd Izzy. De bevalling is niet geheel zonder slag of stoot verlopen en ook de periode daarna thuis verliep niet helemaal soepel. Mevrouwtje wilde geen borstvoeding dus na 2 wkn intensief kolven toch besloten over te stappen op flesvoeding. Hier kreeg zij enorm veel krampjes van dus we zijn vanalles gaan proberen en uiteindelijk overstapt op andere voeding en de krampjes verdwenen direct!! GELUKKIG!!

Toch maak ik me zorgen of ze wel genoeg voeding binnen krijgt. Ze krijgt nu 5x150+5 schepjes Nutrilon Omneo echter drinkt haar flesjes nooit helemaal leeg. Er blijft altijd wel 20-30 cc in het flesje en soms ook wel meer. Tussen 21.00 + 22.00 uur drinkt ze haar laatste flesje en slaapt dan door tot 08.00-08.30 uur!! Waar we natuurlijk erg blij mee zijn, maar gevolg is wel dat er vaak maar 3-3.5 uur tussen haar voedingen zit. En misschien dit tot gevolg heeft dat ze de flesjes niet leegdrinkt? Het is ons eerste kindje en voel me toch vaak nog wel wat onzeker. Hoe doen jullie dit?

2. adi

adi Niet meer actief

Ze hoeft geen liter melk te drinken hoor, dat is de absolute max wat een baby 'mag', maar het hoeft zeker niet.
    Mijn kinderen hebben nooit een liter gedronken per dag.

Kijk gewoon goed naar je meisje, als zij goed groeit en tevreden is, krijgt ze zeker voldoende.

3. Natasja2604

May 18, 2012
    20
    0
    0
    Psychiatrisch Verpleegkundige
    Limburg
    Hallo Adi,

Bedankt voor je reactie!! Ik denk dat ik gewoon nog een beetje zoekende ben of ik het ook wel allemaal goed doe voor onze kleine meid!! Ik ben zelf verpleegkundige dus een beetje logisch nadenken zou me toch moeten lukken.. denk je dan ;) Maar met zo'n kleintje is het toch wel even wennen en over die onzekerheid heen komen denk ik.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Als ze vrolijk en alert is, goed poept en plast, aankomt in gewicht dan is het prima! Bij BV weet je ook niet wat ze binnen krijgen en dan ga je ook op bovenstaande af.
    Als ze echt honger heeft zou ze ook niet zo lang door slapen 's nachts!
    En om dan overdag iedere 3-3,5 uur een flesje te geven is toch helemaal niet zo gek?? Over het algemeen kunnen kindjes heel goed zelf aangeven wanneer ze genoeg hebben en in de komende weken zal ze misschien steeds weer wat meer willen...

Share This Page