Het meisje van vorige week sloeg een eigen huis af omdat de eis dan was dat ze onder begeleiding kwam. (net zo als dit meisje). Als die wel voor het huis was gegaan had je grote kans dat het daarmee net zo was afgelopen. Vond het een trieste aflevering. Dit meisje wist gewoon niet hoe ze liefde moest uiten / geven aan haar baby. Ik denk dat ze heel veel psychische hulp nodig heeft om te leren voelen en uiten. Eerder zal ze dit babytje niet de liefde kunnen geven die ze nodig heeft.
Als het in het eigen lijntje door groeit niet. Helaas dat doet mijn zoon nu nog steeds niet. Helaas was de fysio wel genoodzaakt om een melding te maken (puur op uiterlijk, hij had haar elke week en geen groei te zien). Nu is er met die melding niets gedaan omdat hij ook gewoon bij de kinderarts liep wegens z'n groei. Tuurlijk was het op basis van meerdere dingen. Maar ik had het even puur op gewicht. Daarop zei ik dat ik het kindje helemaal niet zo extreem dun vond zoals ze lieten overkomen
Meisje van vorige week had een hele andere houding. Zij was opener maar vooral liefdevoller naar haar kindjes. Hun waren samen echt gelukkig met hun tweeling. Michelle en haar vriend hadden een hele andere houding en begrepen gewoon echt niet wat er van ze verwacht werd.
Je moet jouw situatie niet zo vergelijken met deze situatie. Het ging natuurlijk niet alleen om het gewicht. Ze kregen 24/7 begeleiding, zijn moeder gaf de baby nachtvoeding omdat zij dat zelf niet deden. Dan is er natuurlijk een duidelijke oorzaak voor het gewicht en groei van de baby.
Ik denk dat ze compleet geen inzicht hadden wat het inhoud om een baby te hebben. Misschien dachten ze dat het zonder hun hulp wel groot zou worden. Kom gewoon met je luie donder uit je bed en voed je kind. :x Daar werd ik tijdens de uitzending wel kwaad om. Je kan dan wel in de knoop zitten met jezelf, maar zo'n klein wezentje is gewoon afhankelijk van je.
Dat had ik ook!! Ik heb ook een slechte jeugd en had weinig zelfvertrouwen maar ik ben uit m'n put geklommen en heb aan mezelf gewerkt! Ik heb soms nog steeds dagen dat ik niet lekker in m'n vel zit (wie niet) maar dan geef ik m'n zoontje nog steeds 100%..
Dit meisje zit nog op Rock bottom. Uiteraard hadden zij helemaal nog geen kindje moeten krijgen. Als je zag hoe die 2 in de knoop zaten en dan vooral zij Maar niet iedereen is even sterk, niet iedereen heeft zo'n verantwoordelijkheids gevoel zoals jij of een ander, óókal gaat het om een weerloze baby. Als je zó diep in de put zit en zoveel complexe problemen hebt dan kun je jezelf niet opzij zetten. Dat kunnen wij wel makkelijk zeggen, maar zo werkt dat niet. De negatieve/down gevoelens hebben de overhand en ik denk zelfs bij haar, zonder dat ze het weet of doorheeft. Ze heeft geen zelf inzicht.
Heftige aflevering en ik denk dat wij lang niet alles gezien hebben.Ik zei gelijk tegen manlief dat is een weer een kindje voor de hulpverlening. Zo triest. Maarja die uithuisplaatsing was niet te vermijden. Uren weg met 32 graden, moeite met nachtvoedingen, slechte groei. Gelukkig had ze geen refluxbaby. Dit zijn dan echt van die verhalen van moeder vermoord kind uit onmacht. Maarja iedereen mag kinderen krijgen.
Dat lijkt me dan ook eem belangrijke reden waarom professionele instanties besloten hebben de baby uit huis te plaatsen.
Ik heb de afleveringen gisteren gezien. Wat ontzettend sneu voor kleine Mylène. Het was zo duidelijk te zien dat Michelle compleet geblokkeerd was. Ze hield wel van haar meisje, dat zag je aan haar tranen, maar ze kon het niet geven. Voor het andere stel met de tweeling. Ik denk dat daar het probleem vooral een lager IQ is. Het lastig/niet kunnen inschatten van gevolgen, snel gefrustreerd zijn, snel boos. Maar je zag wel dat ze het wilden, je zag de liefde tussen de ouders en de tweeling. En ach dan noemt ze haar zoontje 'pik', .. uit liefde zullen we maar zeggen, haha
Wat een aanname om van een paar beelden en foto's er vanuit te gaan dat ze er helemaal van opknapte. Misschien was het kindje in het pleeggezin net als thuis?
Zeker! Maar daar heb ik ook nooit iets over gezegd. Ik vind het goed dat ze die keuze gemaakt hebben. Het meisje is veel te beschadigd en hij komt ook niet heel sterk over.
Ze zijn allebei licht verstandelijk beperkt. Mijn kraamverzorgster heeft daar gekraamd. Er word 700 uur aan beeldmateriaal geschoten en daar zien wij maar 45 minuten van. Tis sneu maar ik denk wel beter voor het kindje. Al vind ik het nogal wat om bewust zwanger te raken als je ergens woont waar je geen kinderen kunt krijgen met iemand die dakloos is.
Bijzonder dat een kraamverzorgster ervaringen met andere gezinnen gaat delen. Hebben zij geen geheimhoudingsplicht.
ze heeft niets inhoudelijks gezegd, behalve dan dat er veel meer gebeurd dan wij zien. verder moet ik het ook doen met wat ik op tv heb gezien.
Ik zei pas "muts" in de winkel tegen dochter, maar dat is niet iets wat iedereen waardeerd dus toch maar beter opletten Wat ik wel positief vond: hij had al snel werk voor elke dag ipv 2 dagen en aan het einde had zij ook een fulltime baan. Daarmee lieten ze aan mij zien dat ze wel willen. Maar idd een stuk besef/verantwoordelijkheid missen zoals een WII kopen terwijl je het geld nodig heb voor eten...
Nee klopt, maar ik denk dat hij ook wel de nodige problemen zal hebben waardoor het zo gelopen is... Uiteraard is dat geen excuus, maar zoals eerder gezegd, als je zoveel problemen hebt met jezelf dan kun je onmogelijk zorg dragen voor een baby.