Vier handen op één buik, hoe is het nu met....

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Het meisje van vorige week sloeg een eigen huis af omdat de eis dan was dat ze onder begeleiding kwam. (net zo als dit meisje). Als die wel voor het huis was gegaan had je grote kans dat het daarmee net zo was afgelopen.
    Vond het een trieste aflevering. Dit meisje wist gewoon niet hoe ze liefde moest uiten / geven aan haar baby.
    Ik denk dat ze heel veel psychische hulp nodig heeft om te leren voelen en uiten. Eerder zal ze dit babytje niet de liefde kunnen geven die ze nodig heeft.

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Als het in het eigen lijntje door groeit niet. Helaas dat doet mijn zoon nu nog steeds niet.
    Helaas was de fysio wel genoodzaakt om een melding te maken (puur op uiterlijk, hij had haar elke week en geen groei te zien).

Nu is er met die melding niets gedaan omdat hij ook gewoon bij de kinderarts liep wegens z'n groei.

Tuurlijk was het op basis van meerdere dingen. Maar ik had het even puur op gewicht.
    Daarop zei ik dat ik het kindje helemaal niet zo extreem dun vond zoals ze lieten overkomen

3. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Nee dat denk ik niet, dat meisje van vorige week had een hele andere houding en instelling.

4. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Meisje van vorige week had een hele andere houding. Zij was opener maar vooral liefdevoller naar haar kindjes. Hun waren samen echt gelukkig met hun tweeling. Michelle en haar vriend hadden een hele andere houding en begrepen gewoon echt niet wat er van ze verwacht werd.

5. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Je moet jouw situatie niet zo vergelijken met deze situatie. Het ging natuurlijk niet alleen om het gewicht. Ze kregen 24/7 begeleiding, zijn moeder gaf de baby nachtvoeding omdat zij dat zelf niet deden. Dan is er natuurlijk een duidelijke oorzaak voor het gewicht en groei van de baby.

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik denk dat ze compleet geen inzicht hadden wat het inhoud om een baby te hebben. Misschien dachten ze dat het zonder hun hulp wel groot zou worden. Kom gewoon met je luie donder uit je bed en voed je kind. :x
    Daar werd ik tijdens de uitzending wel kwaad om. Je kan dan wel in de knoop zitten met jezelf, maar zo'n klein wezentje is gewoon afhankelijk van je.

7. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Dat had ik ook!!
    Ik heb ook een slechte jeugd en had weinig zelfvertrouwen maar ik ben uit m'n put geklommen en heb aan mezelf gewerkt! Ik heb soms nog steeds dagen dat ik niet lekker in m'n vel zit (wie niet) maar dan geef ik m'n zoontje nog steeds 100%..

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dit meisje zit nog op Rock bottom.
    Uiteraard hadden zij helemaal nog geen kindje moeten krijgen.
    Als je zag hoe die 2 in de knoop zaten en dan vooral zij

Maar niet iedereen is even sterk, niet iedereen heeft zo'n verantwoordelijkheids gevoel zoals jij of een ander, óókal gaat het om een weerloze baby.
    Als je zó diep in de put zit en zoveel complexe problemen hebt dan kun je jezelf niet opzij zetten.
    Dat kunnen wij wel makkelijk zeggen, maar zo werkt dat niet.
    De negatieve/down gevoelens hebben de overhand en ik denk zelfs bij haar, zonder dat ze het weet of doorheeft.
    Ze heeft geen zelf inzicht.

9. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Heftige aflevering en ik denk dat wij lang niet alles gezien hebben.Ik zei gelijk tegen manlief dat is een weer een kindje voor de hulpverlening. Zo triest. Maarja die uithuisplaatsing was niet te vermijden. Uren weg met 32 graden, moeite met nachtvoedingen, slechte groei. Gelukkig had ze geen refluxbaby. Dit zijn dan echt van die verhalen van moeder vermoord kind uit onmacht. Maarja iedereen mag kinderen krijgen.

10. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dat lijkt me dan ook eem belangrijke reden waarom professionele instanties besloten hebben de baby uit huis te plaatsen.

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb de afleveringen gisteren gezien.
    Wat ontzettend sneu voor kleine Mylène. Het was zo duidelijk te zien dat Michelle compleet geblokkeerd was. Ze hield wel van haar meisje, dat zag je aan haar tranen, maar ze kon het niet geven.

Voor het andere stel met de tweeling. Ik denk dat daar het probleem vooral een lager IQ is. Het lastig/niet kunnen inschatten van gevolgen, snel gefrustreerd zijn, snel boos. Maar je zag wel dat ze het wilden, je zag de liefde tussen de ouders en de tweeling. En ach dan noemt ze haar zoontje 'pik', .. uit liefde zullen we maar zeggen, haha :)

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.131
    113
    Aflevering net teruggekeken. Echt heftig. Ik heb met tranen zitten kijken.

13. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wat een aanname om van een paar beelden en foto's er vanuit te gaan dat ze er helemaal van opknapte. Misschien was het kindje in het pleeggezin net als thuis?

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Zeker! Maar daar heb ik ook nooit iets over gezegd. Ik vind het goed dat ze die keuze gemaakt hebben.
    Het meisje is veel te beschadigd en hij komt ook niet heel sterk over.

15. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Maar dat is nog geen excuus voor hem? Hij kan toch ook een fles geven?

16. Blinnie

Blinnie Actief lid

6 dec 2015
    208
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze zijn allebei licht verstandelijk beperkt. Mijn kraamverzorgster heeft daar gekraamd. Er word 700 uur aan beeldmateriaal geschoten en daar zien wij maar 45 minuten van. Tis sneu maar ik denk wel beter voor het kindje. Al vind ik het nogal wat om bewust zwanger te raken als je ergens woont waar je geen kinderen kunt krijgen met iemand die dakloos is.

17. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Bijzonder dat een kraamverzorgster ervaringen met andere gezinnen gaat delen. Hebben zij geen geheimhoudingsplicht. ;)

18. Blinnie

Blinnie Actief lid

6 dec 2015
    208
    0
    16
    NULL
    NULL
    ze heeft niets inhoudelijks gezegd, behalve dan dat er veel meer gebeurd dan wij zien. verder moet ik het ook doen met wat ik op tv heb gezien.

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Ik zei pas "muts" in de winkel tegen dochter, maar dat is niet iets wat iedereen waardeerd dus toch maar beter opletten :):D:cool:

Wat ik wel positief vond: hij had al snel werk voor elke dag ipv 2 dagen en aan het einde had zij ook een fulltime baan. Daarmee lieten ze aan mij zien dat ze wel willen. Maar idd een stuk besef/verantwoordelijkheid missen zoals een WII kopen terwijl je het geld nodig heb voor eten...

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nee klopt, maar ik denk dat hij ook wel de nodige problemen zal hebben waardoor het zo gelopen is...
    Uiteraard is dat geen excuus, maar zoals eerder gezegd, als je zoveel problemen hebt met jezelf dan kun je onmogelijk zorg dragen voor een baby.

Deel Deze Pagina