Vier handen op één buik, hoe is het nu met....

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ik werk zelf met soortgelijke doelgroepen. Geloof mij; ik weet 99% zeker dat het hier om een verstandelijke beperking gaat, allebei.

Met alle respect hoor; maar vaak hebben deze ouders hebben zelf het ontwikkelingsniveau van een kind. Logisch dat het (op)voeden dan problemen geeft.
    Laat staan dat ze trauma's kunnen verwerken, het leven overzien etc. Vaak is de 'wil' er wel, maar is er door hun berperkingen gewoon een onmacht om alles in te zien en te overzien.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Lekker dan met je beroepsgeheim 😡 Daarover mag ze nooit met iemand praten. Wie weet passeer jij zelf nog ergens de revue. Echt heel slecht!

3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ach wat een trieste aflevering, het is duidelijk dat ze het niet aankunnen ondanks dat de wil er wel is.

Ik vond het kindje nu ook niet echt dun, maar het alsof het net geboren was met 3 mnd, niet lekkere spekbeentjes etc.
    Voor ons is het makkelijk om een mening te geven want het is duidelijk dat er veel meer speelt.
    Heel triest.

4. Blinnie

Blinnie Actief lid

6 dec 2015
    208
    0
    16
    NULL
    NULL
    In dat geval word ik vast gewoon iemand genoemd bij wie ze ooit zorg heeft verleend. Ze heeft nu ook niets verteld wat niet op TV te zien was. Behalve dat er 700 uur film gemaakt word en dat wij daar dus lang niet alles van zien.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wat heb jij dan voor nieuws gehoord? Dat ze allebei verstandelijk beperkt zijn komt niet als een verrassing hoor.

6. Lajla

Lajla Actief lid

28 aug 2016
    101
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben ik de enige die zich kapot ergert aan dit programma? :(
    Vooral doordat ze alleen de 'ergste' gevallen uitkiezen voor de kijkcijfers, hierdoor bevestigen ze het slechte beeld dat veel mensen van tienermoeders hebben. Een beeld wat niet terecht is!
    waar zijn de werkende tienermoeders? De tienermoeders met eigen woning? De tienermoeders met spaargeld?
    Het lijken wel vereisten om mee te mogen doen...
    - geen geld
    - geen woning
    - geen baan
    - geen of slechte relatie met partner en eigen ouders

Ik was ook 18 toen ik moeder werd van mijn dochters. Het enige stereotyp dat klopte was een slechte band met mijn ouders, waardoor ik een jaar ervoor uit huis gegooid was. Maar ik had een eigen woning, een voltijd (deels leidinggevende) functie met goed salaris en vast contact, een rekening met spaargeld en de wil om later te gaan studeren.

Is dit nou echt zo uitzondelijk? Dat lijkt me toch niet...
    ik voel door dit soort programma's zo'n bewijsdrang naar de buitenwereld om aan te tonen dat er ook verantwoorde tienermoeders zijn.... kent iemand dit gevoel? :(

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik weet nog dat toen ik 16, 17, 18 was er meiden om mij heen in verwachting raakte. Op school 2, in de kerk 2, op de sport eentje. Maar stuk voor stuk geweldige moeders in mijn ogen.
    Jong ja, en omdat ze misschien daardoor onverantwoordelijk bezig waren raakte ze in verwachting, dus je hebt je twijfels aan het begin. Maar zodra hun kindje geboren was werden het top moeders. Ik heb nog vaag contact met sommigen en ze zijn absoluut niet, en nooit geweest, zoals de meiden in 4 handen op 1 buik.

Op tv zie je altijd de extreme gevallen. Extreme horders, extreme hobby's, extreme ziektes, extreme verhalen en dus ook extreme tienermoeders.

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Uit onderzoek blijkt dat kinderen die niet genoeg liefde krijgen ook niet voldoende groeien. Niet alleen de hoeveelheid voeding is van belang. Het ene beeld waarbij zij haar dochtertje een flesje geeft vond ik heel sprekend. Ze laat het meisje in het bedje liggen en stopt er de fles in. Ik kan me best voorstellen dat dat soms zo gedaan wordt, maar ik vraag me af of het voor haar niet de standaard was. En ik denk dat zij, als ze haar kindje wel vasthoudt, ook nauwelijks liefde kan overbrengen. En niet uit slechtheid, maar het is heel moeilijk om iets te geven wat je zelf niet kent. Dat vond ik het trieste van deze aflevering. Technisch gezien denk ik dat zij alles in huis hadden om goede ouders te worden. Verantwoordelijkheid om te werken, de capaciteiten om te leren een huishouden te runnen enz. Ze waren er nog niet, maar ik denk best dat ze dat zouden kunnen. Maar voordat ze geleerd hebben om liefde en steun te geven aan hun kind, dat is een heel ander verhaal. En dat vond ik zo pijnlijk om te zien. Je wilt zo'n meisje zo graag vasthouden en liefde leren, maar ze is al zo kapot gemaakt, dat kun je niet ineens goed krijgen. Ik gun het ze alledrie ontzettend, het was echt de eerste aflevering dat ik niet een gevoel van boosheid of frustratie voelde voor het meisje, maar gewoon intens verdriet.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.320
    17.218
    113
    Lajla, ik snap je gevoel wel. Ik was 19 bij de eerste, maar wel stabiele relatie, woonruimte en inkomen.
    Maar dat trekt veel minder kijkcijfers dan wanneer het niet op orde is. Nu zit er een soort spanning in "hoe zal het aflopen" en dat heb je niet als alles gelijk vsn leien dakje gaat.

10. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Nou,de bedoeling van dit programma is om een bekende moeder een tienermoeder te laten helpen.Als een tienermoeder alles al op de rit heeft,heeft ze geen hulp meer nodig;)
    Vrij logisch dus dat er alleen maar meisjes met problemen in dit programma voorkomen.

11. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    het zijn niet altijd alleen de slechte gevallen die je ziet op tv.
    bij kerels met een kleintje waren het gewoon allemaal stellen met alles op de rit. ook er leuk om te kijken.

maar inderdaad dit programma gaat over het helpen van tienermoeders. Dus zou een beetje raar zijn als ze niet geholpen hoeven te worden.

12. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Het belooft weer een pittige aflevering te worden.😐 Wie kijkt?

13. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    ik kijk ook....

14. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    Wat een enge gozer...

15. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Wat een situatie weer.....

16. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik wil... Ik wil.. ik wil... Ja mag willen absoluut. Maar je kunt niet alles willen pleasee

17. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Elke week denk je toch dat je nu alles wel gezien hebt, dat je niet meer verrast wordt..... en dan taddaaaa ;)

18. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Voor het eerst aan het kijken na de berichten hier.
    Wat een apart stel, aparte vent.

19. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.126
    5.044
    113
    Vrouw
    Pittige situatie weer.
    Roken, energiedrank, woongroep..

En hij is onvruchtbaar maar wel al meerdere vrouwen zwanger gemaakt?

20. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hij is 99,9% onvruchtbaar maar een aantal exemplaren zijn ook al zwanger geweest??🤔

Deel Deze Pagina