Vier handen op één buik, hoe is het nu met....

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Dat ook inderdaad.

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Oooh hahah sorry verkeerd begrepen. Maar dan nog....

Dat is ook zo dat heeft iedereen denk ik wel gezien😉
    Het is ook heel triest, maar dat is vaak bij zulke meiden.
    Zijn zo kwetsbaar en beïnvloedbaar.
    Maar als je een kind krijgtzul je dat toch aan moeten pakken.

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.134
    113
    Wat een situatie weer zeg. Ik kreeg zo'n naar gevoel bij die vent. 14 en 27 en dan een relatie krijgen vind ik ook echt niet kunnen. Dat verhaal over die vruchtbaarheidsproblemen ook. Maar wel je vriendin en meerdere exen zwanger gemaakt. Ik had wel een goed gevoel bij de plek waar ze nu verbleef, maar hoe lang ze daar zelf gaat blijven..

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik ben het met je eens. Een moeder met een niet-aangeboren hersenafwijking en een vader waar ze enorm mee botst. Zit onder toezicht van jeugdzorg en kent dus de klappen van de zweep. Ik begrijp wel waarom ze zo cynisch reageert. Het vertrouwen in volwassen zal wel flink zijn geschaad. Een kind die een kind krijgt. Treurig.

5. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Idd. Ik vind deze aflevering heel lastig. Ik denk niet dat dit meisje dom is. Ik denk dat ze mede door haar leeftijd en wat ze heeft meegemaakt nog niet alles snapt. Misschien is deze vent het beste wat ze meegemaakt heeft doordat iedereen in haar omgeving in de war was. Dat ze het niet kan vergelijken met een 'gezond' persoon. Dus vooral een gebrek aan wat ze niet gezien heeft dat anderen van haar leeftijd wel meegekregen hebben.

Ik vond het een heel mooi huis. Aan het einde bleek dat hij niet meer zoveel langs kwam. Dat is misschien wel heel goed. Ze wil over een jaar de voogdij aanvechten. Ik hoop ergens dat hij het een beetje gaat laten afweten. Bij hem wil je als je ingezien hebt dat je beter kunt krijgen toch niet zonder zicht je kindje achter laten?

Poeh mijn hart brak echt toen ze vertelde dat ze direct na de bevalling haar kind mee konden nemen. Natuurlijk staat de veiligheid van het kindje op de eerste plek. Maar mijn moeder hart breekt bij de gedachte gescheiden te kunnen worden van je kinderen. Dit 'verhaal' kan nog alle kanten op gaan. En ik hoop heel erg dat er straks een terugblik komt waarin ze een powermama is geworden. Die potentie zit er wel in.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    ' we hebben allebei onze vruchtbaarheidsproblemen'. 😂 🙈
    Echt hè..

7. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Aan het einde gaf ze zelf toe dat het een smoes was en dat ze er eigenlijk meer wilde. Ik hoop heel erg dat ze daar in het huis een stokje voor steken. Dat meisje wil weer te graag toe naar het moment dat ze intensief met zijn allen samen waren.

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Konden ze maar verplicht anticonceptie geven zoals een prikpil...

Ik denk dat dit meisje ook niet "gek" is of een verstandelijke beperking heeft. Ze heeft gewoon geen goede jeugd gehad en al helemaal geen goed voorbeeld. Haar moeder was psychisch niet in orde dus ja wat heeft dat meisje allemaal meegemaakt?

Die vriend van haar die houdt haar gewoon dom en is wel iemand met serieuze problemen.
    Blij dat ze uiteindelijk naar dat huis gaat en hopelijk blijft ze er ook een tijdje om alles op de rit te krijgen.
    Zij onder toezicht van jeugdzorg. Je eigen kind ook. Poeh. Trieste bedoening.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat heb ik even gemist, dat ze dat toegaf. Wel dat ze weet dat ze zonder anticonceptie kans heeft om zwanger te worden. Ze had het over 2 keer per jaar, misschien wordt ze maar 2 keer per jaar ongesteld? Maar ik vond het wel vaag. De vruchtbaarheidsproblemen van haar vriend heb ik grote vraagtekens bij, geen idee hoe hij daarbij komt.

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat heb ik ook niet gehoord dat ze dat zei.
    Ik denk dat hij gewoon onbeschermde seks wilde en daarom zo'n smoes verzonnen heeft t.o.v haar ofzo.
    Bij haar vraag ik me ook af of het waar is hoor. Is dat door een dokter vast gesteld?

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja bij hem denk ik ook zoiets. Bij haar twijfel ik ook of ze wel de waarheid zegt. Alleen als ze maar zo'n 2 keer per jaar ongesteld wordt, klopt het dat ze waarschijnlijk maar 2 keer per jaar vruchtbaar is, dat hoeft een arts niet vast te stellen. Maar of het waar is, dat blijft de vraag ;)

Ik vind hem een lapzwans trouwens, maar zij is niet zo dom denk ik, maar getekend door het leven en snap ook echt wel dat zij jeugdzorg zo negatief ziet, voor haar betekende het veel ellende, ook al was dat niet de schuld van jeugdzorg, snap wel dat het zo voelt. Maar ze heeft wel de juiste keuze gemaakt door in dat huis te gaan wonen, ook al werd ze meer of meer gedwongen. Ze is ook nog een puber en verliefd, dat maakt het wel lastig, maar ik vond haar bij het laatste bezoek best sterk overkomen, terwijl ze haar vriend niet elke dag zag.

12. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Bij mij kwam het ook een beetje over dat zij belemmerd werd door haar vriend in haar ontwikkeling. ze is nog maar een kind,met een hele grote rugzak... Hoop dat het met haar en de kleine meid allemaal op zijn pootjes terecht komt...

13. Nimue

Nimue Niet meer actief

Die meid komt er wel dat weet ik zeker, de wil is er en ik denk dat ze zal vechten voor haar kind als het moet. Ik begrijp daarom ook heel goed dat ze niet in zo'n moeder kind huis wilde want ze is zeker niet gek en zou denk ik prima een huishouden kunnen runnen en voor haar kindje zorgen en als jeugdzorg oid dan meekijkt en helpt waar nodig zou het best goed komen denk ik. Ik vind het dus echt sneu dat ze geen kans krijgt en nee een baby is geen proefdier waar je even op mag proberen maar omdat ze zelf uit huis is geplaats wil toch niet zeggen dat haar kind ook haar hele leven alle pleeggezinnen en tehuizen moet afzeulen omdat oma niet goed is. Mijn vader is autistisch en toen de situatie bij ons thuis aan het licht kwam zijn er allemaal instanties op me af gegooid die me uit huis wild plaatsen, ik was toen net 18 dus ik moest toestemming geven en die toestemming hebben ze niet gekregen en dan zijn instanties inderdaad niet zo goedwillig als ze wellicht lijken want school was toen zelfs geen fijne plek meer voor me want ik werd iedere dag wel uit de les gehaald om het zelfde riedeltje weer aan te horen. Ik ben blij dat ik altijd bij mijn standpunt ben gebleven en me dus niet uit huis heb laten plaatsen want ik moet er niet aan denken dat mensen mijn kind ooit zouden willen afnemen daardoor of dat ik nief gewoon met mijn vriend samen ons kind zou kunnen opvoeden, ik zou woedend zijn. Nu zie ik ook wel dat als je geen geld of vaste woonplaats hebt en een vriend die misschien niet helemaal 100 is en dat je rookt tijdens de zwangerschap het allemaal helemaal niet ideaal is om een kind in te krijgen maar zoals zij al aangeeft is jeugdzorg ed ook niet ideaal, een kind hoort immers gewoon bij zijn moeder/ouders, tenzij dat niet kan maar dat zal dan nog blijken.

14. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    #354 Victoria30, 18 jan 2017
    Laatst bewerkt: 18 jan 2017
    Vooral de opmerking dat ze niet een heel elftal ging maken gaf mij de bevestiging dat ze zich van de domme hield. Ze was zich er bewust van dat van seks kinderen kunnen komen, ook in hun situatie. Dat in combinatie in hoe zij aan hem wil hangen. Ze zei niet letterlijk het is een smoes. Maar het schemerde er wel doorheen. Als ze (de instelling) niet goed opletten is zij zo weer zwanger. En niet 'per ongeluk'

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snapte ook echt wel dat ze het zelf wilde doen. Maar ik denk dat jeugdzorg het veel meer had zien zitten als ze het alleen wilde doen, dan dat ze het met die vriend wilde doen. Dat huis waar ze nu zat was een prima tussen oplossing en daardoor kon ze wat los komen van haar vriend.

16. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik hoop dat ze haar daar ook wat van de 'normale' wereld mee kunnen geven. En vertrouwen in zichzelf dat zij het alleen kan. De instelling zag er in ieder geval heel positief uit. Huiselijk en met vaste begeleiders ipv een team dat continu wisselt. Voor de kindjes ook heel stabiel en berekenbaar. Het zag er zelfs leuk genoeg uit als vakantieplek.

17. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Jeugdzorg werkt altijd in het belang van het kindje. Dat jeugdzorg de voorlopige voogdij had in deze situatie is alleen maar goed. Brenda is bijna 18 en als zij zelf de voogdij had kon ze hem zodra ze 18 werd meteen peren uit het moeder-kind huis en alsnog met Bart gaan wonen.

Natuurlijk is het heel verdrietig en rot voor Brenda dat zij zelf een groot deel van haar leven onder toezicht van Jeugdzorg staat, maar Jeugdzorg betekend echt niet alleen maar ellende. Zelf was ze ook niet de makkelijkste heb ik het idee, ze kreeg meerdere kansen voor de rechter bepaalde dat ze in een gesloten ouder-kind opvanghuis terecht zou komen en die kansen heeft ze niet gegrepen. Voor zichzelf en de kleine zorgen was zeker geen optie, dus dat ze alsnog naar de Sonnehoeve mocht is echt een heel groot geluk voor haar en een kans die een ander in haar situatie (zonder de hulp van het programma) echt niet zomaar nog had gekregen..

Natuurlijk is een heel groot deel van de problemen van Brenda veroorzaakt door haar eigen verleden en thuissituatie, zoals haar moeder die niet in orde is, haar vader weet ik niet precies maar het kwam niet over alsof hij wel een goede stabiele thuissituatie kon bieden.
    Maar als je al zo lang begeleid woont en zoveel kansen krijgt, maar je verpest het zelf door je niet aan de regels te houden... Ken ik toch personen in mijn omgeving die uit eenzelfde situatie (zo niet erger) komen en het wel helemaal op de rails hebben nu.

18. Mommy91

Mommy91 Actief lid

12 dec 2016
    294
    11
    18
    Vrouw
    oh jeetje ik ergerde me ook zo enorm aan die vent. Wat een viezerik. Irritant mannetje is het.
    Ook hoe hij deed toen die Brenda thuiswerk kreeg. Ik had echt zoiets van steek zelf je poten eens uit de mouwen.
    Ik hoop ook dat de vader gewoon lekker wegblijft en Brenda en Deliah samen een leven kunnen opbouwen.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hij werkte toch 5 dagen inmiddels?

20. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik denk dat ze bewust zwanger wilde worden in de hoop dat ze samen met haar vriend kon gaan wonen en dus verlost zou zijn van jeugdzorg.
    Alleen heeft het bij haar anders uitgepakt.
    Het gebeurd natuurlijk wel vaker dat meiden een oudere vriend hebben alleen in dit geval was het gewoon een rare snuiter.
    Hopelijk blijft ze niet zo eigenwijs en beseft ze als ze wat langer in dat huis zit dat ze veel beter kan. Ik snap haar ook wel dat ze de hulpverlening zat is en haar situatie is ook heel triest, maar op een gegeven moment moet je jezelf gewoon herpakken ipv in het negatieve blijven.
    Ik snap ook heel goed dat jeugdzorg in dit geval zo heeft ingegrepen.

Deel Deze Pagina