Ja kansloos is het. Mijn man is jobcoach en kijkt hierdoor niet eens meer naar dit programma. Het is gewoon dweilen met de kraan open. Maar goed, zolang dit soort types maar kindjes blijven produceren heeft hij werk. Want meestal komt er van de nakomelingen niet veel beters terecht. Netbals dat jochie Jayden en die baby , dikke kans dat zij door al dat gerook slechtlerend of whatever gaan worden... Het is gewoon zo triest allemaal he. 😢
Heb me ook dood zitten ergeren. Mijn vriend was zo kwaad toen dat naar voren kwam dat dr baby beter af was buiten de buik. Maar ook daarvoor al; liep ie te schelden naar de tv👀👀👀 Dat roken denk ik ja, het is super moeilijk. Dat weet iedereen die gerookt heeft, maar kom op zeg voor je kind doe jr toch alles? Ze wíllen niet, dat is het probleem. Ze vinden het wel best. Ik denk dat Monique idd niet veel kon doen. Je kunt ze moeilijk dwingen. En die vriend dan😂😂😂😂 wat een kneus zeg. Ik had al die sigaretten troep weg gegooid. Vond het ook goed voor dr dat ze geen pijnstilling kreeg en dat dr uitkering stop werd gezet. Dat soort komt niks van terecht. Geef mij dan maar Rosa (?) van vorige week. Ja ze had schulden, maar zij wílde iig wel!
Die vent was gewoon een watje, ik had die peuk uit haar mond gemept als het mijn kind zou zijn. En dan nog een opsteken als je te horen krijgt dat je kind een ernstige groeiafwijking heeft, ze moet zich kapotschamen.:x Heb btw ook zo'n doos op mijn Facebook. Stond pas met dikke buik en sigaret in haar mond op haar tijdlijn. Ongelovelijk toch?? Moest op mn handen zitten om geen opmerking te plaatsen, je schiet er toch niks mee op.
Een vriend van mij is psycholoog en die heeft het me laatst uitgelegd. Een verslaving, waaronder nicotine, zit dus inderdaad voor een groot deel tussen je oren. Dat wil zeggen dat er een bepaald deel van je hersenen is wat er voor zorgt dat je zelfs de meest harde feiten zal bagatelliseren, puur om de behoefte te voldoen. Sommigen spreken inderdaad over een knop die je om moet zetten en in feite is dat ook zo. Het zijn juist deze gedachten die je moet ombuigen. Nu gaat dit bij de één (inderdaad onder het mom van alles voor je kind) gemakkelijker, dan bij de ander. Sommigen zijn gebaat bij nicotinevervanger om hiermee te helpen. Hoewel deze ook weinig uithalen als je in gedachten niets liever wilt dan een sigaret. Maar er zijn ook mensen die gebaat zijn bij bijvoorbeeld cognitive gedragstherapie om ze te helpen een knop om te zetten. En dan heb je natuurlijk de mensen die gewoon een bord voor hun kop hebben en het te 'lekker' vinden om te laten schieten. Die niet willen horen hoe slecht het is, of het zelfs oprecht niet geloven (want tsja... mama A. rookte de hele zwangerschap en haar kind is ook gezond). Dat is eigenlijk de enige groep die niet te helpen is. Bij veel ziekenhuizen/ verloskundigen e.d. wordt er ergens nog te weinig aandacht besteedt aan roken tijdens de zwangerschap. Velen geven een tik op de vingers als moeder aangeeft te roken, maar laten het hierbij. Wat tevens ook een reden is waarom er ook vrouwen zijn die geen hulp durven te zoeken en dan maar gewoon liegen over het feit of ze roken, of niet. Ik denk dat er veel vrouwen (want het percentage van rokende zwangeren is nog best hoog) baat hebben bij professionele hulp in het geval van een verslaving. Maar dan moeten juist deze instanties zich ook echt durven te koppelen aan mensen die deze hulp kunnen bieden en zonder dat ze direct veroordeeld worden. Ik geloof namelijk niet dat het gros van de rokende zwangere is zoals de dames in Vier handen op één buik, namelijk: totaal onverschillig als het aankomt op het roken.
Vréselijk hè dat soort types. Ik zag op fb een tijdje terug ook iemand die binnen enkele minuten 2 dingen plaatste: de eerste was: "vandaag (x zoveel) weken zwanger van onze babyboy." En hoppa meteen erachteraan: "zo nog een sigaretje en dan naar bed." Echt, wauw.. zo oneerlijk. Sommige stellen moeten er alles aan doen om een klein moppie te krijgen en anderen krijgen ze en gaan er zo mee om. Geen woorden voor. Heel triest voor zulke babytjes.
ik vond het vreselijk maar volgens mij vonden ze het allebei wel lekker in de bijstand je zag ze nou niet echt moeite doen om te werken of terug naar school te gaan zeggen amper te kunnen rondkomen maar wel een pakje peuken per dag oproken! :x:x:x en dan ook nog gewoon binnen roken ga dan op zijn minst naar buiten zodat je andere kind er geen last van heeft triest volk
En volgens mij zijn er ook die puur blijven doorstomen omdat ze het 'gezeik' erover beu worden. Gewoon uit opstandigheid oid, lekker puberaal. Dat soort types is ook altijd onschuldig en een ander heeft het altijd gedaan...
Helemaal mee eens! Met verbazing zitten kijken, hoe bedoel je dom en boeit me eigenlijk niks wat de gynaecoloog zegt.
Klopt inderdaad, zouden ze ook dat als ze pijnstilling zouden geven de baby dat niet zou trekken omdat ie al heel erg veel moeite gad met de weeën. Wederom weer vol verbazing zitten kijken.. pff.
Klopt dat was het. Ik heb dat ook gehad met mijn bevalling, mijn dochtertje had het ook moeilijk tijdens de bevalling dus ik kreeg geen pijnstilling en het mocht niet te lang gaan duren vandaar dat ik een knip kreeg.
Dat vond ik echt een heftig stukje. En dat ze dan nog de ernst van de situatie niet echt in lijkt te zien.
Nogmaals, dat dit mág in NL. Pure mishandeling, nalatigheid en verwaarlozing. Ben er ziek van. 1000x liever die meid van vorige week. De ene tuthola had zelfs gewoon zwanger en wel harddrugs gebruikt he?
Ik vind het ook gek dat hier totaal geen jeugdzorg werd genoemd... beide meisjes waren onder de 21 toch? Ik vind roken + daardoor kleine baby al genoeg reden om jeugdzorg er op te zetten en ze echt goed in de gaten te houden.
Ik heb mij echt zitten irriteren aan deze meiden en ook die slappe jongen trouwens! Dat roken, kwaad worden op mensen die het beste met je baby voor hebben en dan ook nog eens profiteren van mensen die wel hard werken.... Echt fijn om te zien waar de halve bonus van mijn vriend heen gaat als hij weer eens maanden lang lange dagen en nachten maakt. Vond Monique ook erg weinig toevoegen moet ik zeggen. Viel mij echt tegen. Denk dat een Tatum er meer werk van had kunnen maken. Door het begrip van Monique kon die meid alleen maar meer in die slachtofferrol hangen, dat is precies wat ze niet nodig had.
Ik ergerde me ook aan die speen van dat ventje. En dan op het kdv heel verbaasd dat hij er daar niet om gevraagd had..
Ik heb dit gisteren ook gezien, maar heb er bijna spijt van. Sjongejonge zeg, waar moet dat heen. Ik vond het ergste stukje dat ze aan het klagen waren dat ze in het ziekenhuis maar bleven herhalen dat roken slecht is. "Na 1 keer heb ik het ook al begrepen hoor" . Nou, blijkbaar niet!!!
Zoals ze het vertelde was dat op de avond voordat ze een positieve zwangerschapstest in handen had en maakte ze zich er achteraf ook wel zorgen om. Alleen vast niet heel veel, aangezien ze met roken niet kon stoppen en dit evengoed schadelijk is
Onze dochter was ook klein(2460gr gelukkig rook ik niet maar er is wel vaak naar gevraagd ivm gewicht ) maar die hoefde ook niet te blijven. Ze deed het gewoon prima