Vier handen op één buik, hoe is het nu met....

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Denk dat dit meisje aandacht zocht bij jongens omdat ze een vader figuur mist. Die moeder is niet sterk genoeg om haar aan te kunnen, ook al zal ze het goed bedoelen.

Ik vind het haar best wel oké doen. Ze wíl in ieder geval en ze doet volgens mij echt wel haar best voor haar toekomst.
    Hoop dat het goed komt met haar en haar kindje en ze straks een mooie toekomst tegemoet kan gaan.
    En idd weer geen rookster, ook positief!

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    Veel minder problemen dan ik verwacht had (gelukkig)

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.826
    8.482
    113
    Vrouw
    Meest positieve uitzending in de geschiedenis denk ik ;)

4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.642
    113
    Vrouw
    Mooie aflevering :) echt wel een doorzetter, ze deed haar best en veel liefde voor haar kindje.

5. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik blijf heel erg vallen over die maand geen contact. Ik snap dat ze een beetje los moet komen. Maar kom op zeg. Ben je nog een kind, zwanger van een kind en mag je niet eens contact hebben met je moeder. En ze had totaal geen moeder die imo lelijk zou gaan doen over de instelling of iets in die trant. Haar hele leven stond op het punt om te veranderen. Dan heb je toch ook behoefte aan contact met iemand waar je een goede band mee hebt....

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja dat vond ik ook wel raar. Dat ze met vrienden geen contact zou mogen snap ik wel maar met je moeder moet dat wel mogen vind ik. Vond het ook wel sneu dat ze direct na de bevalling helemaal alleen daar in dat huis was.
    Maar ik vond het wel een lief meisje en heb het idee dat ze echt haar best doet om er het beste van te maken.

7. Anna1083

Anna1083 Bekend lid

21 okt 2016
    841
    323
    63
    Ik ben verliefd op lisa (l).
    Wat een onwijs lieve meid. Ze blijft heel kwetsbaar maar met goede begeleiding zie ik dat helemaal goedkomen.
    Super lieve familie.

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Dat vond ik inderdaad ook nogal 'hard'.
    Mijn man zei ook gelijk: "Het lijkt zo wel een gevangenis en dat terwijl dat meisje geen enkele vorm van weerstand laat zien."

Van die vrienden snap ik inderdaad dat ze daar van los moest komen. Ze oogde ook wel als makkelijk beïnvloedbaar, maar dan vind ik het inderdaad vreemd dat je je eigen moeder niet mag zien. Terwijl deze moeder, ondanks het feit dat ze in de bijstand zit, niet op me overkwam als een slechte ouder. Ze had in ieder geval een goede band met haar dochter.

Ik zat later na te denken over wat sommige dames hier zeiden: dat de moeder zo meer overkwam als een vriendin. Maar ik weet dat nog zo net niet. We hebben uiteindelijk niet de moeder haar reactie gezien toen haar dochter vertelde dat ze zwanger was. Dat ze haar steunde in haar beslissing om het kindje te houden vind ik ook niets zeggen. Net zoals het feit dat ze opgetogen waren over de zwangerschap.
    Tenslotte kan je niet 9 maanden lang blijven zeggen hoe 'kut' je dit wel niet vindt, maar daar schiet niemand wat mee op. Ongeacht de baggersituatie.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat wij niet alles van haar moeder gezien hebben, of weten ;). Het zal niet voor niets zijn geweest dat ze even los moest komen van haar moeder en vriendengroep. Het heeft haar ook echt goedgedaan. Ondanks dat de band goed was met haar moeder, denk ik dat haar moeder haar misschien niet goed genoeg kon voorbereiden op de komst van een kindje, en misschien haar juist demotiveerde, want ik heb ook niet het idee dat ze er veel aan deed om haar dochter weer naar school te laten gaan, ze liet haar maar aanmodderen met die vrienden.

10. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ja inderdaad ze was echt heel gemotiveerd om het zo goed mogelijk te doen voor haar kleintje.

11. Dennen

Dennen Lid

3 dec 2015
    78
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ben ik de enige die verbaasd was bij haar verhaal over wie de vader was? Ze vertelde dat ze twijfelde wie de vader was, maar toen ze een restje deed stond der zwanger 2-3 weken en daar moest je dan 2 weken bij optellen vertelde ze en toen wist ze wie de vader was... oftewel de jongen met wie ze 4-5 weken geleden naar bed was gegaan.. maar de bevruchting is maar 2-3 weken geleden!!!

Het valt mij op dat eer instanties bij betrokken zijn dit seizoen tov de vorige seizoenen.... de bn-ers brengen het ook meer als een mooi verhaal in plaats van dat ze echt een hulp zijn voor de meiden...

12. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik vraag me wel af wat de rol van Jelka nou precies was... Behalve een les visagie en een les weerbaarheid heeft ze nou niet echt iets gedaan.
    Denk dat dit meisje net zo ver was gekomen zonder het programma, want het tienermoeder-huis was al geregeld en vanuit daar zou ze de begeleiding krijgen die ze nodig had qua opleiding enz.

Wel positief dat het meisje niet rookte, geen redbull dronk en heel gemotiveerd was.
    Volgens mij is ze heel kwetsbaar en beïnvloedbaar, vandaar ook de onduidelijkheid over de vader, en wist haar eigen moeder haar hier niet in te begeleiden/steunen op de juiste manier.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik word er wel een beetje moe van dat al die domme grietjes de pil de schuld geven van het zwanger raken.
    Er zou meer voorlichting moeten komen over HOE ze die pil moeten slikken, het zijn verdorie toch geen m&m's.
    Vraag me zelfs af of het percentage tienerzwangerschappen niet omlaag zou gaan als ze die pil gewoon niet zouden krijgen, er wordt veel te laks mee omgegaan. Wellicht dat ze zonder die pil wel 10 keer nadenken voordat ze voor Jan en alleman gespreid gaan. Toch niet normaal dat ze op zo'n jonge leeftijd al zoveel bedpartners gehad hebben? Gewoon niet precies weten van wie je kind is...zucht.

14. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Ik denk dat zonder pil er veel meer tienerzwangerschappen zijn. Als ze seks willen hebben, doen ze dat toch wel. Wel vind ik dat ouders veel opener moeten zijn over seks, en dat er idd voorlichting moet komen over hoe de pil gebruikt moet worden en wanneer de pil onveilig is.

15. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Ja precies!

16. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    ja dit benoemde zij ook, dat zij haar kind wel voorlichting zou geven... ik kon eruit opmerken dat zij dus zelf geen seksuele voorlicht heeft gehad.
    Bizar om met zoveel jongens sex te hebben op die leeftijd.

17. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik zou liever zien dat ouders meer voorlichting geven over het gebruik van condooms! Dit meisje had in korte tijd twee bedpartners en beide keren alleen de pil gebruikt, geen wonder dat er zoveel geslachtsziektes zijn... Nu is het alsof een zwangerschap het enige ernstige is wat je kan overkomen en verbaas mij daar echt over.

OT: vond het wel een hele lieve meid en een positieve uitzending. Niet zo'n puber die overal tegenin gaat, maar iemand die helaas super onzeker is.
    Irriteerde mij alleen aan haar moeder. Ik ben zelf moeder dus begrijp heel goed hoe emotioneel het zou zijn om je dochter een maand niet te mogen spreken, maar ze had zichzelf wel wat sterker mogen opstellen tegenover haar dochter. Niet zo jammeren en huilen waar zij bij is, maar juist sterk zijn en het goede voorbeeld geven. Op deze manier was het voor haar veel moeilijker om te vertrekken, terwijl het juist zo goed is voor zo'n beinvloedbaar meisje.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja ook hoe ze zei die moeder toen ze afscheid zouden moeten nemen 'daar ga IK het wel heel zwaar mee krijgen'.. dacht toen ook wel, het gaat helemaal niet om jou, wees een beetje sterk voor je dochter, die heeft het nog veel zwaarder.

Die Jelka vond ik maar muah, beetje aparte vrouw, soms ook wel bot.

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat vind ik ook!! Naast een zwangerschap kun je echt lelijke SOA's oplopen van onbeschermde seks..
    Vindt het sowieso al apart dat zulke jonge meiden en jongens al zo onwijs seksueel actief zijn.

Weet je wat ik me dan wel af vraag, is dit dan ook net zo erg bij jongeren die bijv een sport hebben om zich op te concentreren, of muziekles? Of die sowieso andere dag besteding hebben.
    Zit er dan echt zoveel verschil in het 'lagere' segment en het wat
    'hogere' segment?
    Ik vind dat zo apart.
    En die jongens dan, leren die ouders hen dan niet het belang van een condoom. Een jochie van 15 (!!) jaar dat al zo seksueel actief is.
    Nou goed, ik zal misschien wel naïef zijn ofzo ik weet het ook niet:)

Moet trouwens ook zeggen dat het voorgaande seizoenen wel duidelijker was wat de rol van de BNer nou was. Vindt dat in dit seizoen best wel tegen vallen. Ze doen eigenlijk weinig tot niks om die meiden echt te helpen of iets in te laten zien.

20. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Je hebt wel een punt over de rol van Jelka, maar ik denk ook wel dat zo'n dagje Amsterdam voor dit meisje wel echt een kers op de taart was.

Deel Deze Pagina