Vier handen op één buik, hoe is het nu met....

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat een dapper meisje. In een ander milieu zou ze het ver geschopt hebben. Nu nog denk ik dat ze er komt en een goede moeder zal zijn maar dat word een hobbelige en bewogen weg vanwege het zeer lage opleidingsniveau en haar lage sociale status.

Voor de moeder van Lisa heb ik weinig goede woorden. De hele dag op je reet met een bijstandsuitkering en niet weten waar je kind mee bezig is of aan het coachen ben in het leven met bijvoorbeeld school, samen tijd doorbrengen, dagelijks leven en ritme samen doornemen.

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ondanks dat dit meisje het waarschijnlijk echt niet gemakkelijk heeft vind ik het super knap hoe ze zo gemotiveerd en toch best verstandig was.
    Niet roken, geen rotzooit drinken netjes aan de regels houden en de situatie accepteren zoals dat het is en er het beste van maken.

De voogdij is niet voor niks van de moeder afgenomen dat heeft ongetwijfeld meer voeten in de aarden dan enkel het schoolverzuim, met duidelijke reden, en dat haar dochter veel buiten rondhangt. Ze kwam op mij vreselijk depressief en lamgeslagen over alsof alle levenslust er uit was.

Overigens snap ik niet helemaal waarom mensen hier zulke hoge verwachtingen van de Bekende moeders en BNN hebben. Het idee is volgensmij een kijkje achter de schermen bij een meisje dat jong moeder wordt, het is een educatie programma wat juist alle verschillende vormen en varianten laat zien. Er zullen ook jongens en meiden naar kijken die zelf puber zijn en die krijgen op deze manier keurig de seksuele voorlichting die ze nodig hebben.
    Het is toch juist een verademing om te zien dat zo'n meisje met hulp de volledig basis op orde lijkt te hebben en Jelka haar gewoon een beetje de wereld laat zien buiten het veldje in Hereveen. Dat wat zij heeft gedaan is waarschijnlijk super waardevol voor haar geweest.
    Ze heeft de droom van dit meisje tastbaarheid gegeven haar laten zien dat plezier maken uit meer bestaat dan alleen op een velde hangen met nog 30 andere probleemtieners.

Oh en wat heeft ze een super knap dochtertje. Een dropje om te zien en ook nog met een normale naam ;)

3. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Helemaal mee eens. Bovendien was er weinig om te doen voor Jelka, zeker aangezien dat meisje ook nog vrij lang onbereikbaar was in het moeder/kind huis. Ze hoefde niet te stoppen met roken, geen baan te vinden of een nieuw huis, dan blijft er weinig over. Ik vind dat ze het leuk deed!

4. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

In het eerste seizien van dit programma werden de meiden wel echt geholpen door de bekende moeders. In het tweede seizoen ook nog wel dacht ik.
    Nu is het idd meer een blik op het leven van verschillende tienermoeders dmv een bekende moeder.

5. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ze hoefde geen baan te vinden? Heb ik iets gemist dan, want volgens mij was haar enige inkomen 40,- als ze zo nu en dan eens ging oppassen.
    Als die meid de hele dag kan hangen, kan ze ook gaan werken en natuurlijk gewoon haar school afmaken.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ze moest vooral weer naar school, dat is op die leeftijd al voltijds.

7. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Precies. Ze was nog leerplichtig en ging naar een moeder kind huis waar ze ondersteuning zou krijgen bij het vinden/voorzetten van een opleiding. En daar heeft Jelka ook aan bijgedragen met die visagiemiddag, kijken of dat iets voor haar is.
    Ik zie niet zo goed wat ze meer had moeten doen voor dat meisje dan wat ze nu gedaan heeft.

8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Ik vond dit een goede aflevering. Het meisje zag in wat ze verkeerd deed en maakte goede keuzes. Ook al waren die niet leuk en makkelijk voor haar (contact verbreken met verkeerde vrienden, al je contacten op sociale media opschonen etc). Ze wilde het duidelijk beter doen voor haar eigen kind. Gaf ook aan geen drugs of verkeerde vrienden in de buurt van haar kind te willen hebben.

Voor een kind van 17 kwam ze heel verstandig over! Ze luisterde goed naar de begeleiding en deed ook wat met hun advies.

En ze is terug naar school gegaan. Het belangrijkste was dat ze heel lief en zorgzaam was naar haar kindje toe. Ze probeerde echt de beste keuzes te maken voor haar dochter. En zette daarbij haar eigen weerstand aan de kant. Wat een verschil met sommige veel oudere tienermoeders in het programma!!

Haar moeder kwam niet verkeerd over (juist heel warm en betrokken naar haar dochter). Net als die oma. Maar ik denk dat er wel sprake is van behoorlijke sociale problemen uit het verleden, grote armoede (dat zag je ook aan de inrichting), geen partner meer in beeld en niet de vermogens hebben om je puber onder controle te houden. Daarom was er ook een voogd in beeld.

Ik denk dat die baby haar misschien wel ten positieve zal veranderen.

9. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Vanavond weer een aflevering!

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.880
    5.136
    113
    Ik zit weer klaar :) Ben benieuwd

11. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Kom maar op!

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Begint al veel belovend...

13. jupke

jupke Niet meer actief

Neeee weer die sigaretten :x

14. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.126
    5.044
    113
    Vrouw
    Ze gebruikten geen AC, deden gewoon af en toe een zwangerschapstestje tussendoor 😠

15. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Het was niet de bedoeling om zwanger te worden, maar we gebruiken geen anticonceptie?? Aaaahh werkt dat zo :D

16. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.880
    5.136
    113
    Geen kind willen maar het wel onveilig doen.. ja logisch dat je test dan ooit positief kan zijn hè. Ik snap dat echt niet :(

17. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ja hoor, we hebben weer een roker...

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Jezus! Af en toe een zwangerschapstest... wat dom!!
    Wat is zij sowieso dom!

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ze gebruikten geen anticonceptie maar doen gewoon af en toe een zwangerschapstest.....zucht.
    En toen hadden ze een probleem "of zoiets"
    Dit is gewoon nu al een kansloos verhaal......

Kraamzorg regelen? Nee joh moet dat...echt maak me gek hoor

20. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Weinig geld, maar wel lekker eten bestellen. Tuurlijk.

En wel nee, geen anticonceptie. Gewoon af en toe even een testje...

Deel Deze Pagina