Vier handen op één buik, hoe is het nu met....

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Nou idd! Gelukkig wel..

en wat waren ze blij met die wagen he! top Cadeau

2. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.124
    5.044
    113
    Vrouw
    Ik ook!

Ik vind ze wel vol liefde naar de tweeling toe en heel dankbaar naar Tatum.

3. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Huh, kan ze urgentie krijgen, wil ze niet i.v.m. gezinsbegeleiding. Pak die kans!

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Het is er fantastisch, een zooitje aandoeningen/ stoornissen en zwakbegaafden ( niet mijn woorden, zelf genoemd). Dit is geen plek voor kindjes.

Het is niet voor niets de ruil een woning voor gezinsbegeleiding.
    Alle lof overigens voor Tatum, ze heeft wel een mooie aanpak.

5. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Het is natuurlijk wel duidelijk dat het een zwak gezin betreft waarbij iedereen de nodige problemen heeft.
    Toch vind ik dat moeder/oma heel liefdevol is en het stel echt wil helpen. Het stel zelf.. tja jong, nodige problemen maar lijken wel heel enthousiast voor het ouderschap te gaan.

Natuurlijk zie ik dingen die ik zelf anders zou doen maar ik denk niet dat de kinderen daar nou vreselijk terecht komen.
    Zeker met wat hulp zie ik dat toch best goed gaan.

6. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Zeker niet, maar tussen papa en mama zit het in ieder geval goed, en dat scheelt voor de kindjes al de helft.

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.877
    5.116
    113
    Stel komt heel liefdevol over. Lief tegen over elkaar, de baby's en zo dankbaar met die wagen. Maar ja wat voor toekomst hebben ze... Op deze manier kunnen ze nooit ergens anders gaan wonen en werken zal er ook niet van gaan komen.

8. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    Ik vind het vooral heel zielig voor het jongetje met de speen. En ook voor dat kleine meisje. Die krijgen totaal niet de aandacht die ze nodig hebben.

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Zwakbegaafdheid is erfelijk. De moeder/oma is ook heel erg beperkt. Er is gewoon niks, geen opvoeding ( en daarmee zeg ik dus niet dat ze aso zijn maar dat er geen sociale mensen worden gecreëerd die kunnen meekomen in de maatschappij) en geen voeding wat van die paar euro's uitkering kun je mensen niet voeden/ kleden/ verzorgen.

10. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28

Ja ik weet het..:(. Ik probeer met zulke programma´s altijd het positieve te zien en het beste van te situatie te herkennen, maar dat lukte hier echt niet.
    Ja oke; de tienermoeder rookte niet.
    Maar als ik:
    -dat kleine jongetje zie met de speen en dat kleine meisje op de bank, zo zielig keken ze uit hun ogen!:(
    -Geld gaat naar blikjes energy en joints.
    -Die arme baby'tjes die zelfs kreunen tijdens de flesvoeding omdat ze geen rust hebben.
    -En op het laatst, dat ze geen urgentie krijgen tenzij ze gezinsbegeleiding wilden, maar dat wil ze dus niet!

Ik vind het voor ALLE kinderen daar een onhoudbare situatie zo, en ik mag toch hopen dat er iets aan gedaan gaat worden want geen 1 kind daar kan zich normaal ontwikkelen daar, ik vond het 1 van de meest trieste afleveringen. Zoveel kinderen, en zoveel "aandoeningen", hutje aan mutje, verschrikkelijk.

11. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik maak mij druk om zijn drugsgebruik. Maar wat de gezinsleden betreft vraag ik mij af of ze het in een ander milieu beter zouden doen vanwege de genen. De angst problemen komen misschien wel door evt gebrek aan sturing. Maar voor de rest... Ik vind moeder helderder overkomen dan oma. Ik denk dat deze generatie beter gaat varen dan de vorige.

12. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    De situatie is niet ideaal, maar ik ben blij dat ze er wel met liefde voor gaat. Ze snapt niet alles en daar kan ze niks aan doen. Tatum pakte het goed op. Keek net even bij m'n dochtertje op haar kamertje en dacht gelijk: wat hebben we het toch goed! Tis maar net waar je geboren wordt eigenlijk he!

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik vond ze wel heel liefdevol tegenover hun kindjes!

14. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Poeh wat heftig. 6 kinderen die allemaal zwakbegaafd zijn, een leerachterstand of andere stoornis hebben en je dan vooral druk maken om je schoonzoon die blowt. Zou daar niet naar om kijken en voor mijn eigen kinderen (gezins)hulp regelen.

Meisje was echt nog heeeel naief. Als ik met 22 weken te horen krijg dat ik 24/7 plat moet en anders de kans groter is dat ze het niet overleven, weet ik wel dat ik 24/7 plat ga. Zelfs plassen zou ik nog op een po doen ipv op de wc. Natuurlijk is het uitzicht van wekenlang in een ziekenhuisbed waardeloos, maar als je daarmee voorkomt je kindjes te verliezen..
    Rekeningen weggooien terwijl je vriend al in de schuldsanering zit. Geen gezinsbegeleiding accepteren terwijl je op die manier je eigen woning kan krijgen. De maatschappelijk werkster kwam eventjes langs en had al meer geregeld in een kwartiertje dan zij zelf tijdens de hele zwangerschap..
    Leuk dat ze kleertjes en luiers op voorraad hadden en zoveel liefde voor elkaar delen, maar met liefde alleen groeien kinderen niet gegarandeerd veilig op, vooral niet als je kijkt naar de problemen die in de familie zitten.

Wel complimenten voor Tatum, haar aanpak sloot super goed aan bij dit stel. De manier waarop ze dingen duidelijk maakte en kijken naar de sterke punten van de familie, deed ze echt heel goed.

15. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Ik snap wel dat ze het niet doet mbt de woning, ik zou ook niet willen dat iemand bij mij thuis komt om te kijken hoe ik met mijn kinderen omga en verder eigenlijk niks van mij en mijn kinderen weet, die voor mij gaat bepalen/bemoeien hoe ik mijn kinderen moet opvoeden en dat dan twee jaar(!)
    Vind het zelfs heel gemeen van de gemeente om zo'n ultimatum te stellen.

16. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Mwah, ik vind het juist een win-win situatie.
    Een verslaafde vader en een moeder die medische adviezen in de wind slaat en rekeningen die ze te hoog vindt in de vuilnisbak gooit is niet het toonbeeld van stabiliteit.
    Dan kunnen ze nog zo lief zijn, en dat is een supergoed begin, maar ik vind het heel goed dat er getracht wordt om bij dit soort gezinnen een vinger aan de pols te houden.

17. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens. Bovendien, als ze het allemaal goed doen heeft de gezinshulp een makkelijke aan ze. Niks aan de hand toch? maar kraamhulp en waarschijnlijk consultatiebureau vond ze ook al niks. Ik denk overigens angst door een eigen verleden. Kan mij niet voorstellen dat er bij haar gezin in al die jaren nog nooit iemand is langs gekomen.

18. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik vond haar een beetje hyper, dus misschien is stil liggen niet goed mogelijk voor haar.

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    😂 😂
    Nou inderdaad zeg, wat boffen die 2 kindjes met zulke ouders.
    Ze zouden gedwongen hulp moeten krijgen...
    Vond Tatum ook erg leuk

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    +10000000

Deel Deze Pagina