Haha, nee hoor. Ik doe alleen niet altijd mee met die uberpositievefibe hier. Het maakt ongeveer niet uit wat men hier ook voor problemen neerknalt, sympathie is er hier voor alles. Dat is in het dagelijks leven ook niet zo
Nou, toen de energierekening kwam riep ze meteen dat ze naar het crisisspreekuur van dynamo moest. Dynamo is maatschappelijk werk. Ik kan mij niet voorstellen als je met deze zooi aan komt lopen bij Dynamo, ze dan een kopje thee voor je halen en een aai over je bol geven. Dynamo vertelt je absoluut waar je dan heen kunt gaan. Ik denk dat ze gewoon een beetje naief was, en dacht ik zie t wel.
Net zo goed als dat jij allemaal redenen ziet waarom er niets gedaan is, zie ik ook redenen waarom dingen niet gedaan zijn. Dat mag toch? En negatief ben ik niet, ik ben gewoon duidelijk. Iedereen geeft hier een mening over de uitzending. Ik ook. Op de een of andere manier draait mijn mening uit op een discussie. Waarom? Omdat ik het niet eens ben met de gemiddelde mening? "Haar moeder..........." Afgezien van de zooi die haar moeder wel of niet voor haar veroorzaakt heeft is het ook wat mij betreft duidelijk dat ze zelf niets gedaan heeft om de situatie te verbeteren. Dat noem ik laks.
En ookal is ze naief? So what! Zoals ik al zei niemand is perfect. Je krijgt het leven niet op een blaadje gepresteerd hoe je het moet leiden. En van haar moeder leerde ze het ook niet. Het sterkste word je door vallen en opstaan!
Tja Kim hoe je het ook went of keert: ik vind dat deze meid het ondanks haar situatie erg goed doet. Dat jij het allemaal beter had gedaan: applaus.
Tuurlijk, helemaal mee eens. Hopelijk heeft ze nu geleerd dat ze niet zo laks had moeten zijn. Ik leg alleen maar uit waarom ik haar laks vind. Verder geen verwijten hoor.
Ze doet het ook goed, daar hoor je me niets over zeggen. Ik vind alleen dat ze laks met de situatie is omgegaan, die is niet in een dag ontstaan. Ze had daar wel iets aan kunnen doen, al was het misschien geen perfecte oplossing.
Niet iedereen staat even sterk in zijn schoenen. Die 3000 euro was de schuld die betaald moest worden aan de woningbouwvereniging, dat was geeneens haar schuld, maar die van haar moeder. Ik snap ook werkelijk waar niet waarom de woningbouw het op Anna verhaalde. En dat er dan wordt gezegd hier dat ze dan een opleiding moest gaan doen, want studiefinanciering en dergelijke.....dan had ze nu nog meer schulden gehad, want met twee kleine baby's ga je echt niet ook nog even lekker chill een studie doen. Ik denk dat Anna haar moeder gewoon zo ontzettend hard nodig had dat ze in de put is geraakt. Als je eenmaal in een negatieve spiraal zit kom je daar niet zomaar uit. Al die verantwoordelijkheden waren haar gewoon teveel. En ze heeft wel degelijk een stap genomen, ze heeft zich aangemeld voor het programma!
Poeh nou heftige aflevering zeg!.. Een tweeling, een moeder in Frankrijk.. Geen huis meer boven je hoofd en 219,- per maand!.. dat KAN niet! Als je zoiets ziet realiseer je je wel weer even hoe goed je het eigenlijk hebt.. Ookal heb je een tijd zonder werk oid gezeten..
Ik vond dit een vreselijke aflevering om te zien, wat had ik te doen met Anna. Die meid voelde zich zo eenzaam, dat straalde er gewoon van af. Degene die ze het hardst nodig had, haar moeder, liet haar gewoon aan dr lot over. Vreselijk. Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het nu met Anna is en met de 2 prachtige meiden natuurlijk!
Ik vond ook dat Anna supergoed voor de kleintjes zorgde, de liefde straalde er ook vanaf. NIet iedereen is volwassen en klaar om op eigen benen te staan met 19, ook al lijkt het op het eerste gezicht misschien of Anna heel zelfstandig was.
Ik zat er ook nog aan te denken, hoe kun je als moeder je 19 jarige zwangere dochter alleen laten? Ik snap het niet.. Er moet toch een oplossing zijn voor dat. Misschien in Frankrijk kunnen wonen. Ze koos die tante voor haar eigen dochter. Vond het echt heel sneu Hopelijk zijn ze idd goed terecht gekomen met zn drietjes.
haar moeder had ook bordeline, zal ook wel niet makkelijk zijn geweest...en zorgt voor haar zus (snap alleen niet dat ze daar wél voor zorgt maar niet voor haar dochter kan zorgen) maargoed dames vanavond weer een nieuw deel! einde discussie op naar een nieuwe ik ga kijken!