Ach joh, zo'n kermispistooltje.. vind dat niet zo dramatisch. Tja verder gisteren, dat roken heel sneu en vond dr verder nogal sloom.
Weetje wat ik trouwens niet snap.. Er word geklaagd over die foto... Maar niemand die hem even een veer in zijn reet propt omdat hij toch "vader" word van een kindje wat biologisch niet eens van hem is! De meeste mannen/jongens hadden allang de benen genomen!
Ik zou het zelf getypt kunnen hebben. Ik heb echt met grote verbazing zitten kijken. Arm, arm kind...
vreselijk gewoon dat vrouwen gewoon lekker door roken als ze zwanger zijn maar ook achter de kinderwagen of bij je kind zelf... je hebt maar 1 keer de kans om een gezond kind op de wereld te zetten dus kan je best stoppen met roken...
vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen zouden er alles aan doen om een kind te krijgen en mensen die roken, drinken of drugs gebruiken krijgen een kind maar verpesten het gewoon
Dat mensen op advies van hun arts verminderd blijven roken, omdat dat uiteindelijk minder schadelijk is dan de stress die erbij komt kijken als ze stoppen, daar kan ik ergens nog inkomen, maar hoe zij ermee omgaat, walgelijk gewoon! Hier trouwens geen roker.. Wie wil er nu stappen met zon klein lief mensje dat je achter moet laten?
Ik had niet t idee dat t een simpele ziel was. Dat lijkt zo omdat ze zo langzaam reageert. Dat roken daar snap ik ook steeds niets van. Maar wie weet wat de omgeving zegt. Hier ook een roker.. En menig mens verklaart me voor gek dat ik niet rook... Want........ Vroeger rookte men toch ook?!.. Vind wel dat ze wat makkelijk van de ene vent naar de andere hobt. Al lijkt die laatste me absoluut geen verkeerde jongen. Het past wel bij elkaar. Komt wel goed daar. Er zijn veel ergere tienermoeders. Zo slecht doet ze het niet. Eigenlijk doet ze het prima zelfs.
Hebben we wel naar dezelfde aflevering gekeken???!! Dat mens reageerde BLIJ omdat ze haar gingen inleiden, terwijl haar kindje het heel slecht had. Daar stond ze niet bij stil, anders ga jij niet TIJDENS je bevalling nog even een peuk opsteken. Als dat mens op zichzelf gaat wonen met dat kind verbaast het mij niks als Jeugdzorg er aan te pas zal gaan komen. Heb er geen goed woord voor over. Arm kindje...
Het leek mij eigenlijk wel iemand die vrij snel relativeert. Wat heb je eraan om te gaan panieken? De arts zei ook niet dat het kindje dood zou gaan. Hij bracht het alsof het alleen wat minder prettig was. Je hebt dan mensen, die in paniek gaan staan gillen, en aan scenarioschetsen doen, en je hebt mensen die dan denken: Ok, dit is de situatie, next. Je zag namelijk wel in haar gezicht dat ze het vervelend vond dat ze ingeleid moest worden. Hierna zette ze dit snel om, en zei ze dat ze er eigenlijk wel blij mee was. Hiermee bedoelde ze denk ik dat ze dus niet lang meer hoefde te wachten. Ik zou denk ik niet zeggen dat ik het leuk zou vinden. Maar ik denk wel dat het door mn hoofd zou schieten. Want die arts geeft op geen enkele manier aan dat het gevaarlijk is. Hij zegt alleen dat het kindje het minder prettig heeft, en ze hem dus gaan halen. Als je niet te horen krijgt dat het gevaarlijk is, waarom zou je dan gaan schetsen? Positieve aan de situatie is toch dat het kindje sneller komt? En die sigaret tijdens de bevalling, ja die snapte ik ook niet. Aan de andere kant, denk ik niet dat ze door heeft gehad, dat juist op dat moment het kindje de extra zuurstof wel had kunnen gebruiken. En als je dat niet weet, dan maakt die ene sigaret je op dat moment ook niet uit. Ik denk dat we hier niet moeten vergeten dat ze 18 is. En het lijkt me geen verkeerde dame, en ja natuurlijk heeft ze nog wat te leren, en ja ze een bijzondere verschijning. Maar om nu te roepen dat jeugdzorg daar vast op de stoep staat? Dat denk ik niet. (Schetsen doet 90% van de bevolking, zij niet. En dat is eigenlijk juist een pluspunt. Geen paniek, als deze niet nodig zijn.)
..... Overigens ben ik wel van mening dat het wel iets harder verteld had mogen worden. Over dat roken. Bij die laserkliniek zegt die vent eigenlijk vrij nuchter dat het kindje dan kleiner is, en dat was het dan. Die verloskundige hoor je er helemaal niet echt over. Er had iemand haar bij de schouders moeten pakken, en vertellen dat het levensgevaarlijk is.
Nou klein, klein...... Mijn zoon was maar 50 gram zwaarder hoor, en die heeft niet in de couveuse gelegen. En op het moment dat het kindje niet lekker groeide rookte ze al even niet meer. Want ze was wel gestopt na het bezoek aan de laserkliniek. En nee, ik praat het niet goed hoor, absoluut niet. Maar er hadden zoveel redenen kunnen zijn die wij niet gehoord of gezien hebben.
jeetje wat was dat een droogkloot zeg snapte volgens mij echt niet wat ze mee maakte ze was dan op papier 18 maar in gedrag een jaar of 14/15 heb meerdere aflvereingen gezien maar zij was toch wel het minst slimme van allemaal heb er ook weinig vertrouwen in voor de toekomst hoop maar dat de vriendinnen haar helpen die kwamen toch iets volwassener over en haar ouders anders komt er van haar niet veel terecht
Oke als ik zou horen dat mijn kindje het niet prettig vind in mijn buik en daarom gehaald moet worden zou ik niet op televisie durven zeggen dat ik blij ben dat ik ingeleid word. Ik zou mij schamen, mij zorgen maken en mij zelfs een beetje schuldig voelen. En ze voelde hem bijna niet meer, dus het was nou niet zo simpel dat hij het niet naar zijn zin had. Het ging gewoon niet zo lekker met hem. En dat is toch het hele punt, ze is tientallen keren aangesproken op het roken. En tijdens de bevalling heeft ze nog steeds niet door dat het SLECHT is. Ook was het kindje te klein, en ze moet haast wel meerdere echo's hebben gehad om dat in de gaten te houden. Dat zou toch ook wel iets gezegd moeten hebben. Op mijn 18e begreep ik toch wel iets meer van dingen dan dat zij doet. Ik blijf erbij dat het gewoon een simpel iemand is. Waar ze natuurlijk ook niks aan kan doen, maar vind het wel een beetje sneu voor het kindje.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap met 33 weken zwangerschapsvergiftiging gehad. En ben daar heel erg ziek van geweest. Toen ze mij vertelde dat ze me gingen inleiden met 34.3 zei ik ook dat ik blij was. Blij omdat het met mij niet goed ging maar ook met de kleine niet en hij beter af was buiten mijn buik. Heb dit ook gewoon uitgesproken dat ik blij was. Op dat moment dacht ik alleen maar wij ( zoontje en ik ) Worden beter en de kans dat hij overleeft is vele malen groter. Wie weet dacht zij dit ook wel. Je weet niet wat er op dat moment door haar hoofd spookte en misschien was het ook wel de angst die de overhand nam en voor deze uitspraak zorgde...